Gå til innhold

E34


Paugen92
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, hsd skrev:

arcanol er ivertfall oljebasert, mens epoxymaling er basert på løsemiddel/tynner, så det mest trolige er at den vil løse opp arcanolen slik det koker. jeg ville ikke prøvd, dersom du kun bruker bilen om sommeren går det nok greit.

 

min erfaring med arcanol er at det er veldig oppskrytte greier, når jeg var helt fersk i gamet og skulle ta bakstillinga på e36n så spurte jeg meg til råds med folk, og da var jo arcanol (med litt owatrol) liksom det beste og sværeste man kunne få. sannheten er at selv om jeg blåste det, så så jeg antydninger til bobler og overflaterust allerede etter ett år. Så jeg har ivertfall null troa på det.

siste åra har jeg kjøpt hagmans gul 2k epoxymaling, den har jeg veldig troa på. og vet at at den er enormt mye brukt i bilmiljøet. så kjøpte jeg meg 5 liter med industrimaling fra westing i sølv til å ha over, kosta ca 700kr med moms for 5 liter med herder, så det er jo faktisk billigere enn det "billig"maling som arcanol/emaljemaling (benga) koster her omkring. den sitter som fjell, og selv når bærearma rann full av bremsevæske over natta så var det ikke antydning til skade, eller i det hele tatt myk lakk.

 

pulverlakk er jo litt dyrt om du ikke har noen kamerater, men det er jo helt konge både med tanke på finish, rust og rett og slett holde rent siden det blir så glatt overflate.

 

 

Har ikke Arcanol(blanda med owatrol) på noe av det jeg holder på med nå men brukte det på diff, bærearmer og travers bak etter anbefalinger av folk. Så fremme er det kun brukt 2-k epoxygrunning å så den berner hurtigtørk matt svart lakken. 

Men tror det lekker noe olje fra en simmering i diff som jeg har byttet, har ikke sett så mye på det enda men muligens jeg tar alt ned å leverer inn til Stavanger fengsel som sandblåser og pulverlakkerer for en grei sum :) Hvis ikke går jeg for den Hagmanns 2-k epoxymalingen du nevner. 

Må si tusen takk for at du tok deg tid til å skrive alle tips :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hsd skrev:

synest forøvrig dette prosjektet er veldig kjekt å følge med på. er helt rått hvor mye skjeldne deler du har tråla til deg fra rundtomrking. Ofte snakker jo man ofte om ACS som en gjeng som bare har designa noen felger og fangere, men har fått øynene opp for hvor mye, og spesielle deler en slik modell faktisk har.

Kjekt å høre! :D

Ja Ac Schnitzer har mye bra deler egentlig, mye jeg kommer over som jeg heller ikke visste fantes. Men har nå så mange dokumenter av delene at jeg har fått tak i alt :D 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei

Lenge siden forrige oppdatering her av flere grunner. Mistet motivasjonen litt utpå vinteren som nå har kommet igjen. Har også blitt far for første gang nylig så går mye tid å penger til det :) 

 

Men jeg bestemte meg for å sandblåse fjærben og bremseskjold på nå, deretter sendte jeg de til pulverlakkering. Resultatet ble meget bra! Har nå komplett ny forstilling og bakstilling. Digger senkefjærer da man bare kan presse topplagee ned og skru på skruen :P 

 

 

Fikk også kjøpt meg ett ekstra Silhouette kit fra en jeg har blitt kjent med i nederland. Veldig greit for da slipper jeg å bruke den helt nye ulakkerte bakfangeren jeg har og holde den ny. Dette kittet er også ferdig modifisert så er bolt on på bilen. Trenger litt jobb men ikke så gale!

 

Fått tak i helt nytt Ac schnitzer ratt også i 380mm

 

Endret av Paugen92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Hvor mye kostet det deg å pulverlakkere fjørbeina ?

Så veeeeldig strøkent ut 😃 Har sandblåst mine egne og har egentlig tenkt å lakkere dem selv. Har kjøpt grunning og lakk 🤔

Betalte bare 600kr inkl mva for det hos en lokal bedrift i rogaland, så det var veldig billig! Mye bedre enn å lakke, det holder ikke så lenge. Lakka mine først å merket at lakken tåler ikke en gang når man er litt borti noe..

 

anbefaler og pulverlakkere om du vil ha langvarig effekt👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Paugen92 skrev:

Betalte bare 600kr inkl mva for det hos en lokal bedrift i rogaland, så det var veldig billig! Mye bedre enn å lakke, det holder ikke så lenge. Lakka mine først å merket at lakken tåler ikke en gang når man er litt borti noe..

 

anbefaler og pulverlakkere om du vil ha langvarig effekt👍🏻

Aha !! Ok, da skal jeg kontakte et lakkverksted jeg har fått tips om og høre om de tar en noenlunde lik pris 👍 Takk for svar 🙏😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 14.5.2017 den 0.42, AHellem skrev:

Gromme deler! Blir spennende å se ferdig prosjekt! Kult og annerledes :)

Blitt en del gromme deler i det siste ja :) kjekt du også følger med Andreas! Venter bare på motoren som er komplett overhalt hos Nilsen nå :)

 

På 19.5.2017 den 9.28, Bimmerlorris skrev:

Fikk sandblåst og pulverlakkert mine fjørbein også 👍 Men måtte sandblåse de ett sted og pulverlakkere de et annet sted, men kom bare på totalt 1100 kr så det var helt innafor 👍

Så bra! Det blir vanvittig bra finish med pulverlakkering, samt mye mer slitesterkt! Prisen var absolutt ikke galen :) jeg sandblåser på jobb så derfor prisen var noe lavere på mine.

 

skjer ikke så mye om dagen før motoren er ferdig, har flytta lokalet ca 1 time lenger vekk nå hos noen i slekta. Betaler langt ifra like mye nå og slipper å skru i enn mørk hevdekjeller :P minuset er mindre tid til skru, men det hadde det vært uansett nå som jeg har fått meg en sønn. 

Planen blir å ha bilene der til jeg får meg egen garasje. Kommer til å reise hver mandag å noen helger å skru.

bilene står i ett gammelt drivhus nå og har 1 mål for seg selv :P

Noen bilder fra flytte prosessen

 

 

 

 

også har jeg 5 paller med deler til E34 😂

 

Her er min nye bruksbil!

93 mod Calypso rot 525 tds. Samme eier fra 2001 til nå. Ikke akkurat noe glansbilde men funker til daglig bruk :P

 

Endret av Paugen92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
7 timer siden, sveigis skrev:

Nå må det vel oppdateres litt her vel :).

Lenge siden sist .

Kjekt å se at folk titter innom tråden fremdeles :) 

har desverre ikke skjedd noe siden sist oppdatering, har en liten gutt på 7mnd så tar mesteparten av fritiden. Men jeg sitter fremdeles og venter på at motoren skal bli ferdig... Nå ventes det på noen deler til den så regner med når de kommer så blir den fort klar. 

Skal nok oppdatere mye med bilder da fra motor bygging samt utmontering av gamle motoren og ombygging til manuell og i med den nye motoren. Blir deilig med en komplett overhalt 3.7L motor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 9 months later...

Men i jøseeland ,her kommenterte jeg deg i min tråd ,og plutselig er det oppdatering her .Gøy.😀

Jeg har lurt på hva som skjedde her ,men nå ser at ting skjer og at du fremdeles har bilen .

Så når du har tid ,oppdater !

Forumet skriker etter sånne tråder 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Paugen92 changed the title to E34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...