Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Lykke til med salg! Hadde uten tvil kjøpt denne av deg, hvis jeg hadde vært i markedet for bil nå.

Har en anelse om hvilken modell dere ønsker dere nå, bare å spørre meg mer hvis jeg kan bidra med noe rundt de modellene:-)  

Blir spennende å se hva dere ender opp med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, fxslin skrev:

Lykke til med salg! Hadde uten tvil kjøpt denne av deg, hvis jeg hadde vært i markedet for bil nå.

Har en anelse om hvilken modell dere ønsker dere nå, bare å spørre meg mer hvis jeg kan bidra med noe rundt de modellene:-)  

Blir spennende å se hva dere ender opp med! 

Det var hyggelig å høre Fxslin.😀.

Ja da tar jeg en likegjerne en pressemelding her.

Jeg har egentlig planlagt et salg i lengre tid nettopp pga jeg ville ha meg e70 x5 .

Og har vært i kontakt med fxslin en rekke ganger ,da han har en sånn og meg og fruen formelig higet etter en sånn😀😀.

Men man må ta valg i livet .

Da min e28 mulighet dukket opp ,måtte man fire på kravene.

Det å eie en gammel bil ,blir ikke gratis ,da denne skal kun ha det beste og de beste løsningene som jeg ser for meg .

Det betyr at vår drøm om e70 ,ble lagt på is en stund nettopp pga kostnader på e28.Og til og med fruen skjønte at når jeg kom over denne ,så måtte e70 vente.

X5 er der mange av ,e28 535i ,er der mange av de?

Og dette vet dere alle svaret på .

Så i all enkelhet blir det en nå en annen familiebil som vi kan kose oss med ,men uansett ,så må jeg ha noe som jeg gleder meg over igjen,og det blir det.😀😀

Men sender en pm om noe annet nå ikveld fxslin😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan, styr langt unna E53 X5! De er gamle, fulle av feil og generelt sett ikke noe å trakte etter om du skal ha "rimeligere" bil. Da kan du like godt beholde E61, for den er billigere å holde gående enn en E53.

Se eventuelt etter første generasjon X3, hadde fint kunne hatt en slik med M54B25 bensin sekser. Men hvis det er diesel du skal ha så er det 2,0d med 150 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere begge

Har ikke funnet noe av noe enda og tar ting med slående ro.

En annen ting ,er ikke redd for e53 nå .

Hvorfor ?

De fleste barnesykdommer er tatt for lengst og vet at de som har fått nye kasser ,funker som bare det .

Hadde det vært for ti årsiden ,nei da hadde jeg aldri tenkt på det.😀.

Som sagt ikke funnet noe annet og i mellomtiden bruker vi e34en 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dukker da opp fine E53 innimellom alle de mer lurvete :)https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140060793

 

39 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Se eventuelt etter første generasjon X3, hadde fint kunne hatt en slik med M54B25 bensin sekser. Men hvis det er diesel du skal ha så er det 2,0d med 150 hk.

Eventuelt M54B30. Men ville heller valgt 3,0d med 204 eller 218hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin X5 det som jeg kunne hatt ja .😀

Mange fine jeg lett kunne hatt på Finn egentlig .

Og jeg er jo født positiv til ting der andre er negative.

Glemmer aldri når jeg skulle ha meg e61 .Å du dæven hvor mye drit jeg fikk høre ,og at jeg måtte styre unna.

Men etter fire år ,er dette den beste bil jeg har hatt .

Og sånn er det med det meste.

Blir ting passet på ,ja da varer det .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kommer til å bytte ut e61'en med E53 snart, bor i winter wonderland (og der jeg flytter etter hvert, er det like mye snø som her!), og E61 er glad i å stå og spole på flata på vinteren :P Svigerfar mobber meg fælt fordi bilen står og spinner mens hans bittelille Opel med fwd krabber fram overalt :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega har E53 X5 3.0d facelift, med absolutt alt av utstyr og mere til krysset av.. For en mafia-maskin! Billig går den også.. har hatt den i rundt 5 år.. ikke hatt noen feil egentlig. Kun oljeskift.

jeg synes den for «amerikansk», kjenner at det liksom ikke er dette BMW er kjent for. Stiv og stumpete er den også. Samme med X3, som en kamerat har med M54B30 under huven. Toyota-lyden når man lukker dørene er ikke akkurat det man forbinder med en tysk bil.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Shattered skrev:

Jeg tror jeg kommer til å bytte ut e61'en med E53 snart, bor i winter wonderland (og der jeg flytter etter hvert, er det like mye snø som her!), og E61 er glad i å stå og spole på flata på vinteren :P Svigerfar mobber meg fælt fordi bilen står og spinner mens hans bittelille Opel med fwd krabber fram overalt :P

 

Ja hvorfor ikke ?

Greit med 4x4 på vinter.

 

2 timer siden, FredrikE24 skrev:

En kollega har E53 X5 3.0d facelift, med absolutt alt av utstyr og mere til krysset av.. For en mafia-maskin! Billig går den også.. har hatt den i rundt 5 år.. ikke hatt noen feil egentlig. Kun oljeskift.

jeg synes den for «amerikansk», kjenner at det liksom ikke er dette BMW er kjent for. Stiv og stumpete er den også. Samme med X3, som en kamerat har med M54B30 under huven. Toyota-lyden når man lukker dørene er ikke akkurat det man forbinder med en tysk bil.

Jeg kan være enig og ikke enig her.

Av en eller annen grunn har 53 utseendet alltid fenget meg og den som fetteren min hadde likte jeg bare godt .

Og fant absolutt ingen Toyota følelse her .

God å kjøre ,tok humpler og alt så fint at.

Men likevel så merker man at det er en annen bil enn det man er vant med som Bmw lager på enkelte ting i kjørekomfort.

Nå det er sagt ,så har jo ikke jeg tatt noe avgjørelse enda på hvilken bil det blir ,og kona har mest å si denne gangen .

Hadde det vært opp til lommebok så hadde det blitt en av de siste f11 med en diesel fra helsikke :)

Og i mellomtiden så ratter vi 535 så det jaller etter .:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Shattered skrev:

Jeg tror jeg kommer til å bytte ut e61'en med E53 snart, bor i winter wonderland (og der jeg flytter etter hvert, er det like mye snø som her!), og E61 er glad i å stå og spole på flata på vinteren :P Svigerfar mobber meg fælt fordi bilen står og spinner mens hans bittelille Opel med fwd krabber fram overalt :P

 

Da må du investere i noen nye vinterdekk, for hvis du står og spinner på flata da er dekka dine for dårlige. Bakhjulstrekk er veldig bra det på vinterføre, så lenge man har gode dekk. Det er ikke få som har sagt til meg "du kommer ikke opp med BMWen i dag" Jaggu har jeg ikke tørka fliret av dem ved flere anledninger, fordommer mot bakhjulstrekk er det mange som har. Og det er alltid en vittigper med en Opel eller Toyota som sitter med disse fordommene. 

E90en med Nokian Hakkapelitta R2 i 225 bredde er desidert den beste vinterbilen jeg har hatt. Den krabbet opp over alt, de få plassene den ikke kom fram kom man kun fram med firehjulstrekk. Samme med F10en, helt imponert hvordan den kravlet seg frem. E-diff er faktisk veldig effektivt 👍 Firetrekk har jeg aldri hatt behov for, men ser nødvendigheten av det på en nyere BMW om man har lyst til å selge den igjen.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Da må du investere i noen nye vinterdekk, for hvis du står og spinner på flata da er dekka dine for dårlige. Bakhjulstrekk er veldig bra det på vinterføre, så lenge man har gode dekk. Det er ikke få som har sagt til meg "du kommer ikke opp med BMWen i dag" Jaggu har jeg ikke tørka fliret av dem ved flere anledninger, fordommer mot bakhjulstrekk er det mange som har. Og det er alltid en vittigper med en Opel eller Toyota som sitter med disse fordommene. 

E90en med Nokian Hakkapelitta R2 i 225 bredde er desidert den beste vinterbilen jeg har hatt. Den krabbet opp over alt, de få plassene den ikke kom fram kom man kun fram med firehjulstrekk. Samme med F10en, helt imponert hvordan den kravlet seg frem. E-diff er faktisk veldig effektivt 👍 Firetrekk har jeg aldri hatt behov for, men ser nødvendigheten av det på en nyere BMW om man har lyst til å selge den igjen.

Nå har jeg hatt dette i hodet ett års tid da, vurderte egentlig bare å kjøpe en Tahoe men hørt så mye rart om de at det glapp - tanken da var å ha e61 som sommerbil. 

Dekk har jeg bytta, tilfeldigvis var det speilis den ene dagen jeg bare spant. Litt grus så løste det seg, men gidder ikke kjøre rundt med et spann i bilen hele tida med grus. 

Nei nå sporer vi av fælt for Jan her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her har jeg tydeligvis antageligvis fått meg x5, fått greie på hva som er bra og dårlig på det meste , men jeg har kontroll på alt når det kommer til bil føler jeg .

E61 er her enda , så først må den vekk .

Så når den er borte , så får vi alle se hva som dukker opp .

Men bare å prate i tråden 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...