Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Det der er jo 520d! Du kan ikke sammenligne 525d 6 syl og 520d 4 syl! Dessuten nykter farge kombo, spacegrå/ sort dakota! To forskjellige divisjoner de to bilene!

unik individual bil vs helt standard kjederlig dusinbil!

Endret av Proshift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet mitt er om prisdifferansen er verdt det - og det syns du, og det er lov!

Jeg sammenligner forøvrig biler akkurat som jeg vil, begge bilene er for meg bruksbiler. Om dashen har skinn eller ikke er liksom ikke det jeg ser på først, CIC er blant tingene som teller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er så klasse forskjell på de to bilene, både utstyrsnivå og motor, at de ikke kan sammenlignes. Bare motoren er verd 40-50k for meg + individual og utstyr. Jeg hadde ikke nølt med å betale 60-70K mer for den 525en. Så det er forskjellige preferanser blant folk ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo faktisk bare 50 000 kr som skiller de ser jeg! Den feteste E61/ 525d jeg har sett vs en helt standard 520d.

Men individual er ikke for alle! Er ikke alle som verdsetter dette, men finnes alltid kjøpere for slikt. Som er villig å betale ekstra for dette.

Endret av Proshift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Proshift said:

Ja, er jo faktisk bare 50 000 kr som skiller de ser jeg! Den feteste E61/ 525d jeg har sett vs en helt standard 520d!

Helt standard er vel kanskje å dra den litt langt, det er en del ekstrautstyr på den bilen. Farger både utvendig og innvendig kan ikke brukes som argument for pris i mine øyne, da dette er en smakssak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, scoot skrev:

Helt standard er vel kanskje å dra den litt langt, det er en del ekstrautstyr på den bilen. Farger både utvendig og innvendig kan ikke brukes som argument for pris i mine øyne, da dette er en smakssak. 

Da er du en av de jeg sa, som ikke verdsetter individual/ materialvalg, men finnes folk der dette er det viktigste! Og betaler glederlig ekstra for dette! Meg bl a.

Endret av Proshift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Proshift said:

Da er du en av de jeg sa, som ikke verdsetter individual/ materialvalg, men finnes folk der dette er det viktigste. Meg bl a.

Du kjenner nok ikke meg godt nok til å uttale deg om hva jeg verdsetter ut i fra sammenligningen av to stk E61. 

Det er prisen jeg satt spørsmålstegn ved, at du er uenig med meg har jeg forstått for lenge siden - og det skal du få lov til :-)

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, scoot skrev:

Du kjenner nok ikke meg godt nok til å uttale deg om hva jeg verdsetter ut i fra sammenligningen av to stk E61. 

Det er prisen jeg satt spørsmålstegn ved, at du er uenig med meg har jeg forstått for lenge siden - og det skal du få lov til :-)

Du sa det jo nettopp selv! Du bryr deg ikke om materialvalg som skinntrukket dashbord osv, CIC var det viktigste for deg! Og fargekombo/ materialvalg ikke var viktig og en pris faktor for deg! Og kanskje ikke motor heller? 520-525? Samme det, bare bruksgjenstand.

Endret av Proshift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Proshift said:

Du sa det jo nettopp selv! Du bryr deg ikke om materialvalg som skinntrukket dashbord, CIC var det viktigste for deg! Og fargekombo/ materialvalg ikke var viktig og en pris faktor for deg!

Jepp, CIC er viktigere enn skinn på dashen i bruksbilen hos meg! 

Det jeg derimot ikke sa var at fargekombo ikke var viktig for meg, det jeg sa er at det er individuelt HVILKE fargekomboer folk liker - og dermed at jeg syns det blir feil å si at den er verdt mer fordi BMW har definert noen farger som "individual". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snakk om definering, er en helt annen kvalitet, utvidet merino vs simpelt dakota og hardplast. Samme med resten av materialvalgene, alcantara tak vs stoff, skinntrukket dashbord vs plast! Helt annen kvalitet på dette. Samme med mer avansert lakk iforhold til de enklere standard lakkene! Og piano lister vs antrasite/ alu lister...

Endret av Proshift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Proshift skrev:

Det er ingen  som er i nærheten av den, den har individual lakk, skinn, lister, tak, dashbord for 130 000 kr ca. Itillegg Individal hifi og alt ellers. Utenom individual greiene, så tviler jeg på det er noen 525/ 530 som er like bra utstyrt ellers. Det er helt rett at den er priset høyere enn en kjederlig sort dakota bil.

Solgte min E61 525XD 09 modell i desember. Ikke noe Individual, men veldig godt utstyrt, med blant annet leder exclusive (mener jeg det hette) 

Fikk 210k for den. Hadde gått 35k lenger enn den hvite også. Prisen virker ikke så ille sett i forhold til min gamle da synes jeg. Utstyrslista trekte nok prisen opp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes også den er helt greit priset utfra de andre som ligger der, men sikkert prutningsmonn her også som på alle biler, men jeg kjenner ikke bilen eller eier. Men klart, for denne prisen får du jo også kjederlige eksemplar av F10/ F11 som mange uten særlige krav vil velge først, så er ikke for alle denne hvite 525en. Men jeg hadde definitivt kjøpt den blant de som ligger mellom 170 000-230 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...