Gå til innhold

Salg 324TD 1989 mod


 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å selge min 324td:

 

- 1989 mod

- 260xxx km

- Zinnoberrot farge

- Stasjonsvogn

- Hele og pene sportsseter (dog litt slitasje på sidestøtte ved sjåfør)

-Takluke

- Manuell

- Rust er tatt med bra resultat så den er mer eller mindre rustfri. 

- Nye hakka7 vinterdekk på 14'' borbet

- Ny clutch ved forrige eier, med den tighte girkassa er dette meget behagelig kjøre!

- Noen nye powerflexforinger (har flere som følger med)

- Sommerdekk på 17'' med nye dekk.

- Har og sommerdekk på Borbet A 16'' 7,5x9.0'' felger, disse er bra. (Felgene følger i utgangspunktet ikke med)

- Nye støtdempere bak (følger med til forran)

- Senket 40/60 

- Nye bremseklosser rundt om

- Sorte nyrer

- Gul film på lykter innerst, kan plukkes av.

- Noe oppskrudd turbo og diesel så går godt. 

- Motorvarmer

- Hengerfeste

- Ny framskjerm

- 2 stk 6x9 rockford fossgate høytalere innfelt i sidepanel bakki

- Nye fronthøytalere

- Org bmw kassetholder inni har blitt anskaffet da den manglet

- Stoff og gummi matter

 

 

Negativt:

- Stoffet på taktrekk holder på å løsne noe bakki

- Hul i bakre eksospotte

- Mangler deksel under rattstamme

- Turteller funker ikke og ellers noe dårlig lys i dashbord

- Noe steinsprut ol i lakk. Er 25 år gammel!

- Trolig er topp pakning gått.. . Bilen starter og går, men skal den kjøres må man gjøre dette forsiktig så den ikke koker, anbefalset å hentes på henger. Prøve kjøring kan ordnes om dette gjøres forsiktig. 

 

Greier ikke prissette den da det ikke er noe særlig å sette den opp mot. Kom med bud eller bytte.

 

Er en bra bil med få feil og med sjelden m21d24 turbo motor. Bytt topp pakning og du har en knall god bil verdt mye. Stiger i pris da de ikke vokser på trær!

 

Holder til i 2665 Lesja i Oppland. 

post-64446-0-59497800-1418112367_thumb.j

post-64446-0-10810700-1418112378_thumb.j

post-64446-0-10102300-1418112439_thumb.j

post-64446-0-55215000-1418112469_thumb.j

post-64446-0-21089500-1418112484_thumb.j

post-64446-0-21393000-1418112516_thumb.j

post-64446-0-18735700-1418112548_thumb.j

post-64446-0-32145800-1418112574_thumb.j

post-64446-0-93478000-1418112591_thumb.j

post-64446-0-68518700-1418112627_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Standar på disse er at topp pakning går. I få tilfeller er det toppen. Er rimelig sikker på at det bare er pakninga ja. 

 

 

ikke etter det jeg har hørt/lest, toppene sprekker mellom ventilene,

 

og så godt som umulig å oppdrive en hel topp.

 

vil nok tro det er lettere å selge etter å ha byttet toppakning, da er det usikkerhetsmomentet borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50% sjanse for at toppen også er gåen/sprukket når topp pakning er gåen. Sprekker ofte mellom ventilene blant annet som Jan Erik sa. Har en 324td selv jeg nettopp byttet topp pakning på, måtte bytte topp og alt på den..men tidligere eier hadde da kjørt den med gåen topp pakning en liten stund så blir nok ikke noe bedre av det toppen ;)

 

Men kan jo være heldig så toppen har berget, men uansett verdt og koste på ny topp..artige biler :) Skulle kjøpt den selv har jeg ikke hatt en fra før ;)

Endret av jpaunan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok til å fikse den ja, ser at det er ikke dyre jobben å gjøre. Topp blir selvsagt maskin-planet før ny pakning monteres. Vanskelig å selge den og. :)

Lønner nok seg det ja :) Greit å ta sprekktest med det samme også, trenger ikke å koste all verden for en topp heller om den viser seg å være dårlig. Fikk ferdig planet og sprekktestet topp med kam (da min var dårlig) til litt over 2000kr ferdig fraktet til norge ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner nok seg det ja :) Greit å ta sprekktest med det samme også, trenger ikke å koste all verden for en topp heller om den viser seg å være dårlig. Fikk ferdig planet og sprekktestet topp med kam (da min var dårlig) til litt over 2000kr ferdig fraktet til norge ;)

Mye jobb bytte eller? Hvordan er det å få timingen riktig? :) Evt noe som man må være obs på/passe på eller generelt andre tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye jobb bytte eller? Hvordan er det å få timingen riktig? :) Evt noe som man må være obs på/passe på eller generelt andre tips :)

 

Tja..litt jobb er det jo, men går fint på en kveld ja. Var tett oljerør så ny turbo gikk ved oppstart, startern tok også kveld rett før dette så måtte trillstarte, mye leting etter verktøy osv så ble litt ekstra arbeid hos meg da..så hold vell på 2 kvelder for å få alt bra :) timinga gikk ganske så greit ja, fant noe som passa akkurat i hullene så jeg fikk låst av så. Finner skjema for det på autodata, eneste 0 punktene det ikke sto så mye om så måtte lete litt selv etter de først. Har skjemaene liggende enda så kan sikkert scanne og sende de til deg om du trenger ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tja..litt jobb er det jo, men går fint på en kveld ja. Var tett oljerør så ny turbo gikk ved oppstart, startern tok også kveld rett før dette så måtte trillstarte, mye leting etter verktøy osv så ble litt ekstra arbeid hos meg da..så hold vell på 2 kvelder for å få alt bra :) timinga gikk ganske så greit ja, fant noe som passa akkurat i hullene så jeg fikk låst av så. Finner skjema for det på autodata, eneste 0 punktene det ikke sto så mye om så måtte lete litt selv etter de først. Har skjemaene liggende enda så kan sikkert scanne og sende de til deg om du trenger ;)

Ja hadde vært fint om du gidder scanne inn og sende de! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...