Gå til innhold

E38 730d M-Sport, 2001 - SOLGT


ZGasi
 Share

Anbefalte innlegg

Flott stuk på e38 når du gikk litt tilbake fra rånestuket. Elsker det designet der :)

e65/66 er utvilsomt mye for pengene. Om designet er sært, så hadde Mr,Bangle rett i én ting; det står seg forbaska godt. Ser moderne ut den dag i dag. Ser uskrudd og hel ut den du har fått tak i her. Sleng ut utstyrsliste også om du vil ;)

Skal du ha begge bilene lenge eller selge en? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Må være ærlig å si at jeg har i grunn hatt litt lyst å prøve å eie en E65 LCI 730d en gang.

Er jo så sykt mye klaging på disse ang. problemer, men mye av det kommer jo fra USA og er hovedsaklig om bensin V8 og V12.

Men klages jo litt på elektronikk feil og girkasse problemer ++

Likte den du har funnet deg. Svart på svart med høyglans svart lister innvendig.

Ser den har Individual felgene også. :)

Støtter planene dine. Vurderer du sot på siderutene framme også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evopower: E38n begynte å bli litt kjedelig så ville prøve noe nytt en periode, men tilbake til den gode gamle nå haha! Enig at e66 fortsatt ser ganske moderne ut og classy. Veldig original bil! Utstyrsliste kommer, den har ikke all verden. Har dessverre ikke massasje i seter og gardiner bak osv, men har luft i setene da :) Skal beholde begge en laang periode til tenker jeg :D 

 

Daniel.: Da må det bli LCI som du sier ja, for prefaceliften ser virkelig rar ut i mine øyne! Vet det er mye klaging, var veldig usikker på kjøp pga alt det, men tok den til slutt. Motor og girkasse ble sjekket grundig før kjøp, så om det kommer noe elektronikkfeil senere, er det bare å fikse. Jobber jo trossalt på Tesla :P Mulig individualfelgene kommer på e38n snart for å se hvordan dert ser ut, og alpina på e66 haha. Liker sot på rutene, men får holde med bak siden det ikke er lovlig og orker ikke være redd hver gang jeg ser purken :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært produktiv i helga og fått gjort litt;

Rensa innsugsmanifolden innvendig, kom ut myyye drit. Nå er det helt rent inni der, og føler faktisk bilen drar mye bedre. 

Alle vakumslanger er nye nå, de gamle så slitt ut og var redd for at dem skulle ryke, så bedre å bare bytte dem før problemet oppstår.

Ny veivhusventilasjon.

Blenda egr rett etter eksosmanifold. Før var den bare blenda direkte på egr. 

Byttet returrør til kjølevæske og flushet samtidig systemet.

Overhalte alle dieselinjektorene. Hadde ikke noe feil med dysene, men som tidligere nevnt så opplever jeg problemer ved fullt gasspådrag noen ganger. Derfor tenkte jeg at jeg likesågodt kan gjøre dysene mine som nye, og muligens problemet blir borte. Men nope, får opp fuel injection system enda.

Byttet også rail pressure sensoren i håp om at problemet skulle bli borte. Rart problem; for så fort jeg skrur av og på bilen blir alt bra igjen. Nå som høytrykksensoren er bytta gjenstår det bare å bytte lavtrykksensoren til diesel og mulig ny dieselpumpe. En av dem burde det vel være. Noen som har noen idé? 

Dette skjedde etter jeg var ferdig med jobben og skulle starte bilen 😛 Er bra igjen nå, var bare diesel som ikke var brent etter overhaling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nå byttet høytrykksensor på railen, trykkreguleringsventil som sitter på høytrykkspumpa, og fødepumpa eller kanskje kalt dieselpumpe under bilen. Har fortsatt samme problem. Såfort jeg gir bånn gass får jeg feilmelding «fuel injection system» og bilen går dårlig. Skrur den av og på og den funker bra igjen. Dieselfilteret ble byttet for 2 år siden ellernoe, så tviler på at problemet er der. Kan det være pumpa inne i tanken? høytrykkspumpa? Dyser? Hjelp:( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RemyNG skrev:

Kjørt live diagnose? Sånn at du kan f.eks sett verdiene på hva HT pumpa leverer, hvis den aldri har vært bytta så er vel kanskje tiden inne. 

Bruker BMW Scanner og carly, der klarer den ikke å lese live. Men på e65 klarer jeg det. Vet ikke om jeg har for gammel bil eller om jeg ikke har bra nok diagnose. Bestilt meg INPA. Noen mener HT-pumpene aldri ryker på disse bilene nesten, men virkelig usikker.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ZGasi skrev:

Bruker BMW Scanner og carly, der klarer den ikke å lese live. Men på e65 klarer jeg det. Vet ikke om jeg har for gammel bil eller om jeg ikke har bra nok diagnose. Bestilt meg INPA. Noen mener HT-pumpene aldri ryker på disse bilene nesten, men virkelig usikker.... 

Inpa leser live diagnose på disse. Bruker det stadig på M57 motorene her. Da mener de feil, er kjent sak at de har tendens til å ryke. Har vært flere tråd om disse på f.eks E39 gruppene. Har selv en bil der denne pumpen ble byttet samt dyser på grunn av spon. Og kjenner flere som har hatt HT pumpe havari. 

Får du lest av live får du sett eventuelt trykk pumpa ligger på. Samt hva dysene ligger på ved pådrag og tomgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, RemyNG skrev:

Inpa leser live diagnose på disse. Bruker det stadig på M57 motorene her. Da mener de feil, er kjent sak at de har tendens til å ryke. Har vært flere tråd om disse på f.eks E39 gruppene. Har selv en bil der denne pumpen ble byttet samt dyser på grunn av spon. Og kjenner flere som har hatt HT pumpe havari. 

Får du lest av live får du sett eventuelt trykk pumpa ligger på. Samt hva dysene ligger på ved pådrag og tomgang. 

Ahaa! Vet du hva symptomer er når høytrykkspumpa har tatt kvelden? Føler liksom om den hadde ryki så hadde bilen gått dårlig hele tiden.. og vet du hva hvilke verdier jeg skal ha når jeg leser live data? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ZGasi skrev:

Ahaa! Vet du hva symptomer er når høytrykkspumpa har tatt kvelden? Føler liksom om den hadde ryki så hadde bilen gått dårlig hele tiden.. og vet du hva hvilke verdier jeg skal ha når jeg leser live data? 

Det har faktisk variert veldig. På min fikk jeg vite at bilen slutta å dra etter en hvis hastighet når bilen gikk. Fram til da plutselig så ville den ikke starte lenger og den lå ute med feilmelding på fuel pressure failure og 20bar... 

På de andre jeg har lest av har bilen bare gått dårlig ved pådrag siden pumpa ikke leverer riktig trykk før den døde. 

Eller så har den bare død av uten å noe form for prewarning. Er mye ymse på de. 

Husker ikke hundre prosent på hva den skal ligge på kan eventuelt ta screenshot av min imorgen. Men fant en bilde fra tilsvarende. 

1102685711_maxresdefault(3).thumb.jpg.0f332483c3c84acd6d664b6149522644.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RemyNG skrev:

Det har faktisk variert veldig. På min fikk jeg vite at bilen slutta å dra etter en hvis hastighet når bilen gikk. Fram til da plutselig så ville den ikke starte lenger og den lå ute med feilmelding på fuel pressure failure og 20bar... 

På de andre jeg har lest av har bilen bare gått dårlig ved pådrag siden pumpa ikke leverer riktig trykk før den døde. 

Eller så har den bare død av uten å noe form for prewarning. Er mye ymse på de. 

Husker ikke hundre prosent på hva den skal ligge på kan eventuelt ta screenshot av min imorgen. Men fant en bilde fra tilsvarende. 

1102685711_maxresdefault(3).thumb.jpg.0f332483c3c84acd6d664b6149522644.jpg

Tusen takk!! Skal også nevnes at den faktisk drar bra og funker utmerket når den er kald, men så fort motoren er varm og jeg gir bånn gass så får jeg feilmeldingen og motoren rangler. Har tenkt litt på kamakselsensor, men vet ikke helt om det er aktuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv en diagnose på den. Greit å utelukke alt annet før man bytter tusen ting. Men når nevner at den går dårlig varm så høres det ut som kamaksel sensor ja. Hvertfall veldig typisk kjennetegn, spesielt på M52/M54 bensin motorene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2019 den 0.08, RemyNG skrev:

Hiv en diagnose på den. Greit å utelukke alt annet før man bytter tusen ting. Men når nevner at den går dårlig varm så høres det ut som kamaksel sensor ja. Hvertfall veldig typisk kjennetegn, spesielt på M52/M54 bensin motorene. 

Hadde du giddi å tatt screenshot av dine verdier så jeg kan sammenligne og se hva som er feil på min? Problemet har blitt verre og skal sette inn mine originale dyser og prøve å finne en overhalt billig høytrykkspumpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, ZGasi skrev:

Hadde du giddi å tatt screenshot av dine verdier så jeg kan sammenligne og se hva som er feil på min? Problemet har blitt verre og skal sette inn mine originale dyser og prøve å finne en overhalt billig høytrykkspumpe

Jeg kan gjøre det når jeg kommer hjem fra ferien eventuelt er bortreist fram til helga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ZGasi changed the title to E38 730d M-Sport, 2001 - SOLGT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...