Gå til innhold

E34


Paugen92
 Share

Anbefalte innlegg

Holder på med lufting nå på måten du beskrev tidligere i tråden Sveigis. Har ikke klart å få normal temperatur enda, men regner med at jeg kanskje må gjør denne prosedyren noen ganger ? Jeg gjør følgende : fyller i ekspansjontanken, åpner lufteskruen, skrur igjen lufteskruen når det renner ut, starter bilen opp og holder den på 2000rpm, men så går tempen nesten helt til rødt å synker ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvd tipset til sveigis så fikk jeg luftet systemet, men bilen gikk fremdeles varm. Mistenker toppakning grunnet mye hvit eksos å litt fjusking, skal ta komp test til helgen.

Her er et bilde for å holde liv i tråden :)

 

Endret av Paugen92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta deg en kjøretur til vestlandet:D neida, skal nok finne utav det til slutt. Har vært å kjøpt prøveskilt nå, skal kjøre bilen inn i en låve hvor den skal stå lagret i vinter :) blir kompresjonstest til helgen å hvis toppakning er gåen så blir det bestilt å skiftet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått på prøveskilt idag, så senere blir bilen kjørt til lokalet jeg skal skru i :D

Er bare 10min kjøring, så tror ikke bilen blir så varm når jeg kjører.

 

 

 

Endret av Paugen92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort en del på forstillingen idag, demontert alt av stag og dempere. Første gang jeg skrur på bmw, og må si det at det er utrolig lett skrudde biler :D vurderer å droppe montering av dempere å vente litt og bestille KW coilovers :)

Fått bilen opp på bukker

 

H. Side

 

 

V. Side

 

 

Alt av stag og foringer blir skiftet

Endret av Paugen92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten update på prosjektet, har ikke blitt gjort så mye denne uken

Men nå er som sagt alt av forstillingen demontert og klar til sandblåsing/lakking.

Kjøpte inn owatrol og bengalack(med arcanol) som skal brukes i hjulhus/understell.

Bilde av alle gamle stag/foringer

 

Fikk ut det gamle eksosanlegget så nå skal simons effektanlegg inn etter understellsbehandling.

 

Har handlet meg verktøyskap til å ha til privat bruk( har også ett på jobb)

 

Dette er mitt eget verktøyskapet på jobb :D

 

Endret av Paugen92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk følger nok med i det skjulte og ikke alle er like flinke til å legge fra seg svar men jeg kan godt kommentere litt.

Det du gjør med bytte av deler i forstillingen er en ren innvistering til nybilsfølelse.

Hvis dempere og fjærer er iorden vil du få en ny bil å kjøre.:).

La merke til to goe gamle Mercer i lokalet ditt og.Det er kult.

Så ikke gi opp tråden,selv om ikke alle er like tastekåte så er det en tråd nok de fleste med e34 følger med på.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett denne før nå, ser ut til at du gjør veldig bra jobb på denne. Følger med videre :)

Samme farge som min :)

Tenkte litt på problemet ditt med varmgang på motor, har du sjekket om eksos i vann? Du har jo bytta det vanlige som vann pumpe termostat å viskose så kan nokk være pakning eller topp som er gåen.

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for respons :D bare kjekt med tilbakemeldinger! Sparer opp til KW coilovers nå, vet noen om det er stor forskjell på V1 og V2?

Den gule mercen i lokalet er en 1969 2L E-klasse å den røde er delebil som skal på knoksen snart:)

Er inne på tanken med gåen toppakning Viggo, har ikke sett så mye mer på problemet da jeg holder på med forstilling/bakstilling.

Men skal sjekke for kompresjon var planen, men har mye hvit røyk fra eksosanlegget også

. Noen som vet om typisk slipesett på ebay er bra? Eller om jeg bør handle fra koed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått ned bakstillingen idag, skal demontere alt og sandblåse, så lakkere/male travers og bærearmer.

Blir montert powerflex foringer på traversen og bærearmer.

Ble utrolig positivt overrasket over hvordan det ser ut under bilen, minimalt med rust! Fant også ut at bremsecalipere bak er helt nye, samt bremseklosser/skiver ( har stått lenge så må sandblåse skivene )

Dempere og fjører bak er også omtrent nytt.

Bakstilling nede :

 

Litt av bilder hvordan det ser ut under:

 

 

 

 

Nesten helt nye FK dempere/fjører

 

Nye bremsesko sto på

 

Fant en kvittering på at bilen hadde en stor reprasjon på 14000 i 2009, hvor alt av bremser ble skiftet. Ser ut som bilen har stått mye i ro siden det :D

Fant ut at KW ikke leverer coilovers til e34 lenger, så vurderer å kjøpe BC racing coilovers, noen som har bra erfaring med de?

Endret av Paugen92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Paugen92 changed the title to E34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...