Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Evopower skrev:

Koselig tun der nå etterhvert med flere spesielle bmwer, hver på sin måte :)

Kan også skrive under på at eldre 5 serie er god på glatta. Min erfaring var med e28 528i, men nokså lik som e34. Sto aldri fast! Ekstra fint med de gamle m30 motorene er at de blir fort varme på vinteren ;)

 

Jada det er gøy men helst de gamle 😀.

Er utrolig hvor god denne er på vinteren ,kan liksom ikke skjønne det.

Hehe ja ,varmeapparatet er type steikvarmt på få minutter ,rett og slett nydelig .

 

25 minutter siden, Shattered skrev:

Hehe,  moro med hvit faenskap ja :P Er en del hos madammen i Kragerø, og her har det kommet 50-60 cm de siste dagene. Synes e61 er ok å kjøre på drittføre, men merker jeg har lyst på 4x4 ja 😜

Snø er ikke noe for meg heller .😀

Ja har kommet mye her og .

E61 er perfekt vinterbil ,men synes den er et styr å komme igang med fra kryss osv .

En annen ting er at jeg føler den flyter mer kontra andre biler.

Dette er selv etter bytte av dekk med mer gummi og pigg.😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til en sånn litt avgjørelse .

Som dere vet ,så har jeg kjøpt meg e28 .

Denne blir det full fokus på skal og skal serveres all tid jeg har nå fremover .

Samtidig har barna blitt store og hverken meg eller kona trenger egentlig ikke denne bilen lengre .

Så jeg vurderer å selge nå faktisk og kjøpe en mindre BMW til vårt bruk.

Dere vet jo at denne er i meget bra stand og er en utgave som der ikke er for mange av mtp farge osv.

Så hvis noen her er INT eller vet om noen som vil ha en voksenkjørt ,og godt påpasset 61,som alle barnesykdommer er tatt på ,så send en pm .

Så kan vi ta resten der ,og kun seriøse hendvendelser.

Pris og info vil evnt fåes til den som ringer .😀.

Selvskryt er æsj,men denne våger jeg å si er bra 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Shattered skrev:

trist å selge! Men ville heller kjøpt bil av deg enn hvem som helst på gata! :D vet dessverre ikke om noen som er ute etter e61. 

Vel ,det går nok fint 😀.

Jøss det var fine ord .

Nei egentlig ikke jeg heller ,men det dukker vel opp noen sikkert 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal selge den, dette er jo en fenomenal bil som du nå kjenner godt. Stor og trygg, selv om dere kanskje ikke trenger all plassen så kan det være greit med plass av og til. Mer bil for pengene finne man ikke i dag 😀

Men hvis noen er interessert i denne så kan iallfall jeg gå god for bilen. Jeg var med når Jan kjøpte den, og jeg har kjørt den ved flere anledninger siden da...nå sist for ikke lenge siden når TDSen ble kjørt til vinterlagring. Den bærer ikke preg av sin alder, er like fast å fin å kjøre som en ny bil og fremstår generelt som ett meget bra eksemplar. Bilen ble kjøpt av en ryddig kar som hadde orden på bilholdet, dette har Jan fulgt opp. Så skal man ha E61, hvor alt av barnesykdommer er tatt og alt vedlikehold er nøye utført så er dette bilen 👍

Hva slags mindre BMW er det som frister nå da Jan? Du må jo i det minste ha noe med litt motor 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Evopower skrev:

135i 😂 må fyllbyrde 3.5i rekka synes jeg.

Haha ja 😀.

Det blir nok altfor mye penger .

 

6 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Nei, puss heller opp enten e28'n eller 535 for pengene du får for e61'n

Ja det er det jeg vil 😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg synes ikke du skal selge den, dette er jo en fenomenal bil som du nå kjenner godt. Stor og trygg, selv om dere kanskje ikke trenger all plassen så kan det være greit med plass av og til. Mer bil for pengene finne man ikke i dag 😀

Men hvis noen er interessert i denne så kan iallfall jeg gå god for bilen. Jeg var med når Jan kjøpte den, og jeg har kjørt den ved flere anledninger siden da...nå sist for ikke lenge siden når TDSen ble kjørt til vinterlagring. Den bærer ikke preg av sin alder, er like fast å fin å kjøre som en ny bil og fremstår generelt som ett meget bra eksemplar. Bilen ble kjøpt av en ryddig kar som hadde orden på bilholdet, dette har Jan fulgt opp. Så skal man ha E61, hvor alt av barnesykdommer er tatt og alt vedlikehold er nøye utført så er dette bilen 👍

Hva slags mindre BMW er det som frister nå da Jan? Du må jo i det minste ha noe med litt motor 😉

Som sagt ,så er det litt sånn på tegnebrettet enda Fredrik.

Bilen er som du sier ,stor trygg og alt det der og er kjempemeesig istand uten tvil .😀

Det som er vendepunktet her er ,at med et salg av denne bilen ,har jeg mulighet til faktisk å få laget et tak over huet til e28en .😀

Og det trenger den og må ha .

Angående bil så blir det nok en type e91 ,ganske enkelt fordi ,de får du billig og passer oss nå en stund fremover .

Som sagt et salg og nedgradering hadde ikke vært et tema om ikke e28en hadde dukket opp .Og jeg og deg er jo enig om hvilken bil virkelig må på veien .

Og skulle jeg angre ,ja da vet jeg at et salg av e28 ,er nok til å finanisiere en rimelig fet nyere BMW 😀.

Som sagt alt ligger i luften enda .

Si ifra om du vet om noen Fredrik .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke til din personlige økonomi, men vil egentlig en E91 bli spesielt mye billigere enn bilen du har nå? Du sparer sikkert noe i innkjøp, selv om det strengt tatt er begrenset hvor mye som kan skille en 3- og en 5-serie i prisleie +/- 100.000kr, men du har ingen garanti for hvordan bilen du kjøper er og hva slags påkost du får på den. Bilen du har nå kjenner du alt på, og bilen er vel ekstremt godt holdt også? :) Med mindre du ikke sparer minimum 100.000kr på å velge en E91, ville jeg nok heller beholdt nåværende bil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Nå kjenner jeg ikke til din personlige økonomi, men vil egentlig en E91 bli spesielt mye billigere enn bilen du har nå? Du sparer sikkert noe i innkjøp, selv om det strengt tatt er begrenset hvor mye som kan skille en 3- og en 5-serie i prisleie +/- 100.000kr, men du har ingen garanti for hvordan bilen du kjøper er og hva slags påkost du får på den. Bilen du har nå kjenner du alt på, og bilen er vel ekstremt godt holdt også? :) Med mindre du ikke sparer minimum 100.000kr på å velge en E91, ville jeg nok heller beholdt nåværende bil.

 

 

Grunn til at jeg muligens vurderer salg ,er pga at nå har jeg sjans til å få noe igjen for den mens jeg kan og kun derfor egentlig .

Samtidig ,har jeg da en mulighet for å ha litt midler til garasje og kun derfor .

Men jeg støtter alt du sier ,mtp nyere bil ,feil osv ,så den ser jeg .

E91 er bare et eksempel på hva det kunne blitt.

Og det er sant det du sier her ,bilen er ekstremt bra stand ,og jeg hadde aldri hatt dårlig samvittighet for å selge og ei heller eie den .For den er praktfull å ha ,eie og kjøre .❤️

Så er fryktelig i tvil kjenner jeg ...

Kan vel si det sånn at der er enkelte i huset som er lei seg når det nevnes .

Det lureste er vel egentlig å ha den mtp driftsikkerhet ,komfort osv .

Ingen gjeld osv på den heller og ingenting er i stykker heller 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og litt dall.

Endelig etter en uke med snø og heller guffent vær ,kunne jeg jobbe litt med bilene og jeg starter med denne.

Den har jo stått nå en liten stund med masse snø og heller litt trist ,så idag skulle den få kjenne sol og litt rydding inni.

Fikk start på den,kjørte den sånn at den stod i solen og fikk tint av seg .

I mellomtid ,ble matter og div småsøppel tatt ut og gikk lett over med en klut for tørk.

Er ikke så lenge siden den fikk seg en runde innvendig så dette gikk fort .

Uansett så ble det jo mye bedre og innbydende.

Bilder :

62A139DB-7D73-4ABC-83E1-EA04D6D69962.thumb.jpeg.a83a3c655b8001e4b0b82b6140701735.jpeg

Og bak ble det og orden igjen :

A0EA10C7-3560-41AA-BED5-C9CB44EA0974.thumb.jpeg.a021064dde38c02003fc4f48bcf227a1.jpeg

Imens den tinet av ,satt Sveigisene med naboer og koset oss med vafler ,kaffi og brus .

Nydelig i solveggen idag.

Tilslutt mer eller mindre avtinet og litt mer trivelig :

318FCFBC-C136-4CD5-AF86-07B2008CC863.thumb.jpeg.f7d1d22d2a89b1cd3ede5a6e0805811b.jpeg

Tok og å sjekket olje og vann.

Ingenting å melde bortsett fra jeg heiv på noe mer frostvæske ,da beholder viste Minimum ,men er vel første gang jeg har etterfylt ,så ligger nok ikke noe drama her 😀.

Nå må jeg ha litt service på den straks som oljeskift og div filter.

Ellers ingenting å melde på den .

Her er hele 5er banden samlet :

B1F20C42-5945-45C9-BFF5-EA14D582EEF5.thumb.jpeg.65c054b1322f885f3dac9ac0a7c4be3a.jpeg

Mulig jeg skal få plottet inn en skikkelig vask imorgen og da oppdaterer jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes interiøret i E39 også ser ganske bra ut, med riktige stoler og lister ;)

En ting som overrasker meg her er at du faktisk har de originale gummimattene? De bytta jeg fort ut etter jeg kjøpte min siden mattene var så møkkete og jævlige! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...