Gå til innhold

Erling sin f10 525d


Anbefalte innlegg

Skal så den ble blank og fin.  :smile:

 

Min kjørekomputer (520d) viser forøvrig 0,56 L/mil, så synes vel din bruker litt mye.

Ja Talset gjør en grundig jobb. Beviset er min bil, som var slitt i lakken.

0,56l på mila påstår du E.H.D.

Jeg skal til Tjøme / Tønsberg  på tirsdag, så da skal jeg se hvor langt ned jeg kan 'pine' den. 

Min forrige bimmer var en 1999 modell 530 dat.

Den brukte også litt over 1/2 liter'n på mila og da kostet diesel ca. 6-7 kroner literen.  

Hmmm.... :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobb av Talset!

Fortsetter du sånn vil den fortsatt se ny ut ved 200.000 ;)

He - he takk skal du ha, Gorg,

 

Skal så den ble blank og fin.  :smile:

 

Min kjørekomputer (520d) viser forøvrig 0,56 L/mil, så synes vel din bruker litt mye.

Takk, E.H.D.

Du har rett, den alt for stort forbruk, men det var blandet kjøring.

 

 

Min viste 0,71 etter helgens tur Oslo-Hamar-Oslo. Merker at når farten passerer 80-90 så stiger det drastisk på min. 

Fra Oslo til Hamar  er det veldig mye 100-110 sone med fart deretter.

Ja nå har jeg fulgt litt med på dieselforbruket på langkjøring.

3 voksne i bilen t/r Drammen - Tjøme.

På motorvei i 100-120 km/t bruker den 0.54 liter på milen.   0,52 på 100 km/t.

Farts holder er på hele tiden.

Dette er en 3 liters motor, svært moment sterk, så kanskje det er derfor den bruker mindre diesel enn en 2 liters, i samme hastighet?

Ikke vet jeg.....  8-[ 

 

eDen ble skikkelig bra etter behandling. :)

Etter å ha polert en del biler gjennom åra, man kan pådra en bil veldig mange riper selv om man ikke bruker børstevasken.

Snøkosten er den verste fienden blant annet. 

Takk ahj.

Snøkosten er nok en 'luring'  ja...

 

 

Gratulerer med flott bil! :smile:

Takk, Dweezil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere kanskje har fått med dere, har egeland92 lagd en tråd om rust på F10/11 
Her er link hvis du ikke har fått det med deg: http://bimmers.no/topic/779919-rust-p%C3%A5-f10-2011-alle-f10-f11-eiere-b%C3%B8r-lese-dette/

Det var ikke så rent lite urovekkende å lese tråden, men jeg er svært takknemlig for at egeland gadd legge ut nyheten.
Anbefaler alle F10 / F11 eier å sjekke umiddelbart! ( ref. egelands tråd og lakkgaranti)
For jeg har, på grunn av egeland, funnet en lakkrustblære bak ved venstre baklys drenering.  [-( 

Jeg reklamerte til selger, Bavaria Oslo, som tok takstmann på den.
Og jommen fant ikke takstmann én til på fører dør!  :-k 

Nå blir det lakkjobb på garanti hos Auto - Skade Terje Schie AS ( Lørenskog) i løpet av måneden. 
Tre dager ville jobben ta.
Noen som kjenner til jobben firma gjør?
Link til Auto-Skade http://www.auto-skade.no/

Her er bilder av den rustblæren jeg fant. Gjemt bak plast deksel ved  baklyset. Under dekslet var det mye gammel møkk. som var skyld i at det ble rust til slutt.

post-39887-0-41104000-1442501653_thumb.j

post-39887-0-97721800-1442501663_thumb.j

Endret av Erling T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auto skade er kjempe flinke. De anbefales på det sterkeste. Har hatt mange deler og biler lakkert der og jobben er helt fabelaktig.

De lakkerer jo M biler og Porscher. Alltid vært enten en M bil eller en Gt3 porsche der når jeg har vært innom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Auto skade er kjempe flinke. De anbefales på det sterkeste. Har hatt mange deler og biler lakkert der og jobben er helt fabelaktig.

De lakkerer jo M biler og Porscher. Alltid vært enten en M bil eller en Gt3 porsche der når jeg har vært innom. :)

Ja da ble bilen i dag levert inn hos Auto-Skade Terje Schie AS på Lørenskog

Det er en garanti lakk jobb.

De kalte det 'sinkslipp'

De kjørte meg tilbake jernbanestasjonen og de vil hente meg der når bilen er klar. Det er god service. De trodde at jeg kunne få bilen tilbake i morgen, tirsdag

Skal legge ut bilder som jeg  tar i morgen.

Vedr. 'sinkslipp' var han full av ros ovenfor BMW kontra VAG og Mercedes Benz. Der er det virkelig problemer.Spesielt Audi.

Min 'sinkslippskade' var heller sjelden på en BMW, kunne han berolige meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er klar fra Auto-Skade Terje Schie AS. 
 De både kjørte og hentet meg på jernbanestasjonen.

Garantiskade som Bavaria Oslo står for.
Skaden var "sink slipp" - lakkbærer to steder.  (Lagt ved to bilder. De hvite prikkene er 'bonestøv' jeg dro vekk).
Nærbildet ser du "gummileppa" som ligger over der hvor den ene lakkblæra ( sink slipp) var, og det store bildet er "gummileppa" dratt til side for å blottlegge "sink slipp" punktet.

Etter mitt skjønn, ser jobben helt grei ut.

NB: og hør her: 
Bavaria Oslo sin selger var ikke ikke fornøyd med forrige eiers stensprut lakkering, så de bestilte av  Auto-Skade, i tillegg til garantiskaden, til å rubbe ned, lakkere og bone opp:
-panser
-tak

-bakre høyre skjerm.

De sa ikke noe om det før jeg hente bilen, som også var nyvasket. 
Det var slett ikke forventet, og så til de grader himmelskrapende hyggelig og ultra positiv. \:D/ 

Svært takknemlig til Bavaria, for vanligvis er det stort sett ergrelse å kjøpe brukt bil.

Nå må jeg vel tilbake til Talset og få polert opp ovennevnte punkter igjen, eller skal jeg vente ett år?
Eller hva sier du?
 

post-39887-0-83681600-1445101354_thumb.j

post-39887-0-71087900-1445101368_thumb.j

Endret av Mr. Erling
trykkleif'n slår til igjen vel... ;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest gjennom tråden din nå og det er en vannvittig fin bil du har her.

Jeg personlig mener at f10 er noe av det beste å kjøre.Og utseende,ja er jo perfekt.

Nydelig bil :).

 

Takk skal du ha.

Ja den er veldig god å kjøre, spesielt med "intergral styring" (svinger med bakhjulene),  Fenomenal kort svingradius.  

Har også lest at den teknikken vil hjelpe til med å rette opp bilen lettere, hvis den får sladd på vinterføre...

Akkurat det vet jeg ikke om jeg er så 'happy' for, for jeg liker å sladde på glatta  ;) 

Det er en av grunnene til at jeg kjører bakhjulsdreven bil.

Det er blitt så mye hjelpemidler til å holde 'skuta ' rett på veien, at moroa blir fort borte`..eller snakker jeg nonsens nå?

 

Det var veldig bra gjort av Bavaria, det må jeg virkelig si :) Bare så typisk at det var gjort rett etter en så dyr og omfattende behandling som han Talset fyren har gjort...

Ja det var som pokker, Fredrik. :oops: 

Vel,  det var Talset som påpekte slitt lakk på panser og tak, noe som jeg videreformidlet - reklamerte til Bavaria.

Auto-Skade sjekket bilen da den allikevel skulle til reparasjon der, og  de støttet tydeligvis  Talset sin påstand, i og med bilen ble omlakkert.

Bare så synd at jeg ikke viste om at Bavaria ville følge opp min reklamasjon, før jeg tok lakkbeskyttelse.

Men jeg kan ikke bli sur for dette. 

Føler heller takknemlighet. :applause: 

Talset har vokset-lakkbeskyttet hele bilen, mens Auto-Skade kun polerte opp den nye lakken.

Har bestilt ny time hos Talset for voksing av det nylakkerte panser og tak. 

Tar ett par timer, ákr. 450,-

 

Endret av Erling T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...