Gå til innhold

BMW 428iX (F32) '15 - 2019 oppdatering


Anbefalte innlegg

  • 9 months later...

Først vil jeg bare si; for en nydelig bil 😍 
Estoril blau er en skikkelig pen farge 👌
Gjorde seg skikkelig akraprovic! 

Ser du og har xdrive og har lagt på større dekk en normalt 235 og 265. Har du stjerne merkede dekk? Om ikke, har du hatt noe problemer? Leser at det kan gi problemer med fordelings kassen. 

Skal kjøpe nye felger til bilen, veldig lyst på 20" og selvsagt litt bredere dekk en originalt, men dette ser ut til å ikke være helt enkelt.
Hadde i utgangspunktet tenkt 235fremme og 275 fremme. Men kan fint slå meg til ro med 235 og 265 slik som du har, om det ikke byr på problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, MagnusRoss skrev:

Først vil jeg bare si; for en nydelig bil 😍 
Estoril blau er en skikkelig pen farge 👌
Gjorde seg skikkelig akraprovic! 

Ser du og har xdrive og har lagt på større dekk en normalt 235 og 265. Har du stjerne merkede dekk? Om ikke, har du hatt noe problemer? Leser at det kan gi problemer med fordelings kassen. 

Skal kjøpe nye felger til bilen, veldig lyst på 20" og selvsagt litt bredere dekk en originalt, men dette ser ut til å ikke være helt enkelt.
Hadde i utgangspunktet tenkt 235fremme og 275 fremme. Men kan fint slå meg til ro med 235 og 265 slik som du har, om det ikke byr på problemer. 

Tusen takk! :) Og gratulerer til deg med 435i!  Veldig fornøyd med bilen selv også, snart passert 75k km 😅 Jeg har ikke stjernemerkede dekk nei, stjernemerket betyr bare at BMW har vært med på å bestemme hvordan mønster og gummiblandig som skal brukes i dekket. Fremdekkene mine er K1 merket, som betyr at Ferrari "speccet" det dekket. Med xDrive må du sørge for at rulleomkrets mellom fremdekk og bakdekk er mindre enn 1%, ellers er det rimelig fritt frem ;) Har bestilt Michelin
Pilot Sport 4S i 235/35 og 275/30 for årets sesong. 275 passer faktisk bedre sammen med 235 enn hva 265 gjør, men var usikker på plassen når jeg bestilte, så endte på 265 den gangen. Husk at det blir ulik rulleomkrets hvis du går for 19", da passer 265 bedre med 235 enn hva 275 gjør, men begge går der også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, olenikolai skrev:

Tusen takk! :) Og gratulerer til deg med 435i!  Veldig fornøyd med bilen selv også, snart passert 75k km 😅 Jeg har ikke stjernemerkede dekk nei, stjernemerket betyr bare at BMW har vært med på å bestemme hvordan mønster og gummiblandig som skal brukes i dekket. Fremdekkene mine er K1 merket, som betyr at Ferrari "speccet" det dekket. Med xDrive må du sørge for at rulleomkrets mellom fremdekk og bakdekk er mindre enn 1%, ellers er det rimelig fritt frem ;) Har bestilt Michelin
Pilot Sport 4S i 235/35 og 275/30 for årets sesong. 275 passer faktisk bedre sammen med 235 enn hva 265 gjør, men var usikker på plassen når jeg bestilte, så endte på 265 den gangen. Husk at det blir ulik rulleomkrets hvis du går for 19", da passer 265 bedre med 235 enn hva 275 gjør, men begge går der også :) 

Takk for det :) 
Kan jeg tenke meg 👌

Takk for tips, alltid greit når noen har fasiten :D du har jo kjørt 75km så om noe var gale hadde det vel blitt merket nå :P 
Skjønner, så du tenker at 275 går fint bak plassmessing? Hvilket innpress og bredde har du på felgen?
Er selv i fasen for å bestille felger, kloke valg er vel 235 på 8.5 og  275 på 10 i 20"?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, MagnusRoss skrev:

Takk for det :) 
Kan jeg tenke meg 👌

Takk for tips, alltid greit når noen har fasiten :D du har jo kjørt 75km så om noe var gale hadde det vel blitt merket nå :P 
Skjønner, så du tenker at 275 går fint bak plassmessing? Hvilket innpress og bredde har du på felgen?
Er selv i fasen for å bestille felger, kloke valg er vel 235 på 8.5 og  275 på 10 i 20"?

 

Ja, skulle tro den hadde begynt å si ifra om den ikke likte det innen nå  :) 

Overraskende mye plass i hjulbuene bak! Mine er 8,5" et 30 og 10" et45, da ligger de helt flush med skjermen, men det er god plass på innsiden bak

Med riktig et og senk går det faktisk med intill 9.5" foran og 11" bak også, men da begynner det å bli trangt. Går visstnok med opptil 255 foran og 295 bak, men da også avhengig av riktig felg/dekk kombinasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Lite nytt her for tiden, har bilen fremdeles, har rett og slett ikke kommet så langt at jeg har fått sett på noe nytt enda...

Men i mellomtiden har det kommet litt mer morro i garasjen sammen med den!

Brått føles bilen relativ treg 😅 Får se hva jeg blir enig med megselv om i løpet av vinteren, men i første omgang blir nok 428en byttet ut med en varebil til hus er på plass :) Så får vi se hvor lenge jeg klarer meg uten noe spennende på fire hjul å kjøre 🙄

IMG_5456-Edit.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...