Gå til innhold

E38 730d M-Sport, 2001 - SOLGT


ZGasi
 Share

Anbefalte innlegg

Angående planene dine kan jeg også godt komme med mine meninger.

Gule blinklys - X

Hvorfor? Bilen vil jo se 10 år eldre ut.

Svarte nyrer - bestilt

Hvorfor? Bilen mister jo hele identiteten og alt vil gå i ett. Ser jo ikke om det er en bil eller en søpplesekk som kommer.

Leppe til bagasjen, liten spoiler - bestilt

Hvorfor? Bilen har allerede en liten vipp bak. Har sett E38 med en lite M5 list, og det blir for mye.

AUX - bestilt

AUX er kjekkt. Jeg kjøpte Dice/Audiovox mediabridge. Veldig fornøyd med den. Fikk også med BT og USB på dette systemet.

BMW M Nurburgring klistremerke - bestilt

Hvorfor? Har bilen vært å kjørt på banen? En flott skute som en E38 kler ikke slike "jalla" merker over alt.

Angel eyes -

Angel eyes er greit på E38 syns jeg. Men behold de orginale lyktene og sett inn CCFL ringer. Andre lykter er stygge.

Alpina frontfanger, leppe foran -

Alpina fronten er fin. Peneste til E38 syns jeg. Orginal er best. Den er laget i solid plast pg har 100% passform kopier må tilpasses i 3 døgn.

M5/M3 speil ?, usikker -

E39 kopier laget for E38 passer rett på og passer til bilen da den er nok så lik E39. På min E38 ble det mindre vindsus med M speil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med flott e38.    har inntrykk av at bilene i tyskland er generelt godt holt.   min er også importert i 2010 og ser bra ut for alderen.  ennå helt rustfri.   jeg har spart den for vinteren da.. 

 

er det en original sport dette?   ser du har felgene,shadowline,  taktrekket, stolene og rattet iaff.  isåfall ganske sjeldent : ) 

 

kunne godt tenkt med en e38 med denne motoren jeg også!

Har vært på utkikk etter akkurat denne type bil i mange mange måneder, kanskje år. Når jeg fant den dro jeg direkte til tyskland. Alt originalt, full m sport pakke og alt jeg vil ha i denne bilen. Rustfri min også :) Gått lite; 190k, ingen tegn til slitasje innvendig, som ny. Virkelig entusiast den eieren som hadde den før meg. Det liker jeg! :) Mange sånne i Tyskland. Derfor jeg har importert begge BMWene mine derfra.

 

Angående planene dine kan jeg også godt komme med mine meninger.

Gule blinklys - X

Hvorfor? Bilen vil jo se 10 år eldre ut.

Svarte nyrer - bestilt

Hvorfor? Bilen mister jo hele identiteten og alt vil gå i ett. Ser jo ikke om det er en bil eller en søpplesekk som kommer.

Leppe til bagasjen, liten spoiler - bestilt

Hvorfor? Bilen har allerede en liten vipp bak. Har sett E38 med en lite M5 list, og det blir for mye.

AUX - bestilt

AUX er kjekkt. Jeg kjøpte Dice/Audiovox mediabridge. Veldig fornøyd med den. Fikk også med BT og USB på dette systemet.

BMW M Nurburgring klistremerke - bestilt

Hvorfor? Har bilen vært å kjørt på banen? En flott skute som en E38 kler ikke slike "jalla" merker over alt.

Angel eyes -

Angel eyes er greit på E38 syns jeg. Men behold de orginale lyktene og sett inn CCFL ringer. Andre lykter er stygge.

Alpina frontfanger, leppe foran -

Alpina fronten er fin. Peneste til E38 syns jeg. Orginal er best. Den er laget i solid plast pg har 100% passform kopier må tilpasses i 3 døgn.

M5/M3 speil ?, usikker -

E39 kopier laget for E38 passer rett på og passer til bilen da den er nok så lik E39. På min E38 ble det mindre vindsus med M speil.

Tusen takk for flott tilbakemelding! Setter stor pris på det :) Flott å se at alle har sin egen mening og smak. Enig i mye i det du sier, men er en look jeg virkelig vil prøve på bilen, men hvem vet. Kanskje jeg går tilbake til den originale stock looken etterhvert

 

M5/M3 speil ?, usikker -

E39 kopier laget for E38 passer rett på og passer til bilen da den er nok så lik E39. På min E38 ble det mindre vindsus med M speil.

Angående speil, ville du sendt meg en link til noen M speil, altså de du mener lagde mindre vindsus. Og det med inklaffbare speil, jeg har jo det på min. Vil det gå på m-speila også?

Endret av awt
Vennligst benytt "Multisitat" neste gang. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gs-bildeler og schmiedmann selger iallefal slike speil.  sjekk også ebay ; )  de fåes i flere kombinasjoner såvidt jeg vet.  med varme, el fold, memory osv.   trur ikke de finnes med dimming.     men ettermonterte ikke du originale m5 glass på dine for å få dimminga opp å gå, sjøbuse? 

 

 

http://www.schmiedmann.no/7_serie/E38/utstyr_og_tilbehoer/utstyr-styling-utvendig/side4.htm#6829

 

http://www.gsbildeler.no/nettbutikk#376,tilbehor_eksterior_speil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Kopispeil fås med alle funksjoner bortset fra automatisk dimming. Jeg kjøpte speil med alle funksjoner på koed.no og modifiserte de litt med orginale E39 M5 speilglass for og få med dimming.

http://old.koed.no/2.1.asp?anker=boksanker_5413&kattype=e38&katstate=nyt&menulinkid=29&undermenuid=9&page=2#boksanker_5413

Endret av Sjøbuse
La til link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å kjøpe lykter fra en kar på finn, men er redd for at denne typen er for sterke angel eyes og for blå og alt det der. Jeg vet ikke hvilken type lykter det er, men kanskje noen her har peiling? Er det noe jeg burde kjøpe? Lyktene mine er så gule, så tenkte at jeg like så godt kunne kjøpe nye når jeg allerede vil ha angel eyes

post-84140-0-49595400-1419291422_thumb.j

post-84140-0-92552100-1419291439_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ligne Depo lykter. Er nok mulig de blir prikkette i lyset slik som på dette bildet.

post-49693-0-65842100-1419292229_thumb.j

Har du gule lykter ville jeg prøvd og polere glassa eller bare bytte til nye gass.

Jeg monterte bare CCFL på mine E38er.. Det kostet meg ca 200 kr.

Min 98 728 med LED hvit CCFL i orginal lykt

6fbqossr8amksel0az6y.jpg

Min 99 740 med gul/hvit CCFL i orginal lykt

eskmttezogl2zslnynti.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ligne Depo lykter. Er nok mulig de blir prikkette i lyset slik som på dette bildet.

attachicon.gifimage.jpg

Har du gule lykter ville jeg prøvd og polere glassa eller bare bytte til nye gass.

Jeg monterte bare CCFL på mine E38er.. Det kostet meg ca 200 kr.

Min 98 728 med LED hvit CCFL i orginal lykt

6fbqossr8amksel0az6y.jpg

Min 99 740 med gul/hvit CCFL i orginal lykt

eskmttezogl2zslnynti.jpg

likte lyktene til 728´en din!!! eller selve bilen så jo fantastisk ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

728 hadde hvite CCFL. Tror det var ca 5000K lys farge. Og 6000K xenon grøftelys.

Disse er nok ganske like

http://www.ebay.com/itm/BMW-Angel-Eye-Halo-Replacement-Ring-WHITE-Error-Free-CCFL-E46-E39-E38-E36-3-5-7-/181208496917?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a30de3b15&vxp=mtr

(Merk denne linken er bare 1 ring. Ikke et kit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler heller å kjøpe nye lykteglass og ccfl ringer og sette inn : )   de depo (om det er depo da) lyktene med angel eyes der er ikke den beste kvaliteten..  dårlig lys i angeleyes'n iaff. 

 

 

glass får du billig på ebay http://www.ebay.com/itm/BMW-7-Series-E38-Facelift-1998-2001-Headlight-Lens-Glass-Cover-Left-OEM-/291269119095?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ABMW&hash=item43d0fe0c77&vxp=mtr

 

evt så får du de depolyktene med led ringer da.  hakket bedere enn de dårlige vanlige ringene deres.

 

http://www.ebay.com/itm/DEPO-1999-2001-BMW-E38-UHP-LED-ANGEL-HALO-HEADLIGHT-XENON-HID-AUTO-LEVELING-/171528063539?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ABMW&hash=item27efde8a33&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, fristet jo nå med det dere sier. Da får jeg beholde originallyktene, som jo er best. Er bare litt usikker pga det med åpning av lyktene, da jeg ikke har vært borti det før.

Men sjøbuse, den alpina-leppa eller fangeren; er den kjøpt fra ebay og lakkert? Hvordan var det isåfall med montering og passform osv. Kanskje du har bilder av det eller vil fortelle om den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd både original og uoriginal.     var vist endel jobb å tilpasse den fra ebay..(sa de på lakkverkstedet iaff)    derfor har jeg en original liggende i garasjen nå..  venter bare på at den i glassfiber skal få seg en kakk før jeg bytter : P   men har prøvd den på bil da, og det passer 100%.   koster rundt 4500 på koed.   : ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ZGasi changed the title to E38 730d M-Sport, 2001 - SOLGT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...