Gå til innhold

X5 M50d (fra s. 8) i4 M50 (fra s. 9)


gregus
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...

En liten oppdatering her.  Bilen har vært hos Nautiluz et par ganger, i hovedsak fordi jeg synes lyddempingen originalt er alt for dårlig, og så baller det jo ofte på seg, så det ble litt stereoppgradering også :)

Jeg spurte BMW om støyproblemet, men de sa det var sånn det skulle være, så da måtte jeg finne på noe.  Mye mer dekkstøy enn det var på min forrige bil (E92), noe som selvsagt delvis skyldes at bakhjulsopphenget er boltet rett på, litt pga litt større dimensjon, men mest pga mindre lyddemping.

Først fikk jeg dempet dørene, da dette er en svakhet på nye 3-serien.  Dette hjalp litt, men ikke nok, så da ble det å dempe litt mer.  Det er nå lagt demping i alle dører, under baksete, hjulbuer bak og bagasjerommet.  Sistnevnte var nesten ikke isolert i det hele tatt opprinnelig.  Isoleringen veier ikke stort, så jeg tviler på at det har betydning for kjøreegenskaper, i hvert fall ikke i en grad jeg kan merke, men forskjellen ved vanlig kjøring er enorm.  Nå kan man faktisk prate i telefonen mens man kjører, og slipper å være sliten i ørene etter en kjøretur.  Det kan komme godt med ettersom det blir roadtrip til Nord-Norge i sommer :)

Når bilen først var hos Nautiluz var det jo naturlig å vurdere litt oppgradering av stereo.  Så nå er det Focal ES100K i dørene, Match 8"-basser under setene og Helix forsterker med innebygget DSP.  Enorm forskjell i lydbilde sammenlignet med HK-anlegget som sitter i originalt.  Alt kan reverseres til originalt, og det er ingen synlige endringer, utenom gule membraner på høyttalerne (tilsvarende individual-anlegget på E92), noe jeg synes ser fresht ut (selv om bildet er dårlig)

Meget fornøyd med jobben Nautiluz har gjort, så om noen har behov for stereo eller lyddemping kan det være verdt å sjekke ut! :)

 

bil1.JPG

bil 2.JPG

bil 4.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er den som lå på finn.no? :D

Gratulerer i hvertfall, sikkert ikke helt det samme som F80, men er vel ikke akkurat noe sinke denne heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • gregus changed the title to Phytonicblå X5 M50d (fra s. 8)
  • gregus changed the title to X5 M50d (fra s. 8) i4 M50 (fra s. 9)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...