Gå til innhold

Idiotparkeringstråden!


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Må bare få sagt at etter å ha fått påkjørt bil to ganger og dør i siden en gang, selvfølgelig uten at noen sier fra, så parkerer jeg dobbelt i blant selv. Jeg får heller være idiot i manges øyne,  står godt i den i forhold til å måtte punge ut enda flere lapper på grunn av andres uforsiktighet eller manglende trafikale evner. Ellers så er det mye idiotparkering rundt om kring ja 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Olaandref

Jeg hiver meg på denne. Enten så parkerer jeg så langt unna andre biler (da i feltene) som mulig. Hvis ikke så tar jeg en dobbelparkering selv, så får jeg bare være idiot. Folk gir så faen i andres biler at den risken tar jeg ikke. Men jeg forsøker å heller sende kona inn i butikken om det er dårlig og trangt med parkering, men noen ganger er jeg alene eller må selv inn og da blir det en drittsekk parkering. Er heldigvis sjeldent 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne typen parkering vil jo normalt gi bøter, så kjøper ikke helt at det gjøres med hensikt for å unngå parkeringsskader. Og er det et sted der reglene ikke håndheves, vil jo nestemann bare parkere inntil din bil på samme måte, uten hensyn til oppmerkingen, og da er vi like langt. De fleste vil jeg tro tenker da utnyttelse av plassen dersom merkingen ikke er tatt hensyn til av andre.

Det lureste trikset er uansett å parkere lengst mulig unna inngangen, og om mulig ikke i nærheten av andre biler. Det er ikke bare bildører å ta hensyn til, tenk bare på hva handlevogner kan gjøre, hastig på vei ut fullastet med varer, eller tomme hensatte vogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Basse Lusk skrev:

Denne typen parkering vil jo normalt gi bøter, så kjøper ikke helt at det gjøres med hensikt for å unngå parkeringsskader. Og er det et sted der reglene ikke håndheves, vil jo nestemann bare parkere inntil din bil på samme måte, uten hensyn til oppmerkingen, og da er vi like langt. De fleste vil jeg tro tenker da utnyttelse av plassen dersom merkingen ikke er tatt hensyn til av andre.

Ikke nødvendig vis at det blir bøter. Mye av dette er utenfor butikker eller utenfor bedrifter, da parkerer man stort sett på privat grunn. Når det gjelder offentlige og kommunale parkeringsplasser så har de ofte noe bedre plass eventuelt i sentrum så parkerer jeg i P huset, tror aldri jeg trenger å dobbelparkere på offentlige parkeringsplasser. Da holder det å stå langt unna andre biler, er som regel plass nok til det.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Her er dagens idiotparkering fra meg. Vil ikke ha noen på siden av meg, man skal holde avstand i disse Corona tider👍

E38E9CB7-005C-4B36-A474-F1F37F63A171.thumb.jpeg.5960ab66957456d482e62739c196a816.jpeg

 

Hadde jeg sett det der når jeg kjørte berlingoen så kan jeg garantere jeg hadde parkert fører døra di inne 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Hadde jeg sett det der når jeg kjørte berlingoen så kan jeg garantere jeg hadde parkert fører døra di inne 😎

7AFD4954-88FE-4AE1-A174-61EA83235683.jpeg.15151c600753696b92dcc47fea74a5d9.jpeg

Du har vel hørt om BMW Remote Parking? Det er visst ett nyttig verktøy mot de som skal "straffe" andre med å parkere inne førerdøra 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...