Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Her får man en bil med juletre belysning, som og har vært på forsiden til Vouge. En egen sportsknapp som kommer ut av et hull som muligens er laget i sinne. Heldigvis får man en kvart tank bensin, prisen for det er to A4 sider med feil og mangler. Løp og kjøp! 
 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=205626830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, papertiger skrev:

Sjelden E83 X3? 3.0si’er fyker vel ikke rundt på hvert gatehjørne. 
https://www.finn.no/204453077 

Nå er ikke jeg veldig oppdatert på nyere biler, og intervaller der. Men jeg syns dette var fryktelig få "serviser" 35k km mellom første og andre 😮 

 

Serviser: 


Dato Km.stand
22.01.2018 171300
12.06.2014 125738
30.08.2012 96675
23.08.2010 65115
10.12.2008 30155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt sett må jeg si at det er mange av de linkede bilene i denne tråden som har tvilsom oljeservice i serviceheftet.

Min personlige mening er at at oljeskift er minimum hvert år, hver 15 000km. 

En del av disse bilene på finn ligner ikke grisen. Mulig det er jeg som er helt ute å kjøre, men 2 år og/eller 30 000km mellom hvert oljeskift? Ikke faen. 

Greit nok at moderne BMW har jalla byggekvalitet og raser for et godt ord, men det er pokker ta ikke rart register og turboer raser herfra til månen når folk småkjører til og fra barnehagen 6-8 år med en allerede utsatt motor...

Noen andre på Bimmers med gode forslag på forbedringer? Hvor lenge skal BMW fortsette å bygge dritt som raser etter 120 000km? Er elektrifisering veien å gå for å unngå havari på alt utenfor garantitiden?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har bitt meg merke i en del veldig lange mellomrom mellom oljeskift i annonsert biler. Har tittet på en del E83 X3 med M47 motoren der det ofte er mellom 35000 og 40 000km kjørt per oljeskift og tenkt at dette er i drøyeste laget. Men virker som de fleste kun bytter når de må. Så et par A6er i dag med nesten 50 000km mellom et par stempler i serviceheftet. 

Har også begynt å stusse litt på bruken av km som basis for serviceintervall. En bil som har farta mye på god landevei med høy snittfart kan jo ofte at veldig mye lavere timetall på motoren enn en bykjørt bil. Men kanskje bare sjeldne tilfeller dette skiller seg veldig ut. Tenkte dog litt tilbake til da jeg kjørte taxi - nesten bare bykjøring og veldig mye tomgangstid uten at det hadde noen innvirkning på serviceintervallene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Her får man en bil med juletre belysning, som og har vært på forsiden til Vouge. En egen sportsknapp som kommer ut av et hull som muligens er laget i sinne. Heldigvis får man en kvart tank bensin, prisen for det er to A4 sider med feil og mangler. Løp og kjøp! 
 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=205626830

Jeg må le og samtidig sukke. Her er det påspandert hellakkering av bil og hvis det stemmer at det er "profflakkert"(som det står) så koster det en del, noe som heller kunne blitt brukt på det tekniske. Det samme med juletrebelysningen, sportsknappgreia og alt annet estetisk og unødvendig. Lagt penger i teknisk underveis, så hadde sikkert bilen vært bra enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, laffe said:

Har også begynt å stusse litt på bruken av km som basis for serviceintervall. En bil som har farta mye på god landevei med høy snittfart kan jo ofte at veldig mye lavere timetall på motoren enn en bykjørt bil. Men kanskje bare sjeldne tilfeller dette skiller seg veldig ut. Tenkte dog litt tilbake til da jeg kjørte taxi - nesten bare bykjøring og veldig mye tomgangstid uten at det hadde noen innvirkning på serviceintervallene. 

 

Jeg hadde en 2010 W204 Mercedes C180K som stort sett ble brukt på langkjøring. Den hadde service hver 25 000km, med mitt bruk fikk den service cirka 3 ganger i året da jeg kjørte 65-70 000km pr år. 

Selvfølgelig, det var var mer enn nok med 3 fuckings oljeskift hvert år - sier seg selv.

 

Med min nåværende bil som opplever bra med småkjøring i tillegg til langkjøringen så jevner det seg ut - 15 000km virker mer fornuftig.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare komme med et innspill på oljeskift selvom dette ikke er diskusjonstråd .. 👹

har en 2020 sprinter og den fikk FØRSTE oljeservice hos MB på 62000km !!! Det var da den skulle inn ! Det er syke greier spør du meg men har garanti til 250k så holder vel 2år til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Werther mannen i gata er ikke entusiast, og følger stort sett bilens retningslinjer på oljeskiftintervall - på BMW varierer det stort sett mellom 25-30k alt etter kjørestil og bruksmønster. Om jeg ser etter brukt BMW ville jeg nok ha sjekket at dette var fulgt som et minimum, det er langt mellom bilene som annonseres som har 10-15k i skiftintervall (selv om jeg har det selv på både MINIen og BMWen). Og hadde jeg leaset en bil med formål om at den skulle leveres inn etter endt periode, hadde jeg definitivt ikke påspandert den mellomskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=180755270

Hvorfor er denne så tungsolgt? 🤔 Sett bort i fra angel eyes og ettermontert spiller burde jo dette være en fin pris med tanke på hvor sjelden denne er. Det ligger en klin original ute for 1 mill som har gått 20k mindre. Bare nysgjerrig på hvorfor denne har ligget ute så lenge mtp prisen? 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lurt på den der. Et kjapt google-søk avslører Japan-import og bilene derfra pleier jo å være bra.

Er ikke norskregistrert, men hvis mva er betalt er det jo bare 30k i avgifter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dusy skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=180755270

Hvorfor er denne så tungsolgt? 🤔 Sett bort i fra angel eyes og ettermontert spiller burde jo dette være en fin pris med tanke på hvor sjelden denne er. Det ligger en klin original ute for 1 mill som har gått 20k mindre. Bare nysgjerrig på hvorfor denne har ligget ute så lenge mtp prisen? 

Kanskje fordi den koster like mye som 2stk pene m3 e46. Flott bil, men selv om det er en csl så vil jeg tro de fleste velger en m3 og m3 til kona istedenfor. Med mindre man er spesielt interessert og skal ha csl.

Den bilen er Tysk.

 

Fint Alternativ til m3 csl, med tanke på produksjonstall er disse mer «sjeldne» Bare produsert i 274 eksemplarer. Ikke går de noe dårligere heller: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=200616175

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Cbrooen skrev:

Kanskje fordi den koster like mye som 2stk pene m3 e46. Flott bil, men selv om det er en csl så vil jeg tro de fleste velger en m3 og m3 til kona istedenfor. Med mindre man er spesielt interessert og skal ha csl.

Den bilen er Tysk.

 

Fint Alternativ til m3 csl, med tanke på produksjonstall er disse mer «sjeldne» Bare produsert i 274 eksemplarer. Ikke går de noe dårligere heller: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=200616175

 

Tror ikke så mange av de som vurderer bil med s54 har Alpina av slik type sikte. Elsker Alpina, men dæven skrikende s54 på turtall er liksom noe eget. 

Enig i resonnement angående csl og prisen av 2 stykk non csl M3. Syns også csl er penest i grå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...