Gå til innhold

E38 730d M-Sport, 2001 - SOLGT


ZGasi
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Gorg skrev:

Pen E38! Godt å se disse bli tatt godt vare på :) 

Felgene er bare prikken over ien! 

Takk, takk og takk :D

 

hadde litt ekstra tid i kveld og tenkte at jeg like gjerne bare kunne begynne med senkesettet. Startet med a ta av halve interiøret, kjedelig.. så gikk egentlig jobben mye bedre enn forventet! Mulig jeg senker den liiiiittt lavere bak etterhvert, må se ann. Beklager skitten bil og teip på nedre lista av bakdørene. Tok dem av i går for å rense dem og tok litt tec7 oppi for at dem skal sitte godt og tight.

IMG_0420.JPG

IMG_0422.JPG

IMG_0423.JPG

IMG_0426.JPG

IMG_0428.JPG

IMG_0429.JPG

IMG_0430.JPG

IMG_0431.JPG

IMG_0432.JPG

IMG_0433.JPG

IMG_0435.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, DanielStance skrev:

Digg! En smuuule misunnelig nå altså :P

 

14 timer siden, Gabz skrev:

Ser utrolig bra ut nå som senken er på :D

Takk gutta! :) subber litt i svinger osv, så må nok heve denn litt etterhvert :P eller om jeg fjerner spacerne bak, så tenker jeg mye av subbinga blir borta

IMG_0436.JPG

IMG_0437.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hevet den litt i dag. Ca 1cm foran og 1,5cm bak. Har ikke tatt bilde av den enda hevet, men her ser dere hvordan det var tidligere i dag. Aaalt for lavt for område jeg bor 😂 Subba over alt. Bare bak da, overasket meg at den ikke subbet noe foran med den høyden. 

IMG_0443.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg endelig var glad for at jeg hadde fått senket min ned og blitt lavere enn din, gikk det ikke lang tid før du fikk senket din og gitt :D 

På bildene ser den hakket for lav ut foran etter min mening så hjelper nok å få hevet den litt foran. 

Løsningen på subbingen bak er å fjerne spacerene og sette de på min bil, den subber ikke ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.6.2017 at 19.20, BjornarHS skrev:

Godt du hevet den litt igjen, synes igrunnen den ble hakket for lav i fronten for min del på bildet over :? Ellers tøff E38, veldig kledelig med alpina-hjul og alpina-leppe på desse! 8)

 

21 timer siden, Carlsius skrev:

Nå som jeg endelig var glad for at jeg hadde fått senket min ned og blitt lavere enn din, gikk det ikke lang tid før du fikk senket din og gitt :D 

På bildene ser den hakket for lav ut foran etter min mening så hjelper nok å få hevet den litt foran. 

Løsningen på subbingen bak er å fjerne spacerene og sette de på min bil, den subber ikke ;) 

Tusen takk, folkens! Enig med dere at det ble litt for lavt foran. 

Ble så sjalu da jeg hørte at du skulle senke din, så jeg måtte ha min enda lavere 😂 Valgte å heve bilen istedenfor å fjerne spacerne, da jeg synes rumpa på bilen blir så tynn. Må være litt feit 👊🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket en ulyd i fronten i dag som jeg hørte mer og mer dersom hastigheten steg. Tenker meg at dette er venstre hjullager. Har nå bestilt til både venstre og høyre, når jeg først bytter så kan jeg ta begge sidene. Håper hvertfall det er hjulagrene :P er liksom en klunkelyd som klunker fortere med hastigheten. Jaja, får se når jeg får delene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ZGasi skrev:

Merket en ulyd i fronten i dag som jeg hørte mer og mer dersom hastigheten steg. Tenker meg at dette er venstre hjullager. Har nå bestilt til både venstre og høyre, når jeg først bytter så kan jeg ta begge sidene. Håper hvertfall det er hjulagrene :P er liksom en klunkelyd som klunker fortere med hastigheten. Jaja, får se når jeg får delene :) 

Er bare å jekke opp bilen å se hvor det kommer fra. Sjekke hjulene ved å nappe i dem fra side til side eller opp og ned. Veldig enkelt å finne ut av om du bare jekker den opp. Gled deg til å bytte hjul lagere om de ikke er skrudde.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Da var det på tide å oppdatere denne tråden litt etter 2 år haha. Har ikke skjedd så veeeldig mye siden sist, men kan nevne noen ting. Bilen har blitt mer original igjen, da jeg savnet dette. Synes den ble litt for ungdomslig til å være en 7er. 

 

Coilovere har blitt demontert og den står nå igjen på vanlig m-sport understell. Byttet fra lavprofildekk til litt mer dekk, av merke Pirelli P-Zero med 285 bak på alpinaene. Spacere bak er derfor fjernet. Soting på frontlykter er også fjernet. Fikk også en lekkasje fra manifold for en stund tilbake der boltene inn til sylindertoppen knakk. Bestemte meg derfor for å ta av toppen, rense den ordentlig, borre ut de knekte boltene og sette inn nye. Ble samtidig byttet toppakning, toppdekselpakning, strekkbolter, luftfilter, olje og filter 2 ganger for å være sikker på at alt spon og drit blir borte, byttet også bremseklosser foran for litt siden, viskosekobling, diverse slanger til kjølesystemet, pakning til turbo og manifold. Noen bærearmer foran ble også byttet for litt siden da de begynte å klakke igjen. Tror de store alpinahjula tærer en del på understellet. Tok så firehjulskontroll med ekte alpina specs for å få mer sportslig kjøring (mer camber og spissing osv.) Da jeg skulle tilbake med alt så ble gjengene til den ene bolten inn til turboen slitne og måtte gjenges opp. Ble gjort forrige uke hos norway chiptuning, hvor det også ble gjort litt for å få litt mer lyd og mer hk hehe. 

 

Opplever nå et lite problem med at ved flere gasspådrag med kickdown, så får jeg plutselig opp feilmelding på dashen om "Einspritzanlage." Altså fuel injection system. Skjer hvis jeg tar kickdown flere ganger etter hverandre. Bilen går ganske dårlig etter jeg får denne meldingen, men så fort jeg skrur av og på bilen er den helt normal igjen. Litt usikker på hva årsaken til dette er, så hjelp mottas med glede. Mistenker trykksensoren til diesel. Får opp rail pressure control når jeg tar diagnose med pc. Jeg får se hva som hjelper. Har tenkt til å bytte den sensoren, bytte dieselpumpe og dieselfilter, nye kobberskiver på dysene, demontere alle dyser, åpne dem og rense og overhale dem ordentlig. Er ikke noe som haster veldig da jeg ikke alltid kjører med kickdown, men skal selvfølgelig bli fikset opp siden jeg har det i bakhodet hele tiden. Det er vel det neste på lista. Vurderer også å bygge om til manuell 6 gir samtidig med større turbo da jeg er redd for at automatkassa ikke tåler 300hk, men jeg er ikke helt sikker på den delen enda. Vurderer også å lakkere caliperne på nytt, men denne gangen i den fine blåfargen de nye M-bilene har, eller gullfargen. Usikker, si gjerne din mening :) 

IMG_0313.JPG

IMG_0361.JPG

IMG_0559.JPG

IMG_0571.HEIC

IMG_0628.JPG

IMG_0629.JPG

IMG_0641.JPG

IMG_0642.JPG

IMG_0643.JPG

IMG_0644.JPG

IMG_0649.JPG

IMG_0650.JPG

IMG_2733.HEIC

IMG_7294.HEIC

IMG_8736.HEIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en jobb med motoren! Godt det ordnet seg med manifolden. 

Lakke caliperne støtter jeg, tror det blir fett om du velger blå. Eventuelt kan du se mine en dag. Lakkerte de i BMW fargen Phoenix yellow, som er en mellomting mellom limegrønn og gull vil jeg si :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne se dine før jeg lakkerer mine ja, Carlsius! :D Den fargen er ganske så fin!

Har da gått i innkjøp av enda en 730d. Denne gangen en e66 i lang versjon. Er ikke helt fan av de nyere typene 7serier, men elsker komforten i disse her. Fikk den også for en billig penge, på grunn av litt småjobber som må utføres på den. Tenker å lage tråd på den senere. I første omgang gjelder det å få den i bedre stand. Lakkere litt deler, altså bobler, riper osv. Bytte baklykter da dem har sprekk og får vann i seg, parksensor funker ikke. Er det jeg kommer på i farta. Det er planen først, samtidig med full service. Så kommer egr-delete, downpipe, chip, swirlflap-delete, chrome-delete. Kom gjerne med flere forslag!! 

592_1668653430.jpg

592_532613776.jpg

592_1575343165.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ZGasi changed the title to E38 730d M-Sport, 2001 - SOLGT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...