Gå til innhold

BMW E46 320DAT Prosjekt garasje


 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, danskiii skrev:

hjulbuer :)

og vegger mellom dem og baklykter på hver side :)

Kunne du ha funnet ett bilde på nettet? Ikke helt sikker hvor du mener :P men merker att jeg har en mye mer fyldig lyd.  Og i tillegg er raklinga 99% borte. Tror jeg skal ta en dørstokken kjapt på passasjer siden og superlime alt av kabler og wago klemmene som ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liten update, prøvde å installere DAB forrige helg, men tydeligvis så hadde eonon produsert noen enheter uten dab inngang. Har en dialog med de på mail nå, og slik det ser ut nå så skal jeg få lov å sende ned enheten min D5150z, også bytte den inn i en D5150V. Hvis jeg forstod de riktig, tenker å høre om jeg kan bytte med android spiller, og evt betale mellomlegget da windows CE spillere ikke er gode til noe annet enn å spille musikk. Fikk også montert Dempemattene, ble meget bra, har igjen så mye så lurer på om jeg ikke skal få dekt alt ordentlig. Var litt forsiktig med bruken av mattene ser jeg. Var litt redd for at det skulle blokkere noe i døra på karosseriet som gjorde at jeg ikke kom til å få på dørtrekket igjen, men det skulle visst gå bra så lenge man ikke dekte til der airbagen popper ut. 

 

Har enda ikke fått montert rattet som jeg har fått, er likt ratt som det jeg har nå, bare trekt opp. Tenker jeg gjør det til helga eller neste helg. Kommer litt an på hva eonon sier om innsendelse av spilleren. Har også dobbel endestuss som jeg har kjøpt hos skruvat for en god stund siden, men denne må sveises på. Er det noen som vet om noen som tar på seg sånne jobber? Helst i Hedmark område.

 

Bilde 3 nr ble jævlig dritt. Sitter på mac¨n som jeg bruker til skolearbeid, har ikke helt skjønt den redigeringsbiten. Må si windows er og forblir lettere til endel ting, men mac funker fint til å skrive i word, det skal de ha.

 

2016-09-30_22_10_36.jpg

2016-10-07_11_29_37.jpg

2016-10-02 18.16.56.jpg

post-73226-0-69287500-1399662813_thumb.jpg

lampa60077_large_0-2.jpg

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått somlet meg til å bytte ratt, dette gikk meget enkelt. Ligger en genial youtube video ute. Dette er faktisk det eneste  av det som har blitt gjort på bilen som ikke har vært klundrete. Har en del bilder, folk elsker vell mange bilder?

Nå skal jeg ute i garasjen igjen, og gjøre ferdig på interiøret samt legge ferdig dempemattene i framdøren da dette en klips knakk forrige gang, og jeg var litt for snill med området jeg dekte.  Syns det er ganske behagelig å få slappe av litt samtidig som man kan drive med hobbyen. Blitt  mange sene kvelder på skolen i det siste, og da er det godt med litt avkobling.

Blir også 3 stegs polering neste helg også, samtidig skal jeg få takstert noen bulker og steinsprut på ett smart repair verksted i oslo

 

2016-10-15_20_04_57.jpg

2016-10-15_20_07_03.jpg

2016-10-15_20_07_09.jpg

2016-10-15_20_38_26.jpg

Gamle rattet, rimelig slitt på toppen.

2016-10-15_20_38_32.jpg

Nye rattet

2016-10-15_20_40_30.jpg

2016-10-15_20_52_33.jpg

2016-10-15_20_52_44.jpg

Er endel produkter som kan komme til hjelp, godt når fattern har ett lite lager. Mye av det er gammelt, men funker greit.

2016-10-15_20_52_51.jpg

Rotete arbeidsplass

2016-10-15_20_53_00.jpg

Kompressor og peis kommer godt med. Behagelig med litt varme, når man jobber.

2016-10-15_20_53_11.jpg

2016-10-15_20_53_40.jpg

Nesten viktigste verktøyet, hva finner man ikke på youtube?

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått brukt opp nesten alt av dynamat materiale i dørene, ble merkbart bedre trøkk nå, men så sleit jeg jaggu litt med å få på dørtrekket igjen og. Ser mye tydeligere at det er tettere rundt trekket. Neste helg blir det altså 3 stegs polering, mest for å lære meg polering med maskin, har aldri gjort dette før. Så en jeg går i klasse med, skal ta å gi meg ett kurs. Har en ganske kjedelig ripe som har vært på bilen siden jeg kjøpte den, som jeg håper på å få bort. Skal prøve å få tatt noen før og etter bilder og vise fram neste helg.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått ett lite dilemma. Får taksert alt av karosseriskader i dag, kom på 11 000kr.  Det er altså alt for å gjøre den 100% i karosseriet forutenom frontfangeren som får steinsprut uansett, men skal si det frister mer med TRF steg 2 med nye swirl flaps og  EGR delete. Litt usikker på  begge, hva jeg skal gjøre, tenker jo at det er en bruksbil, så steinsprut og bulker kommer det dessverre uansett.  Syns det blir litt for mye å koste på en e46 begge deler.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hvor i Hedmark du bor da. Jeg bruker Møller Mek på Vestmarka/Eidskog til det meste jeg ikke får til selv. Skikkelig dyktig og tar alt fra sveising av felger, til montering av garasjeporter og graving med maskin. Relativt billig er han og. Eneste er at han er travel i perioder. Send meg pm, så skal du få nummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius2002 skrev:

Ble bra med rattet! Fin E46 :) 

jo takk, veldig fornøyd med rattet. Er fryktelig godt å holde i.  Bilen begynner å bli ferdig nå, men er alltids noe å gjøre.

4 timer siden, sveigis skrev:

Ja her er stadig oppgraderinger som gjør bilen mer og mer komplett.

Ble knallfint med rattet og som du nevner er det kjekt å ha en plass som er varmt når en skrur.

Fin e46 du har her :)

Føler selv bilen er nesten komplett nå, er såklart  noe små pirk. Sliter litt med interiøret, så du tok en skikkelig shine på interiøret i 535ien, og fikk meg til å få litt mer motivasjon til å gjøre det på min. Syns alcantara er noe skikkelig herk å få fint, har kjøpt swissvax sin rens, men får det ikke til å bli sånn som jeg vill ha det. 

Får se om jeg får quickfix til å gi meg litt TRF magi, tror jeg skal beholde denne bilen en stund, føler e46 holder seg meget bra i designet og kjørekomfort i henhold til alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...