Gå til innhold

BMW E46 320DAT Prosjekt garasje


 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Nå begynner endelig polering av bilen. Alt skal gås over nøye, både innvendig og utvendig. Regner med å fort bruke ei uke siden jobb tar opp mye tid, og planer for helgen er allerede lagt. Starter så smått med å claye hele bilen, for så å gå løs på interiøret. Deretter kommer hele bilen til å få seg en skikkelig runde med polering og litt våtsliping. Bilder når bilen er klar legges selvfølgelig ut :)image.thumb.jpg.47b8239f51ca1bef62aafc7c1aea6b3a.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjørt en liten korrigering på lakken. Ble ikke helt fornøyd, hadde ikke tolmodighet til å våtslipe hele bilen eller polere samme panel en dag i strekk. Men var nå første gangen jeg brukte maskin, så rom for forbedring er det helt klart. Ser nå at interiøret har noen flekker, kan være alcantara rensen eller såpevann som jeg ikke fikk tørket helt bort. Må nok til med en tepperenser engang. Må også få tørket av frontruten godt under vasking, la på Biltema sin "rain Off" og prøvde å tørke av med en fuktig mikrofiberklut, men ser nå at det ikke holdt. 

 

Kommer forhåpentligvis litt mer effekt på hjula snart. Quickfix skulle se hva de hadde på lager, så skulle jeg få en time iløpet av sommeren, forhåpentligvis.

IMG_0027.JPG

IMG_0028.JPG

IMG_0029.JPG

IMG_0030.JPG

IMG_0031.JPG

IMG_0032.JPG

IMG_0033.JPG

IMG_0034.JPG

IMG_0035.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Flott arbeid.
Synes bilen din hadde kledd takrails jeg....siden den er så orginal og fin.

 

Jo, takk for det. Polering er ganske morsomt. Spesielt når faget er såpass bredt. Er virkelig morsomt å se de proffe drive på detailersclub. Angående takrails så har det vært litt frem og tilbake. Føler den ser mye mer sporty ut uten, men kunne tenkt meg å ha det i vinterperioden. Ikke like artig å ha slalåmski liggende over hele interiøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Neida, har ikke bare vært og fått ny skiltholder. Ble TRF stage 2 med swirl flaps erstattere og egr delete i software. Montert av quickfix. Bilen går bedre og bedre for hver tur jeg tar med den. Fikk forklart at det var adaptiv motorstyring, så ting gikk seg til etterhvert. Ble ganske fin lyd i bilen med ny downpipe også, ble redd det skulle bli for mye, etter å ha sett forskjellige forsøk på youtube, men dette kunne ikke sammenlignes.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Gabz skrev:

Høres veldig bra ut :) Og ikke minst vet du at det er ordentlig kvalitet på det!

Bilen går meget bra, men må prøve å holde meg litt i skinnet til tider. Kvaliteten er det nok ikke noe å si noe på, fikk en bra teknisk kontroll av bilen også. Var noen mørke slanger og eksosklemmer som manglet, men ikke noe jeg vil si er meget rart på en 15 år gammel bil.

må kanskje tilbake å justere den litt, men skulle få noen forslag til løsninger forløpende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...

På tide med oljeskift, ca 15k km siden sist. Ser det er mye olje diskusjoner på forumet om dagen. Her er hva jeg går for, året rundt. 5w30. 10 liter med detta og 2 filtre koster snaut tusenlappen på koed. Veivusfilter, pollenfilter og luftfilter ble byttet for ett par uker siden. Luftfilteret var hvert fall godt å få byttet, det så ikke ut. Men fy flate den luftfilterboksen var ett helvete å få på igjen. Tolmodigheten begynte å henge i tynntråd da man sto ute i full vind. 

Fattern var opptatt med å bytte bensintank på en gammel Audi 100, var litt strialt å begynne å dytte den ut fra garasjen med løftebukken, så da ble det utemekaniker i ett par timer.

ellers har jeg fått byttet en gåen spylevæskermotor og montert helt ny Bosch viskere ( takk Gud, aldri mer Biltema viskere)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være relativt greit å ha peis i garasjen. For ikke å snakke om å ha en garasje tilgjengelig :x Fin bil dette, og får riktig stell. Må ha nye viskere selv. Det er så man angrer på at man satte igang viskern nå om dagen, bare striper og skitt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, And-reas skrev:

Det må være relativt greit å ha peis i garasjen. For ikke å snakke om å ha en garasje tilgjengelig :x Fin bil dette, og får riktig stell. Må ha nye viskere selv. Det er så man angrer på at man satte igang viskern nå om dagen, bare striper og skitt.. 

Jo, takk for det. Synd jeg er så dårlig på å skru. Strekker meg ikke noe lenger enn service, bremser, støtdempere og litt annet dill dall. Stor fordel å bo på bygda når det gjelder garasjeplasser.  Prøver å holde bilen i så god form som mulig. Er veldig billig og enkle biler å skru på sammenlignet med endel annet, noe som gjør at det er litt morsomt å holde bilen i god stand, uten at man trenger å bruke flere tusenkroner.

 

Har nå kjørt uten spylervæskemotor som fungerer i en god stund, har vell hatt skrikende Biltema viskere nesten ett år også. Bosch viskere er kanskje dyrt, men nå skjønner jeg hvorfor. Alt går så silkemykt! Kjenner at jeg nesten gleder meg til å møte tungtransport på veien i morgen, så man får testet kombinasjon av ny motor og viskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, E46 er meget ok å skru på, virker som en gjennomført god konstruksjon. Det befinner seg ingen stor mekaniker her heller. Har skiftet et eksosanlegg, et visst antall støtdempere og fjører, en knirkeforing, styrestag og litt annet snacks, og nå sist en termostat på den "nye" Z3'n. Sliter med ujevn tomgang på denne, så slettes ikke umulig at jeg blir mer kjent med motoren her etter hvert :-D Fungerende spylervæskeanlegg er magisk, når du har opplevd å kjøre uten :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...