Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lovte dere oppdatering ofte og nå begynner jeg fra en kant ,selv tidlig en fredagsmorgen:).

Fikk en pakke igår og pakker liker hvertfall jeg :

20180831_065843.thumb.jpg.caf616c1806e59e4f57a0e5077343663.jpg

Og hva har Sveigis fått tro?:

20180831_065909.thumb.jpg.281cfed5bb9761d5c77349e7e654c735.jpg

Joda ,disse:

20180831_065959.thumb.jpg.d08a6e232e9929630eca8f8f655a8264.jpg

Det som er ,var at jeg fikk varsel for pæren på venstre side var ødelagt.

Og det burde jeg skjønt da den begynte å bli rar i fargen.

Tilslutt ingen funksjon.

Skulle til å kjøpe nye en rekivisitabutikk og mannet meg opp,da det var en satans pris på disse kontra pærer til E34.(Lenge leve e34 ).

Ved en tilfeldighet ,skulle jeg sjekke deler på Finn til denne bil ,da kom jeg over disse som her helt nye og ubrukte.

En meget hyggelig selger som var nesten litt for omstendig:).

Først kvittering på email hvor pærer var kjøpt i mai .

Deretter ett skriv og en kode som komstaterte at det var ekte Osram,tilslutt en rekke bilder hvordan pakken var pakken inn.

Tilslutt så fikk jeg en melding der han beklaget så mye hvor han hadde tatt betalt for mye for frakt,der jeg spurte hvor mye ?

Da fikk jeg tilbake at han hadde tatt 15 kr for mye og sendte atter et nytt bilde:).

Så mye ærlighet som du har lagt inn i noen usle pærer ,er de vel fortjent de 15 kronene sa jeg.:)

Tenk om alle kunne vært sånn?

Men nok om det,disse pærene skal på plass nå ihelga og da får dere noe mer herifra .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her kan dere se :):).

Dette var jo en opptur ,visste ikke at jeg hadde fått sånne pærer,så dette var jo gull.:):).

Nå gleder jeg meg til kona kommer hjem med bilen fra jobb.

Men da vil jeg jo og ha lik farge på tåkelyspærer ,da må dere si hva jeg skal ha som stemmer likt på lysfargen.

Herregud ,dette var jo bra.Alltid hatt lyst på andre pærer som lyser litt mer fancy men ikke harry :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Ja her kan dere se :):).

Dette var jo en opptur ,visste ikke at jeg hadde fått sånne pærer,så dette var jo gull.:):).

Nå gleder jeg meg til kona kommer hjem med bilen fra jobb.

Men da vil jeg jo og ha lik farge på tåkelyspærer ,da må dere si hva jeg skal ha som stemmer likt på lysfargen.

Herregud ,dette var jo bra.Alltid hatt lyst på andre pærer som lyser litt mer fancy men ikke harry :)

Min erfaring er at man må ha tåkelyspærer med litt høyere kelvin enn i hovedlysene (xenon) for at det skal matche. Tror det kan ha noe å gjøre med at lyset sendes ut gjennom en linse på hovedlysene, og da oppfattes noe blåere (ser jo bare på det i3  med xenon, når man øter disse så ser lyset helt blått ut i enkelte vinkler). Vanlig LED-pærer vil nok gå greit, eventuelt tenker jeg at 6000 kelvin xenon vil matche greit i tåkelysene. Men LED er nok veien å gå, bare å kode vekk pæresjekk så blir det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ahj skrev:

Monterte selv slike for muttern når ene pæren hennes plutselig ble helt rosa. 
De lyser veldig bra :) 

Takk for info ,dette gleder jeg meg til :)

3 timer siden, Walkabout skrev:

Min erfaring er at man må ha tåkelyspærer med litt høyere kelvin enn i hovedlysene (xenon) for at det skal matche. Tror det kan ha noe å gjøre med at lyset sendes ut gjennom en linse på hovedlysene, og da oppfattes noe blåere (ser jo bare på det i3  med xenon, når man øter disse så ser lyset helt blått ut i enkelte vinkler). Vanlig LED-pærer vil nok gå greit, eventuelt tenker jeg at 6000 kelvin xenon vil matche greit i tåkelysene. Men LED er nok veien å gå, bare å kode vekk pæresjekk så blir det greit.

Takk for info ,da får man lete litt etterhvert :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det pærebytte formiddag.

Og dette gikk jo greit .

Lykt løsnet :image.thumb.jpg.6814286c4ab756d69a72b1edb75d5311.jpg

Og etter litt rigging frem og tilbake var den av :

image.thumb.jpg.0f0dbea241b07237dd79db1a089b0995.jpg

Og dere ser jo all møkka , den ble fjernet med vann og såpe , dog ikke bilder .

Trodde først at jeg hadde fått feil pære og ble sur .

Men fant jo ut at plastfeste fra den gamle pæren , bare kunne flyttes over og vipps , blid igjen :)

Ny og klar :

image.thumb.jpg.d121643a5a06ccbc051784b083391f18.jpg

Styrte fælt med å få lykt på plass men tilslutt , var  den der :

image.thumb.jpg.ae48673213f4b84f0d789080b57fd522.jpg

Den samme prosessen på andre siden :

image.thumb.jpg.6e617a0be0ce80b20712c1d39738b6bd.jpg

Snakker vi nye panserdempere ?

image.thumb.jpg.3572821014abbc88b928e02746a6fc4e.jpg

Etterhvert ble jeg ferdig , men glemte denne :

image.thumb.jpg.1b53d136c54ec19ea757fa69647ca49e.jpg

Et forferdelig knot å demontere med lykt på plass men det gikk .

Hadde jo motorvask her tidligere .

Det som er kjekt etter en skikkelig runde med shine , er at jeg kan bruke mikrostaken min til vedlikehold 😃😃:

image.thumb.jpg.b5bc7b439f762317a47159b96a16b65e.jpg

Og etter noen få strakser , uten støv igjen:

image.thumb.jpg.11096f577f9c1f74d0b7c07e0c23a242.jpg

Og alt virket nå og fikk ett mye finere lys , ble fornøyd med looken .

Nå må jeg ha nye lys i tåkeavdeling og 😀.

Merker det er gøy å stelle med denne igjen nå , for igjen , for en bil det er å kjøre når enn har rattet stiv sagekrakk ,Les 535 lenge 😃

Kommer mer garantert nå snart .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her ser jo bra ut. Gjør seg med nye pærer tenker. Og den jobben du har lagt ned i det motorrommet er imponerende👌 Har gjort det selv men ikke så omfattende som du har gjort. Er litt redd for å dusje på med for mye vann. 

Hvordan er frontlyktene ellers.? Har sett en del femmere med slitte glass og fukt i og de lyktene er ikke billige å kjøpe nye hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, M-jakob skrev:

Det her ser jo bra ut. Gjør seg med nye pærer tenker. Og den jobben du har lagt ned i det motorrommet er imponerende👌 Har gjort det selv men ikke så omfattende som du har gjort. Er litt redd for å dusje på med for mye vann. 

Hvordan er frontlyktene ellers.? Har sett en del femmere med slitte glass og fukt i og de lyktene er ikke billige å kjøpe nye hehe

Takk for det :)

Ja nye pærer gjør susen uten tvil .

Angående motorrom ,ja der gikk der jaggu mye timer men så fikk jeg det rent og ,noe den trengte.L

Når det kommer til dusj av motor ,er jeg og meget redd for det.

Jeg dekket til dynamo med en pose ogcprøvde å unngå å spyle på utsatte plasser.

Brukte svak stråle på slangen,det skånte det meste.

Var og nøye med tørk og tok opp kontakter og tørket dem .

Frontlyktene er hele og tette og det er godt,for som du sier ,de er dyre ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spm ,men jeg våger meg allikevel..

Igår kveld måtte lys testes og det ble en ny verden men dukket noe opp jeg ikke skjønner.

Når jeg satt på fjernlys ,var det kun de ytterste lyktene som tennes ,ingenting i de indre .

Prøvde på alle funksjoner på bryteren og kun englene som lyste på indre del.

Der er jo pærer ,og får ikke frem feilvarsel heller på disse.

Hva er greia her liksom,er det ekstrautstyr på e61 med alle lys foran som virker ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...