Gå til innhold

E34


Paugen92
 Share

Anbefalte innlegg

Artig å se at du kommer deg videre :-D Har en kompis som bygger en 525i med turbo. Han også er et petimeter og ting tar da tid, men gud bedre meg så bra resultat det blir om man ikke har dårlig tid og handler deler av god kvalitet :-D Blir artig å se bilen den dagen den er ferdig :-D Stå på videre og lykke til :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Artig å se at du kommer deg videre :-D Har en kompis som bygger en 525i med turbo. Han også er et petimeter og ting tar da tid, men gud bedre meg så bra resultat det blir om man ikke har dårlig tid og handler deler av god kvalitet :-D Blir artig å se bilen den dagen den er ferdig :-D Stå på videre og lykke til :-D 

Takk for det! Kjekt å høre at folk følger med enda :D Greit å få alt gjort skikkelig når man ikke har hastverk med å ferdigstille ja :) 

Når motor er ferdig så er det egentlig bare karroseri/lakk arbeid som gjenstår. Samt tilpassing av alle fangerene :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk formen til frontfangeren igår! Kjekt å alltid a mulighet for å lage ny front om det skulle skje ett uhell :) kommer til å lage form til hele kittet til slutt sånn at jeg har til egenproduksjon. Tror ikke Ac schnitzer hadde likt om jeg startet å selge, i tillegg er det kjekt å ha noe ikke alle har :) 

 

 

 

Endret av Paugen92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lakka alle deler svart nå, men føler at bare om jeg er borti noe med delene så får jeg merker som går gjennom lakken på en måte og ned til grunninga.  Har lagt mange lag med lakk.

noen tips til hva jeg kan lakke oppå med som tåler mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik 1k spraylakk er veldig dårlige greier, den grunninga er derimot bra.

på understellsdeler bør du enten ha pulverlakk eller skikkelig industrikvalitet 2k epoxymaling, så male med kost for å få litt tykkelse.

er det en rein showbil så går det kanskje bra med vanlig billakk, men sånn 1k bokselakk, arcanol/bengalakk og den greina der så må du ta det opp igjen til neste år.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2016 den 17.02, sexeren skrev:

Mye bra arbeid å planer, følger med.. !

Takk for det! Alltid kjekt å høre at folk liker det jeg holder på med :)

 

På 7.10.2016 den 17.33, hsd skrev:

slik 1k spraylakk er 

 

Endret av Paugen92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arcanol er ivertfall oljebasert, mens epoxymaling er basert på løsemiddel/tynner, så det mest trolige er at den vil løse opp arcanolen slik det koker. jeg ville ikke prøvd, dersom du kun bruker bilen om sommeren går det nok greit.

 

min erfaring med arcanol er at det er veldig oppskrytte greier, når jeg var helt fersk i gamet og skulle ta bakstillinga på e36n så spurte jeg meg til råds med folk, og da var jo arcanol (med litt owatrol) liksom det beste og sværeste man kunne få. sannheten er at selv om jeg blåste det, så så jeg antydninger til bobler og overflaterust allerede etter ett år. Så jeg har ivertfall null troa på det.

siste åra har jeg kjøpt hagmans gul 2k epoxymaling, den har jeg veldig troa på. og vet at at den er enormt mye brukt i bilmiljøet. så kjøpte jeg meg 5 liter med industrimaling fra westing i sølv til å ha over, kosta ca 700kr med moms for 5 liter med herder, så det er jo faktisk billigere enn det "billig"maling som arcanol/emaljemaling (benga) koster her omkring. den sitter som fjell, og selv når bærearma rann full av bremsevæske over natta så var det ikke antydning til skade, eller i det hele tatt myk lakk.

 

pulverlakk er jo litt dyrt om du ikke har noen kamerater, men det er jo helt konge både med tanke på finish, rust og rett og slett holde rent siden det blir så glatt overflate.

 

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synest forøvrig dette prosjektet er veldig kjekt å følge med på. er helt rått hvor mye skjeldne deler du har tråla til deg fra rundtomrking. Ofte snakker jo man ofte om ACS som en gjeng som bare har designa noen felger og fangere, men har fått øynene opp for hvor mye, og spesielle deler en slik modell faktisk har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Paugen92 changed the title to E34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...