Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

14 timer siden, E.C. skrev:

Spennende beskrivelse: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=182425556

Fra kjøpers perspektiv må jeg si at det verste på finn er kanskje alle de "drittungene" som har satt på TA-technix og byttet halve understellet/resten av bilen til de absolutt billigste delene fra eurodel og som mener at de nå selger en tipp-topp bil som skal være problemfri i mange år framover og priser den deretter.

Det er jo mulig å pelle av senkesett og gjøre ting originalt etterpå selv da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, men problemet blir at prisforventningen til selgeren er en helt annen. Hvis jeg kjøper en original bil med understell i dårlig stand går den billigere. Kjøper jeg den samme bilen fikset opp med billige deler så vil selger ofte mene at her er alt tipp topp og legge på prisen. Denne type investering er sikkert gull verdt for de som ikke skrur selv og leverer bilen på verksted for alt mulig, men for noen som kan skru selv og vil velge hvilke deler går på bilen blir det bare et fordyrende prisforslag som ikke gir noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Daniel. skrev:

kjøp en med lav kilometer og forsikre den hos codan så går det fint det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daniel. skrev:

Tror du det altså? :P

har googlet endel om n62 her nå, og det eneste jeg finner unormalt/dyrt er ventiltetninger.  ellers så er det bare de vanlige problemene vi har på alle bmw motorer slik som gamle ipakninger, tett ccv osv.  

at denne har fått så dårlig rykte er ene alene fordi den meget sjelden på alt annet enn det amerikanske markedet, og vi vet jo hvordan amerikanere er med gamle bmw'er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

har googlet endel om n62 her nå, og det eneste jeg finner unormalt/dyrt er ventiltetninger.  ellers så er det bare de vanlige problemene vi har på alle bmw motorer slik som gamle ipakninger, tett ccv osv.  

at denne har fått så dårlig rykte er ene alene fordi den meget sjelden på alt annet enn det amerikanske markedet, og vi vet jo hvordan amerikanere er med gamle bmw'er

Du har og coolant transferpipe;

255225.JPG.57301d5f8f3b67cbd20955148498ebdc.JPG

Har vært snakk om noen ventiltetninger i et annet materiale som liksom skal eliminere dette problemet, men har hørt såpass lite om det at jeg ikke vet om det er reelt.

Så enten må du skru en del, eller betale for å fikse disse tingene. :P

Ellers så har du jo som nevnt standard BMW ting med lekkasjer fra x antall pakninger.

Ja, Amerikanerne er ekstremt flinke til å klage over ting. Der er det klaging på nesten alt av BMW, men N62 og N63 er vel de det klages mest om av "normale" BMW motorer, altså ikke M motorer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Shattered skrev:

https://www.finn.no/180713016

 

Pen bil! Håper noen her på forumet får klørne i denne :D Fargen var digg også. 

Når jeg ser en fin Ix tilsalgs så lengter jeg alltid tilbake til de årene jeg hadde en slik en. Det er nesten så jeg slår til og handler med det samme men så tar jeg til fornuften og husker den dårlige deletilgangen og de heftige prisene på alt av deler som var spesifikt for Ix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...