Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Fredrik said:

@Werther Bilen klarte på min GPS en topphastighet på ca. 210 Km/t, mens BMW's offisielle topphastighet er ca. 200 Km/t. 0-100 Km/t klokket jeg inn på litt over 10 sekunder, mens BMW's offisielle tall er ca. 11 sekunder.

 

Som sammenligning hadde jeg 2 stk Mondeo mk4 1,6TDCI 116hk og en Focus 1,5TDCI 120hk som jeg kjørte ca 210 000km med totalt. 

Jeg var alltid skuffet over hvor RÆVA 1.6D til PSA dro over 3000rpm. Jeg sier ikke at den gikk dårlig, men ja....den gikk brutalt dårlig over 3000rpm. Kjekk motor, men død etter 170 km/t.  De tok vel 215km/t på nåla med medvind og kjøttkaker. 

Focus 1.5tdci 120hk var merkbart sprekere og mye mer turtallsvillig for en diesel, men fortsatt ingen Honda S2000 for å si det sånn. 

Med Mondeoene satt jeg alltid igjen med inntrykket at bilene ikke nådde sitt fulle potensiale, men 1.5-dieselen i Focusen var faktisk forholdsvis frisk med manuell kasse hvis du var glad i pisking. 

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aporpos det å dra dårlig over 3000 omdr merket jeg godt på en m57 med 211hk. Det var som den var amputert sammenlignet med en ordinær m57 med 235hk.

Ellers er jeg ganske glad i VW sin 1.4 TSI motor som vi har i Caddyen på jobb. Dæsken heller det er en flott motor, den er ganske så sterk på lave turtall og yter flott effekt på høyt turtall! Bruker lite drivstoff gjør den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Otis skrev:

Aporpos det å dra dårlig over 3000 omdr merket jeg godt på en m57 med 211hk. Det var som den var amputert sammenlignet med en ordinær m57 med 235hk.

Når BMW justerer ned effekten på denne måten (150hk m47, 163hk n47,90hk n47 16d, 163hk m57n, 211hk m57n2) så dreier deg seg om en helt identisk kalibrering på motoren, med unntak av at man drar av dreiemoment (og dermed effekt) i området den normalt vil passere, i ditt tilfelle, 211hk. Derfor blir den merkbart latere på høyere turtall, ettersom BMW sine motorer tross alt går meget bra på høyt turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, TRF skrev:

Når BMW justerer ned effekten på denne måten (150hk m47, 163hk n47,90hk n47 16d, 163hk m57n, 211hk m57n2) så dreier deg seg om en helt identisk kalibrering på motoren, med unntak av at man drar av dreiemoment (og dermed effekt) i området den normalt vil passere, i ditt tilfelle, 211hk. Derfor blir den merkbart latere på høyere turtall, ettersom BMW sine motorer tross alt går meget bra på høyt turtall.

Javisst, det føles ut som det også skjer med feks PSA sine motorer på 1.6 diesel. De er usannsynlig late over 2500-3000 omdreininger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende beskrivelse: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=182425556

Fra kjøpers perspektiv må jeg si at det verste på finn er kanskje alle de "drittungene" som har satt på TA-technix og byttet halve understellet/resten av bilen til de absolutt billigste delene fra eurodel og som mener at de nå selger en tipp-topp bil som skal være problemfri i mange år framover og priser den deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/17/2020 at 5:33 PM, BjornarHS said:

Akkurat det designet der gir meg igrunnen mer hyundai/mitsubishi vibber enn bmw. Spesielt første bildet 🤔

 

On 6/17/2020 at 6:14 PM, Ingvaldsen said:

skulle til å nevne hunday selv her når jeg så den, men du kom før meg


Såg mange 2 Gran Coupé allerede når jeg jobba en del i Sør-Korea i perioden 2013-2017, men da under et annet navn; Kia K3. Så det er tydeligvis ingen ny modell 🤔

image.jpeg.615b19be52f5f5cffd3afbf318a0791a.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...