Gå til innhold

Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.


 Share

Anbefalte innlegg

@sveigis

Kjekt at du har troen! :) 

Ja, de beste Toyotaene ble sikkert bygget inntil 90-årene. Haha. Men akkurat disse hadde fine statistikker på langtidsvedlikehold og driftskostnader. Er, som du sier, rusten som dreper disse. De i Bergen var utrolig dårlige. F.eks. var jeg først å så på denne: 

4d6f859e-5917-4372-81ad-33a0ba8663ea.jpeg.81548c4cb87403a673522e9b0a1b8c14.jpeg7d47b119-524d-4e57-b0c7-a72e9efa8789.jpeg.d1496eef504617e9245d84bc5e7df257.jpega1dea3e2-e473-4f4d-843c-cbfa9d5e7582.jpeg.63b1441cb5ce5895ef26ebe820a8a7ab.jpeg

Dessverre virket det som dette var standarden her i byen. Til tross for både saltstrøssel og saltlake oppå hverandre, så gidder ikke folk å ta en eneste understellsbehandling ila livssyklusen til bilene. :( 

Jeg måtte rett og slett til Voss og hente en, en som har gått i distriktene dypt i Sogn før den endte opp på Voss, det siste året. Det svarte seg på flere måter. Bl.a. har den bare 1 knøttliten "parkeringsbulk". Var på EU for 2 uker siden og da fikk den bare feil på en håndbremswire og en lyspære. Godt fornøyd med det. :) Så nå er det hvert fall 2 år til neste gang. 

 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drevet og ellet og mellet på hvilket prosjekt jeg ville begynne å følge, så ramlet ned på ditt prosjekt 😅👍 Har lest gjennom tråden og må si jeg liker tråder der selv de minste lille detaljer er med ☺️ Herlig bil denne M5’n og må si jeg skjønner godt at du fremdeles har den. Ser ut som en bil jeg lett kunne overta uten å ha noia for fremtiden 😉👍 Skal følge med videre. Og jeg må si jeg liker holdningene dine ang vedlikehold, være seg om det er en M5 eller en Toyota Rav 🥳👍Kan stole på sånne folk som deg kjenner jeg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bimmerlorris Kjekt at du liker innholdet i tråden og takk for fine ord. :D Liker å ha ting på stell og gjennomføre ting skikkelig. Stas når ting virker og attpåtil ser bra ut. Blir fort dyrt, men får ro i sjelen og nyter tingene mer når man tar godt vare på dem. Det som plager meg mest med denne bilen, er at jeg ikke fikk med noe servicehefte. Men har heldigvis et par smekkfulle permer med kvitteringer og verkstedsutskrifter osv. Så det er rimelig god dokumentasjon ellers, for mange år bakover. 5+ år bare med mine papirer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...