Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

På 31.8.2020 den 1.55, E.C. skrev:

Det er kjipt, men jeg kan ikke se for meg at dette endrer salget av 1-serien noe særlig. Det er mange entusiaster som blir sure når BMW gir 1-serien FWD, men faktumet er at BMW er et merke bestående av mange ulike kunder, hvor entusiastene ikke er majoriteten. Kan faktisk dra tilbake til 2010, der hele 4 av 5 trodde at 1-serie hadde FWD. Link.

Har du, eller andre, link til den faktiske undersøkelsen? Jeg mistenker noe kreativitet ift hvem som er spurt (US er jo et dårlig utgangspunkt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Emilsen skrev:

Denne her så jo kjent ut 🙄

https://www.finn.no/188232582

Du har limt inn samme link som innlegget du siterer. Tenker det er denne du skulle linke til: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=190100769

Prisen har økt med 20 000 kroner, men jeg er ikke en av de som reagerer så mye på at noen kjøper en bil og selger den videre til en høyere pris. Markedet som bestemmer. Ikke noe som tilsier at en bil alltid må selges til en lavere pris ned neste salgsledd, spesielt ikke her som den selges gjennom forhandler og det dermed er ytterligere rettigheter som forbrukeren kan gjøre gjeldende. 

Når det er sagt synes jeg prisen på den bilen er altfor høy. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Walkabout skrev:

Du har limt inn samme link som innlegget du siterer. Tenker det er denne du skulle linke til: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=190100769

Ops, ja.

Er forsåvidt enig i det du skriver. Må jo være lov å tjene penger, kan hende det ble innbytte også 😊 Nei, G30 blir nok veien å gå i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Emilsen skrev:

Ops, ja.

Er forsåvidt enig i det du skriver. Må jo være lov å tjene penger, kan hende det ble innbytte også 😊 Nei, G30 blir nok veien å gå i den prisklassen.

I den prisklassen for du vell kun moped av g30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, TRF said:

Har du, eller andre, link til den faktiske undersøkelsen? Jeg mistenker noe kreativitet ift hvem som er spurt (US er jo et dårlig utgangspunkt).

Nei, den er nok ikke offentlig tilgjengelig. Etter hva jeg har skjønt så ble dette nevnt av Reithofer til journalister på en konferanse. Link.

Det er helt sikkert kreativt bruk av statistikk, men jeg hadde ikke blitt forundret over at tallet ikke er så langt unna sannheten i visse markeder. I Norge er jo BMW det mest søkte bilmerket på bruktmarkedet og de fleste har fått med seg at det er bakhjulsdrift pga. tidvis spennende forhold og bakker på vinteren. Andre markeder i Europa og USA kan være litt mindre oppdaterte på slikt. Når både Audi og Mercedes lager småbiler med FWD hadde det ikke vært unaturlig å tippe at BMW også gjør det, for en uvitende person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/31/2020 at 12:27 AM, Saltkjelen said:

Nitriste saker. Det hadde vært interessant å se hvordan registreringsstatistikken for F4x 1-serie ser ut, denne kan det ikke rulle mange av. Jeg så F4x 1-serie for første gang her om dagen i Oslo, og bilen var for ordens skyld en kjøreskolebil. Nå er nok dette segmentet noe utkonkurrert av elektriske biler (og i3 kannibaliserer vel denne greit), men jeg er overbevist om at salgstallene for F4x 1-serie er langt dårligere enn forventet. F2x 1-serie, især M135i/M140i, ble en klassiker over natten når dette fremkomstmiddelet her ble introdusert.

Jeg har sett hele to - 2!! Nye 1-serie med skilt, Den ene i virkeligheten, den andre på IG-kontoret til Bavaria Stavanger. Begge kjøreskolebiler 😂 men slike biler med kun forbrenningsmotor i det norske markedet er nærmest uselgelig i høy prisklasse virker det som. Et eksempel er naboen som har hatt to F20 (1 pre LCI og en LCI) som leasingbiler etter hverandre. Så ville han ha en ny 1-serie når F20 LCIen gikk ut, og fikk tilbud på den nye. 8000kr/mnd uten innskudd, der han betalte 4000kr/mnd uten innskudd på den forrige. Det sier noe om forventet restverdi. Fikk så tilbud på en greit spekket G20 330e til 4000kr/mnd uten innskudd og gikk selvsagt for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, papertiger skrev:

Jeg har sett hele to - 2!! Nye 1-serie med skilt, Den ene i virkeligheten, den andre på IG-kontoret til Bavaria Stavanger. Begge kjøreskolebiler 😂 men slike biler med kun forbrenningsmotor i det norske markedet er nærmest uselgelig i høy prisklasse virker det som. Et eksempel er naboen som har hatt to F20 (1 pre LCI og en LCI) som leasingbiler etter hverandre. Så ville han ha en ny 1-serie når F20 LCIen gikk ut, og fikk tilbud på den nye. 8000kr/mnd uten innskudd, der han betalte 4000kr/mnd uten innskudd på den forrige. Det sier noe om forventet restverdi. Fikk så tilbud på en greit spekket G20 330e til 4000kr/mnd uten innskudd og gikk selvsagt for det. 

Møtte på en 2er GC i forrige uke. Ikke så verst å se til men absolutt ikke noe wow heller. Truffet på et par 1ere på veien. Ikke skolebiler :) 

Men nå begynner det virkelig å krele av X1 her i området. Dette blir nok den mest solgte fremover fra BMW. Kommer nok enda en om en stund som jeg nok må gnikke på med jevne mellomrom :P Selv kommer jeg nok til å peile meg inn på en X2 25e når F30en skal byttes. Bare toskeskap at jeg ikke har hybrid med mitt kjøremønster. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, KireS skrev:

Driver og ser etter bil til fadern i det prisleiet, håpløst mange nyere 5 serier og X5 som er bestilt uten adapiv cruise.

Er i akkurat samme situasjon, og helt enig. Biler uten dette er egentlig helt uaktuelle... Dette er da vel ikke så dyrt utstyr? Synes selgere hos BMW burde presisere at dette er utstyr som man "må" ha. I mine øyne da! Veldig frustrerende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/188529031

Litt av en annonse helt fra teksten på første bilde...Jeg tror det er de samme folka som hadde "Gangster Bmw M2" 

Screenshot_20200904_203642_no_finn.android.thumb.jpg.63b93968dced86ed6d3e969f8e998926.jpg

 

RING GJERNE FOR EN HYGGELIG PRAT OM DU ØNSKER

PS PS:INNBYTTE BILER VURDERES KUN PÅ TELEFON 928 020 25

PS PS: SORRY VI ØNSKER IKKE NOEN WINDOW TITTERE PÅ DENNE BILEN KUN SERIØSE KJØPERE

SKAL DERE PRØVEKJØRE DENNE BILEN FØR DERE SKAL KJØPE SÅ GJØR DETTE HOS PORSCHE FØR DERE KOMMER

DENNE BILEN BLIR IKKE GITT UT FOR PRØVEKJØRING ETC KUN SALG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...