Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, sveigis skrev:

 

Bilen er jo fin, men passer ikke helt min livsstil føler jeg . Skal bytte den inn i en 3 serie tenker jeg ett hvert. Fikk den for så fin pris at jeg slo til uten å tenke meg om noe særlig.  Er dyr i drift i tillegg.  Har litt lyst på e60 og. De bilene blir jeg aldri lei. 

Endret av stoltbmwelsker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stoltbmwelsker skrev:

Bilen er jo fin, men passer ikke helt min livsstil føler jeg . Skal bytte den inn i en 3 serie tenker jeg ett hvert. Fikk den for så fin pris at jeg slo til uten å tenke meg om noe særlig.  Er dyr i drift i tillegg.  Har litt lyst på e60 og. De bilene blir jeg aldri lei. 

Skjønner.

Som du sier så er det jo ingen vits å sitte med en bil som ikke passer enn.

3 serie er jo alltid en vinner og hvertfall e60:).

Jeg er hvertfall glad i min e6x.Den har gitt meg mye glede og håper den vil fortsette med det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Jepp! Så deg kjøre ut av området når jeg kjørte inn :) Valgte også strategisk å parkere der hvor du parkerte. Litt kjipt med ekstra gådistanse i kulda, men var verdt det :P Slipper bekymre seg over bulker, noe desember måned ikke akkurat er ukjent for.. 

Jøss ,snakk om tilfeldigheter :).

Det samme tenkte jeg ,dæven var kaldt å gå frem og tilbake men verdt det .:).

Neste gang det skal handles på Svinesund  ,hvem vet kanskje det hadde blitt et treff :)?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stoltbmwelsker skrev:

Si ifra neste gang du er i sverige da:) Er i sverige ca. annenhver helg for å handle snus så.  Kan slå av en prat da

Det gjør jeg garantert .)

Er mye der jeg og da svigers bor i Sandefjord og familien ellers bor i Fredrikstad .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi ,lenge siden sist her ser jeg.😀

Tar en oppdatering her på situasjon 530d .

Ingenting annet å melde enn at den tusler og går 5 mil hver dag og funker uten store problemer .

Men lurer på om kanskje viskermotoren foran begynner å tulle litt.

Kan plutselig stoppe på de mest utrolige plasser osv men bare av og til.

Ellers er der ei liste på deler som klosser foran osv som må byttes .

Og som dere sikkert vet ,har jeg og Mini kjøpt oss E28 ,og all tid kommer til å bli brukt på den fremover ,som igjen betyr denne bilen ikke får første pri fremover .

Altså dvs ,100 % stell og vedlikehold får den ,men Vet ikke om jeg rekker å oppdatere her på alt .

Men skal prøve selvfølgelig 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenstress er møkk.

Ok folkens .

Mandagsmorgen kan være grei eller et helsike.

Trøtte unger ,alt må liksom tilrettelegges for uken.

Etter å ha satt meg ned på jobb igår morges med kaffi ,får jeg tlf fra kona.

Og når hun ringer om morgenkvisten kl 06 ,45 ,er det ikke for å fortelle hvor høyt hun elsker meg 😀😀😀,da er det noe med disse satans bilene.

Og hadde jeg rett ??

Selfølgelig hadde jeg det!

I tåke og dritt ,bestemte nemlig viskermotoren å si adjø min venn .Æsj!,

F0FA743A-81E4-48A2-AAAB-2D7E1C1B3992.thumb.jpeg.8519f03f9ea4ebf64a15cd69be06124a.jpeg

Men jeg har ikke tid til dikkedarier kl 07 ,så jeg sa ta den grønne og kom dere avgårde.

Kl 08 altså en time etter ,fikk jeg tak i komplett mekanisme med alt ,og bytter dette ikveld .

Så da får dere en update på dette .

Men det skulle vise seg at når en bil tuller ,skjer der jaggu noe med den andre og 😳😳.

Det tar jeg på e34 tråden .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, fxslin skrev:

Ojoj noe som satt fast?

Yes , det kan en si og det hele startet sånn :

Brukt men god mekanisme med motor ble hentet igår kveld.

Tenkte at dette skulle være en lek .

Det å få av alle plastdeksler , det var greit , mekanismen , fysj.

Og den første store jobben , var å få av ei stor skive på førersiden under der armen står.

En avdrager ordnet det sånn tålig .

Etterhvert kom man til mekanismen .

Over mekanismen stod der en stor aluminiumsplate som jeg ikke fant resten av boltene til .

Denne måtte av uansett .

Foruten at denne festet tårnstaget , skjønte jeg ikke hvilken visjon denne hadde. 

Så ja , her var det frem med vinkelkutter og skjære den rett av .

Da kom jeg til .

Tok noen bilder men dårlige da jeg hastet .

Et lite kaos:

image.thumb.jpg.427556b87bc99b40fef2a6483075b349.jpg

Noen av delene :

image.thumb.jpg.5e482181f6a4f0eedea71449de69ebd7.jpg

Tilslutt dette :

image.thumb.jpg.5009f062105ef6dd59c9387e663a9b21.jpg

somsagt mye dill for lite 😀.

Etterhvert kom ny del på plass og alt av deler ble tørket av og montert igjen .'

Delen jeg kappet , limte jeg med et sterkt Epokylim og holdes på plass nå av bla avstivningsstaget , og alt ser urørt ut .

Test ble utført og alt virket perfekt .Nå har jeg komplett mekanisme uten slark og ny arm på den ene siden .

En drittjobb i mine øyne , men desto bedre å ha det fikset .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Daniel. skrev:

Virker som viskermotor er en plage på E6x 🤔 Men kjekt at det er i orden nå da :)

Husker jeg rett så er det vel de siste boltene til den alu saken litt nedi bak motoren :P Husker den var litt dritt å få demontert.

Dette er visst standard at de ryker .

De boltene fant jeg ikke så dvs ,hadde ikke tid for leting ,men fikk limt og satt tingene sammen igjen så alt ser bra ut.😀

Jeg mener som mange andre at disse bilene kan være kompliserte og trange å skru på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må vi oppdatere litt.

Som de fleste har fått med seg ,fikk vi møkk nr 1 ihelga og det var jo snø.

Jeg bor jo som sagt i et rekkehus ,der vi normalt har brøytebil ,men han har ikke meldt sin ankomst enda ,har han snødd inne tro?

Det medførte at jeg måtte måke opp hele veien ut og ,og det var mye jobb.

Men tenkte på søndag ,at jeg skulle måke frem 61en og gjøre den klar for ny uke.Men i og med dette er en dritbil på vinterføre gav jeg blaffen før i dag.

Her står den kl 09.00 idag:

A179AFE9-F1F0-40D4-A70E-A8C3CDC55299.thumb.jpeg.3fa2d41b19beb4d49eb0760189bb5662.jpeg

Men nå er den måket frem ,tinet opp og alt såre vel .

Vasket og dekkene ,og det ble jo mye bedre på dette føre.😀

Så kona liker denne best på dette føret som er nå :

150BDC82-72FB-421E-AFDA-C35788224AA3.thumb.jpeg.bda893249020efbbe9484cf2d4583357.jpeg

For denne er rå på vinteren .😀

Nå til helgen har jeg satt av litt kjærleik til e61en hvis ikke der kommer for mye snø.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig tun der nå etterhvert med flere spesielle bmwer, hver på sin måte :)

Kan også skrive under på at eldre 5 serie er god på glatta. Min erfaring var med e28 528i, men nokså lik som e34. Sto aldri fast! Ekstra fint med de gamle m30 motorene er at de blir fort varme på vinteren ;)

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...