Gå til innhold

Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Gabz skrev:

Var langs veien men skal hive tak i deg om jeg ser deg stasjonært et sted ;) Den girkula der er utrolig god, har den selv.

Der kan jeg si meg enig med deg! Har nå fått kjørt litt med den og den er utrolig god. Passer bilen veldig bra.

21 timer siden, Freakshow skrev:

syns du skal gå for rød mansjett jeg......................

........ :D

blir nok bra med ny eksos!

Jepp, rød mansjett ligger inne på lista nå. Så får vi se, en del andre ting på bilen som må vedlikeholdes nå. 

Ellers så fikk jeg endelig vært med på et uformelt treff med Norsk Sportsvogn Klubb (NSK) ved sjøflyhavna. Ganske mye pent å se på der. Vi var 5 stk fra Follo som kjørte inn sammen. Legger ved et par bilder til dere:-)

 

pic5.jpg

Bilde fra FB siden NSK (Z3 står helt ytterst til høyre):

14324644_1269334223076618_6548532614643999240_o.jpg

pic1.jpgpic2.jpgpic3.jpgpic4.jpgpic6.jpgpic7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update igjen. 

Fikk problemer med at ryggekameraet på X5 begynte å ta kvelden, bildet ble fullt av svarte prikker og den var blitt veldig mørk på kveldstid. Så jeg tok like gjerne å bestiltr et nytt med "5 LED Night Vision Camera", slik at jeg nå har natt syn:-) Den kom fra Hongkong for et par dager, siden men fikk endelig litt motivasjon i dag til å montere den.

Denne skulle på (dere ser også litt av standard verktøyet mitt der)

pic6.jpg

Mens denne skulle av

pic3.jpg

Jeg har lagt opp ryggekamera via nedre bakluke på bilen. For å komme til der så ganske mange skruer og små ting som må av.

pic4.jpg

Men jeg har vært nedi der et par ganger før, så det går rimelig heftig å få av alt plasten. Slik at jeg kommer til.

pic5.jpg

Så etter å ha få åpnet opp så var det bare å skru av skiltet og plugge ut det gamle ryggekameraet. Det var tydelig at den har fått kjørt seg under norske forhold, plasten var blitt morken og alt som kan ruste hadde rustet.

pic7.jpg

Så den havna her

pic8.jpg

Det gikk rimlig kjapt å skru på det nye og justere det grovt til.

pic14.jpg

Etter litt testing og dobbelsjekking av alt ledninger, så var det bare å slenge alt sammen igjen. Ferdig resultat her (og ja trenger nytt emblem og en vask).

pic10.jpg

Noen før og etter bilder. Vanskelig å se på bildene at det gamle kameraet var ødelagt og uklart. Men stor forskjell in real life.

I garasjen med noe lys i taket.

pic12.jpg

Ute på gårdplassen hvor det var helt bekmørkt. Jeg har justert det nye kamerat slik at rød linje er 60cm.

pic11.jpg

X5'en har fått en liten update til, det gamle girspaken var så sliten og stygg. Så jeg bestilte et nytt et i skin, ble ganske mye penere og er behagelig også. 

pic13.jpg

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten headsup:

Da er Z3'en levert til verksted. Hvor noe rust arbeid, ny klutsj, frontrute, bytte av alt flytende, justering av senken som forrige eier har gjort (jeg skal godkjenne det) og montering av ny eksos (hvis den ankommer tidsnok, hvis ikke så monterer jeg den selv).

Så min sommer sesong er nok over nå. Men blir nok mer kose arbeid på bilen i løpet av vinteren. Planlegger nytt taktrekk og bygge varmeskjold til luftfiltret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gabz skrev:

Nice, godt å få den i skikkelig stand :) Hørtes ikke ut som lommeboka er så begeistret for deg framover da, haha.

Ehm det prater vi ikke om:-) 

Til Noe helt annet, er på ferietur i Nederland (biltur selvsagt) og spotta en sportsvogn klubb som kjørte 6 timers race imellom Tyskland, Nederland og Belgia (helt sør i Nederland).  Var mange fine biler der, morsomt å møte slike på bondelandet :-) Veldig idylliske veier og morsomme å cruise på.

Jeg fikk ikke tatt så mange bilder, men klarte å knipse et par av de på en kafé i nærheten.

Snakka såvidt med en BMW eier, men han kunne knapt er ord engelsk og min nederlandsk/belgisk er begrenset til pub bestilling. Men fikk ihvertfall ut at det var en 74'er og første generasjon (hvis jeg skjønte riktig)

IMG_8881.JPGIMG_8883.JPGIMG_8884.JPGIMG_8888.JPGIMG_8891.JPG

IMG_8889.JPG

 

Endret av fxslin
S.leifer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liten update:

Da var tiden for å få på vintersko på E53'en kommet, da sjefen i huset skal opp på fjellet neste helg og greit å vite at bilen er skodd for evt. overaskelser.

Blir første vinter med de "nye" style 87 felgene jeg skaffet før sommeren. Style 87 er en av mine favoritt felger til E53, så jeg var spent på hvordan de skulle bli kontra sommer felgene som jeg er veldig fornøyd med.  

composition.png

Som vanlig gikk det vel mest tid på rengjøre felgene for lagring, de var spesielt ille etter tyskland/nederland tur nå i høstferien som var. Så både skrubbe, klut og høytrykksspyler måtte fram.  

Satser på en poleringsrunde i løpet av uka, så er den helt klar for vinteren.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Diiesel skrev:

Airbaglisten på rattet i krom for å matche girkulen? :)

Du tenker på Z3'en? Den var i chrome når jeg fikk bilen, så her har jeg ikke gjort så mye borsett fra å se at det matcher :-)

Nå, Gabz skrev:

Ble pent med vinterhjula!

Takker! Ingen grunn til å være litt "bøs" på vinteren også:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er siste stadiet av rust arbeidet på Z3 igang. Dette blir gjort av fagfolk, har gjort det selv på tidligere biler (Men mitt arbeide blir aldri "perfekt" uten skikkelig utstyr og lokaler).

Jeg var på befaring her om dagen og sjekket/dokumentert litt.  De hadde funnet en del småting, så litt arbeid blir det. Men tilstanden var vel som forventet og med rust/slitasje på de vanlige stedene. Skal være ferdig til slutten av november og da kommer den hjem igjen.

Noen shoots fra bilen slik den står nå:

p1.jpg

p2.jpg

p3.jpg

p5.jpg

p6.jpg

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fxslin changed the title to Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...