Gå til innhold

torcar
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg endrer gjerne tittelen :)

Jeg ser bare ikke hvordan jeg får redigert den? Anyone?

Kjempe bra.

Har du kodet Exx serie før? Isåfall er det mye forskjell mellom koding med ncs og e-sys? Har ikke helt fått satt meg inni e-sys enda. :)

Har lest en del på denne. Her er det mye bra info.

http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=997749

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

///frank

Skrevet 04.01.2015 - 20:32

Hei.

Har nå fått lastet ned BMW E-Sys 3.25.3 + PSdZData v2.51.3 men kommer ikke inn der du velger bilmodell på E-sys men bilen må være kontakt siden den får opp VIN nummeret. Har prøvd å installer på nytt og følger instruks som følgte med men kommer til det likens med at kommer ikke opp valg av bilmodell. Noen her som kan trø til ;)

 

 

Hadde same problem. Fikk opp vinnummer men ikke noe mer. Psdz-data må være av same versjon som bilens software eller nyere. v51.3 er for gammel fil til en 2014 modell, du må ha minimum v53.4 avhengig av når bilen er bygget eller oppgradert.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

///frank

Skrevet 04.01.2015 - 20:32

Hei.

Har nå fått lastet ned BMW E-Sys 3.25.3 + PSdZData v2.51.3 men kommer ikke inn der du velger bilmodell på E-sys men bilen må være kontakt siden den får opp VIN nummeret. Har prøvd å installer på nytt og følger instruks som følgte med men kommer til det likens med at kommer ikke opp valg av bilmodell. Noen her som kan trø til ;)

 

 

Hadde same problem. Fikk opp vinnummer men ikke noe mer. Psdz-data må være av same versjon som bilens software eller nyere. v51.3 er for gammel fil til en 2014 modell, du må ha minimum v53.4 avhengig av når bilen er bygget eller oppgradert.

 

 

 

Aha takker å skal prøve å se om æ får lastet det ned på nett. Tips hvor jeg finner det v53.4 ??eller nyere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvillen billader har folk?

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

C-Tek lader av noe slag, koster en del, men er utrolig fornøyd etter 3-4 år :) Har 8-9 sykluser og forskjellige lademodus. Kan brukes som vedlikeholdslader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro en vanlig lader er altfor svak. De gir typisk 7-10A i supply-modus, mens man bør ha minst 50-80A ved koding. Egen strømforsyning anbefales derfor ved større "operasjoner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro en vanlig lader er altfor svak. De gir typisk 7-10A i supply-modus, mens man bør ha minst 50-80A ved koding. Egen strømforsyning anbefales derfor ved større "operasjoner".

 

Hva tenker du på som en egen strømforsyning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fungerer nok ypperlig som lader, men til bruk ved koding er den nok for svak.

 

Strømforsyning er nettopp det, en strømforsyning. :)Her er et eksempel på en på 50A, men BMW anbefaler faktisk å benytte en på 100Ah til disse bilene fant jeg nettopp ut.

 

Her står det litt mer utfyllende informasjon om hvorfor, og hvorfor man ikke bør benytte en vanlig lader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fungerer nok ypperlig som lader, men til bruk ved koding er den nok for svak.

Strømforsyning er nettopp det, en strømforsyning. :)Her er et eksempel på en på 50A, men BMW anbefaler faktisk å benytte en på 100Ah til disse bilene fant jeg nettopp ut.

Her står det litt mer utfyllende informasjon om hvorfor, og hvorfor man ikke bør benytte en vanlig lader.

Den kraftigste laderen trengte man hvis man ikke slo av noen funksjoner i bilen, som f.eks lys, radio, AC osv.

Med alt av trakk ikke bilen mer enn 30-35A.

Nå skal ikke jeg kode i flere timer om gangen, så da vil vel f.eks 25A hjelpe litt på vei?

Og, når man kobler til ekstern lader, er det slik at bilen ikke slår seg av etter en viss tid?

Hvis jeg kun slår på strømmen i bilen nå og lar den stå, så slår den seg av etter en liten stund.

Eller blir den stående på når man kobler til med E-sys?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...