Gå til innhold

X5 M50d (fra s. 8) i4 M50 (fra s. 9)


gregus
 Share

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, Freakshow skrev:

hehe jeg sier ikke imot! :D

er de bildene der tatt i skivika/løpsmarka? og er det landego i bakgrund? :o

Hehe :) Stemmer det ja, tar ofte bilder der, stor parkeringsplass med fin bakgrunn også bor jeg i området. Har du bodd i Bodø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gorg skrev:

Hehe :) Stemmer det ja, tar ofte bilder der, stor parkeringsplass med fin bakgrunn også bor jeg i området. Har du bodd i Bodø?

dæven jeg er god! :D
jepp bod i skivika fra jeg var født til året jeg fylte 11 :P
bestemor og bestefar har det hvite huset med den store hagen rett før inkjøringa te skivika :) ser det lettest på tur mot byen ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Freakshow skrev:

dæven jeg er god! :D
jepp bod i skivika fra jeg var født til året jeg fylte 11 :P
bestemor og bestefar har det hvite huset med den store hagen rett før inkjøringa te skivika :) ser det lettest på tur mot byen ^^

Såpass :-) 

Hvis du ser videoen i min tråd kanskje du kjenner deg igjen? Også slipper vi å spamme @gregus sin tråd :P 

Edit: Btw gi lyd hvis du er på besøk! Bor ikke langt unna :) 

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst litt inspirert her jeg satt, så legger ut en liten serie bilder i forbindelse med full poleringsrunde i sommerferien (før bildene til @Gorg ble tatt).  Ikke lagt ut så mange av disse før, så mangler litt trening på bildetakingen ser jeg i ettertid, men noen bilder ble det i hvert fall :)

 

Etter avfetting:

før vask 1.jpg

før vask 4.jpg

 

Vask ble gjort med SurfexHD 1:20 som fikk virke i 5 minutters tid før det ble lagt på Autofoam, som også fikk virke i noen minutter.  Noen skumbilder:

 

skum 2.jpgskum 4.jpgskum 5.jpg

 

Etterpå ble bilen gått over med claymitt for å fjerne alle små partikler som sitter fast i lakken.  Superprodukt som er veldig enkelt å bruke og meget effektivt.  

 

Så var det tid for inspeksjon.  Bilen har vært pent behandlet, vasket for hånd året rundt så lenge den har vært i mitt eie, men det var likevel en del vaskeriper og smårusk, samt en stygg ripe bak venstre bakskjerm.  Sistnevnte kan ikke poleres, så må fikses på annen måte senere :(

før polering 1.jpg

 

før polering 2.jpg

DSC00508.jpg

DSC00509.jpg

 

Hadde tidligere lagt på wetcoat litt for kort tid etter at bilen var brukt, noe som førte til skjolder på panseret, særlig synlig rundt forhøyningen.

før polering 3.jpg

 

50/50 av c-stolpen.  Litt vanskelig lys og middels fotograf, men greit å se forskjellen likevel.

DSC00507.jpg

 

Dagen etter åpnet alle slusene seg, så jeg ble nødt til å investere i en midlertidig "garasje" å jobbe i :).  Fungerte meget bra selv om regnet høljet ned.  

 

Ble en del combotesting, men fant ut at Scholl som vanlig gir et meget bra resultat.  Lakken er hard som på de fleste BMWer, så grovkorrigering ble hovedsakelig gjort med S3Gold og Lilla Spiderpad med en Flex DA-maskin.  For mindre flater ble det brukt Rupes Mini, og da hovedsakelig med samme combo.   Finsteg ble gjort med S30+ og orange pad, som er veldig fin å jobbe med.

 

Noen bilder underveis og ferdigbilder:

DSC00490.jpg

DSC00491.jpg

 

Til slutt ble det lagt to lag coating med Carbon Collective Platinum Paint, som er en coating som er overraskende lett å jobbe med, og som skal ha holdbarhet inntil 2 år.  Valgte coating for å ha mest mulig beskyttelse mot vaskeriper og lignende, og vil følge nøye med på hvordan denne holder fremover.  

 

DSC00514.jpg

DSC00515.jpg

DSC00516.jpgDSC00517.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC00506.jpg

etter vask 1.jpg

etter vask 2.jpg

etter vask 3.jpg

etter vask 4.jpg

etter vask 5.jpg

før vask 2.jpg

før vask 3.jpg

Endret av gregus
Noen bilder kom med flere ganger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19. august 2016 at 0.05, Freakshow skrev:

ble meget nydelig! :D

ja sorry spam @gregus! :D
will du @Gorg! skal gi beskjed hvis jeg er i bodø :D

håper på å så sitte på en tur i begge deres bil når jeg tar turen nordover ;):D

 

btw @Gorg hvordan video og hvor?

Bor i Oslo, så er ikke hver dag jeg er i Bodø akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
17 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Utrolig rå X5, herlig at det finnes noen som kan velge noe annet enn Cayenne.... ;) 

Er M3en solgt eller er dette "vinterbil"? :) 

Takk! Dette er "vinterbil/konebil" i mangel på et velklingende navn for samboerbil.. :)

Imponerende kjøreegenskaper til å være en så stor og tung bil, og i tillegg masse plass og komfort.  Og så er det heldigvis tidligere eiere som har tatt en solid avskrivning på bilen! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • gregus changed the title to Phytonicblå X5 M50d (fra s. 8)
  • gregus changed the title to X5 M50d (fra s. 8) i4 M50 (fra s. 9)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...