Gå til innhold

Min biltråd - E46 M3 SMG og I3


 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, sveigis skrev:

Det må jo være en absolutt fin pris for en sånn bil Andreas .😊

Jeg mener når man ser all den andre e61 møkka som ligger for salg som de skal ha kokain for .

Her får man en clean ,ryddig bil som er påkostet masse og tatt vare på .

For min del skulle jeg hatt e61 igjen ,så hadde jeg droppet diesel og kjøpt denne lett .

Denne bruker jo mindre enn 535en min og 😅

Uansett lykke til med salg og håper den får en verdig eier .

Ja ser jo pene eksemplarer 530d lci går for mye mer enn 130.. 

Samtidig så dukker det opp slitne biler til veldig høye / urealistiske priser. Så det er litt merkelig dette markedet 😅

Men takk skal du ha Sveigis, ja jeg håper jeg finner en fornuftig kjøper som evner å ta vare på bilen. Jeg kan jo ikke gi noen form for garanti på dette, er jo gammel bil og alt kan skje. Tenker at kombinasjonen liten elbil og denne som bil nr 2 / hobbybil / turbil er perfekt i hverdagen 😊

Angående forbruk så er jo dette en moderne V8 i forhold til M60 😎

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg tror du kan få mer for 545en, jeg fikk 149 000,- for min sedan med 210 000 på tellern. Kosmetisk er din finere ser det ut som. 

Det virker som at E60/61 med V8 står seg godt i pris, din er også gjort mye bra vedlikehold med. 

Det er en del kosmetisk å ta tak i på min, fronfangern er ikke så bra, mye steinsprang på panseret og 3 små bulker på førerdøra. Slitt lakk på sideskjørtene.  Men teknisk er den jo veldig bra 😊

Har jo ikke sett din live men syntes nå din så veldig bra ut 😁

Hvordan tror dere SMG kassa påvirker salget? Er jo mildt sagt et sært valg 😂Det sagt, så er den fin å kjøre med! Og det kan jo være dyrt å holde en gammel automatkasse i orden også! Og er egentlig en 20 år gammel automatkasse å foretrekker foran SMG?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, E.C. skrev:

Tenkte med en gang på den her jeg:

 https://www.finn.no/225944659

545i som vinterbil, hmmmm 😛

Ja så den der, den var jo veldig påkostet og sikkert en god bil! Husker ikke helt hva den gikk for?

545i som vinterbil kan jeg anbefale. Godt varmeapparat og med gode piggdekk er fremkommeligheten bra. Og min trekker på begge bakhjulene også 🤘😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Andreas_R gikk vel for max 130, med M-sport, logic 7 og quaife. Ligger en 535d uten M-sport til 75k på finn, har ikke blitt solgt med en gang heller. Så det er varierende marked for E6x med større motor. Kan nok ikke regne med å få solgt fort, i alle fall om man ønsker en god pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 3.3.2023 den 21.35, E.C. skrev:

@Andreas_R gikk vel for max 130, med M-sport, logic 7 og quaife. Ligger en 535d uten M-sport til 75k på finn, har ikke blitt solgt med en gang heller. Så det er varierende marked for E6x med større motor. Kan nok ikke regne med å få solgt fort, i alle fall om man ønsker en god pris.

Ja den var greit påkostet den bilen, tror den begynte på 180 eller noe før den ble satt ned flere ganger.

Har vært på finn å sjekket hva som ligger ute, det ligger kun 1 med V8, en japansk 550 til 250k som jo er en voksen pris.

Tror jeg prøver meg på 130, forventer ikke noe raskt salg i det hele tatt. Reiser sansynligvis på jobb en stund etter påske så da får jeg evt bare deaktivere annonsen.

 

Ellers! 545 har fått seg en liten kosmetisk oppdatering. Kom over en delebil, med samme farge som min, 475 Black Sapphire. Her var panser og førerdør i bra stand, mye bedre enn det som står på bilen. Hadde jo et lite uhell med snøfresen, og laget 2 små men kvasse bulker i døra. I tillegg var det en parkeringsbulk og påbegynnende rust i falsen nederst. Paneret var fullt av grove steinsprang og dype riper. Så da var det bare å få demontert disse fra delebilen. Delebilen var en lci bil, var usikker på om dørene var like, men et raskt oppslag på realoem avklarte dette. De har like delenummer.

Begynte med døra, dørtrekk måtte av først.

C568615A-C750-4465-8040-C1B14EE2CF2B.thumb.jpeg.ce10eb2f4620b5d5c0d1a9407da1dd04.jpeg

Ledningsnettet fra min dør ble demontert i sin helhet, her er det store forskjeller på lci/pre lci samt utstyrskombinasjon. Blant annet har ikke lci biler dørmodul i døra, disse funksjonene er vel bakt inn i andre moduler om jeg ikke tar feil.

22997952-8A19-495D-8519-D8813326D63A.thumb.jpeg.8ed7c35ce312105fa575f6eb54b17beb.jpeg

Nok en gang kom girkassejekken min godt med 😁 Komplett dørhåndtak og låsekasse ble også demontert.

65BC1814-1D3C-4945-9F3C-0E4D26C9FFA7.thumb.jpeg.bd941e05aa42afa50c1052c4520e1e16.jpeg

Så ble ny dør satt på plass, av med dørtrekk, ledningsnett, låsekasse osv. Festene til dørmodulen var naturlig nok ikke tilstede på nye døra, så her ble det satt inn blindmutter med verktøy fra biltema.

18C3703E-9245-4E5E-9DC8-A94DD27D2459.thumb.jpeg.857f62e64fd1e316883d4ab9eec47670.jpeg

 

B9F81E18-4971-40A2-AEB1-6D0F79050DAB.thumb.jpeg.0780a22c1629ce7823f60669e388f7b5.jpeg

Litt pirk med dørhåndtak og låsekasse, men kom ut til slutt og montering gikk fint.

52B819C5-FBC0-41DA-9649-F55B84217A78.thumb.jpeg.df613b132ba16371ebc761cb290daa00.jpeg

Ferdig montert dør 😊 Det var en god del jobb å flytte over alle delene, men tok meg god tid over et par ettermiddager. Alt i alt en grei jobb.

F35AED27-196E-4416-8548-7A5196640E3E.thumb.jpeg.60fe28dc1a5607914fb81b5b19b8d848.jpeg

Resten av bilen har jo fått 2-stegs polering og voks i sommer, så de nye delene måtte jo også få det. Litt komplisert å få dette til på vinteren, så det ble en kattevask med bøtte å såpe i garasjen, med påfølgende claying av hele panseret og døra. Det trengtes skikkelig på døra, selv etter en runde med prikkbort og korrosol var lakken fortsatt som et sandpapir.

Polerte først med Rupes cut blå skumpute / blå polish, så gul skumpute med gul polish. Ble stor forskjell ja!

9BA07CB9-EAFA-4A79-B76F-E4A1C561DEA9.thumb.jpeg.b3073d72e2aaf0b8278830cf2e063da1.jpeg

Avsluttet med en runde eraser før Swissvax Shield ble lagt på. 

Resultatet ble bra, selvsagt ikke strøkent da det tross alt er brukte deler. Men vesentlig bedre enn før, så jeg er fornøyd.

DBB52635-5701-4BEF-B75E-4A69E3C5E637.thumb.jpeg.5843fa67bbaf6a109edb32394ccbae9d.jpeg

7E5263B2-617B-45C6-A7B6-5F0492F44E3D.thumb.jpeg.77d3248d99e7be450a06ce3d9004f84b.jpeg

Nå er det egentlig bare frontfangeren som drar ned standarden på bilen, dessverre hadde fangeren på delebilen en skade slik at den var ikke noe vits å montere. Jeg har jo fortsatt liggende en M-sport fanger, men den får bli opp til neste eier å montere.

Og så en liten detalj på M3! For noen år siden var den innom på lakkering av diverse, så klistremerket som viser dekktrykk og vekt osv ble demontert.

Nytt klistremerke måtte da på plass 😁

3E33CDF0-8275-468D-A745-5F4CD8E22057.thumb.jpeg.a5f59d7c51c46c3899bd5f31b31ed7da.jpeg

34D5CED9-CBB1-49F7-B1B4-C8974A0D506F.thumb.jpeg.f9b8ce86165a84f574f177022c748235.jpeg

Artig med slike detaljer 😅

De nye dekkene til M3 er ankommet og så snart det blir bart på veiene blir de lagt på. 
 

Så skal jeg få tatt noen salgsbilder av 545 og I3 mens det fortsatt er strålende vintervær her. 
545 legges ut for 130k

I3 legges ut for 175k

Så får vi se om det går an å selge bil for tia, det blir spennende 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Andreas_R skrev:

Da er bilen på finn. Kom gjerne med innspill på annonsen :)

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=295281188

Greie bilder og mye tekst. Jeg setter alltid stor pris på når selgere skriver mye om bilen, det virker seriøst samt det virker som at vedkommende kjenner til bilen og ikke minst har brydd seg om den :) Eneste jeg ville gjort annerledes er å fjerne solbriller/is skraper og andre små ting fra interiør bildene, så ser det litt mer ryddig og «clean» ut. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snagg30 skrev:

Greie bilder og mye tekst. Jeg setter alltid stor pris på når selgere skriver mye om bilen, det virker seriøst samt det virker som at vedkommende kjenner til bilen og ikke minst har brydd seg om den :) Eneste jeg ville gjort annerledes er å fjerne solbriller/is skraper og andre små ting fra interiør bildene, så ser det litt mer ryddig og «clean» ut. 

Ja helt enig. Jeg glemte det rett og slett av :( Og nå er det drittvær ute. Det får bare stå sin prøve.

Angående mye tekst så var jeg i tvil om jeg bare skulle gå for det viktigste, kort og enkelt, og gi interessenter detaljert informasjon. Eller levere alt i annonsen. Falt ned på det siste, så blir det likt for alle, og underholdning for oss som sitter mye på finn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Andreas_R skrev:

Da er bilen på finn. Kom gjerne med innspill på annonsen :)

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=295281188

Lykke til med salg! Både annonsetekst og bilder ser meget bra ut. Er jo begrenset hvor mye man får skrevet før de fleste faller av, men dette så ut som ett fint sammendrag av bilens tilstand :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HakonLimseth skrev:

Lykke til med salg! Både annonsetekst og bilder ser meget bra ut. Er jo begrenset hvor mye man får skrevet før de fleste faller av, men dette så ut som ett fint sammendrag av bilens tilstand :D

Takk skal du ha! Er et par som er interessert allerede 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddig annonse, bedre med for mye tekst enn for lite, og du har vært svært saklig og informativ uten svada der! Kan kanskje nevne at diffen er tight og fin og funker bra på vinterføre som en bakhjulsdreven bil med LSD?

Bra bilder og kvalitet også, dog personlig ville jeg lagt til flere av fører og passasjersete som fremhever spesifikt at du har satt inn komfortstoler :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 20.3.2023 den 16.01, mr.Wreckless skrev:

Ryddig annonse, bedre med for mye tekst enn for lite, og du har vært svært saklig og informativ uten svada der! Kan kanskje nevne at diffen er tight og fin og funker bra på vinterføre som en bakhjulsdreven bil med LSD?

Bra bilder og kvalitet også, dog personlig ville jeg lagt til flere av fører og passasjersete som fremhever spesifikt at du har satt inn komfortstoler :)

 

Takk skal du ha, ja jeg har tatt flere bilder som fremhever komfortsetene osv. Men ikke lagt dem ut da det kommer en kar å henter bilen i neste uke. Blir vemodig å se den gå.

Det betyr at vi blir fri for turbil i påska, I4 er på sin 3.uke i Drammen nå 😠 Trodde kaoset var over der for lengst, tydeligvis ikke. Nå er det visst sprengt kapasitet på frakta nordover som er problemet. Så da er det bare å vente enda mer haha!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/18/2023 at 2:00 PM, Andreas_R said:

Angående mye tekst så var jeg i tvil om jeg bare skulle gå for det viktigste, kort og enkelt, og gi interessenter detaljert informasjon. Eller levere alt i annonsen. Falt ned på det siste, så blir det likt for alle, og underholdning for oss som sitter mye på finn :P 

 

Dette er faktisk et dilemma når man skal selge bil. 

Fordelen med å være detaljert i annonsen er at man sparer tid og energi på henvendelser som ikke fører til noe. Ulempen er at man risikerer å skremme vekk potensielle kjøpere med for mye negativ informasjon. 

Er det bedre å skrive lite detaljert, bruke mye mer tid på henvendelser og gamble på at noen kommer for å se på bilen og kjøper den til tross for alt det negative man ikke har nevnt i annonsen? Det er selvsagt mye lettere å utnytte potensielle kjøpere ved å utelukke informasjon og satse på at penga brenner i lomma og at de derfor tar med seg bilen uansett hvis de først møter opp. Men etisk er det jo ikke. 

Dessverre risikerer man å brenne inne med en bra bil hvis man er for detaljert og nøyaktig, selv om det i utgangspunktet er til det beste for begge parter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2023 den 0.18, Werther skrev:

Fordelen med å være detaljert i annonsen er at man sparer tid og energi på henvendelser som ikke fører til noe. Ulempen er at man risikerer å skremme vekk potensielle kjøpere med for mye negativ informasjon.

Jeg gikk for denne varianten og det tror jeg var like greit. 

Nå er bilen solgt og avhentet, håper ny eier blir fornøyd. Det var litt vemodig å se den gå, ligger jo noen timer arbeid i den bilen 😊

I4 er fortsatt i drammen havn 🤦‍♂️🤨 

Har begynt å se på E90/E91 N52 eller N54… hvordan er disse mtp rust og helårsbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Andreas_R changed the title to Min biltråd - E46 M3 SMG og I3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...