Gå til innhold

Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

På tide med en minimal oppdatering i tråden, slik at dere vet at dere ikke er kvitt meg :-)

Skjer lite med bilene om dagen, bortsett fra daglig bruk av Hellrot'en.

Z3M'en er stuet bort, den fikk seg en grunding vask, olje/filter skift, litt smøring gummi lister og annen generel "pre winterstorage TLC", før den ble parkert med vedlikeholdslader koblet til. Hadde også fått donert et trekk av @b-havers som riktig nok er en anelse feil i passform, men som jeg liker godt. Da den virker å "puste" og ikke være så tett som de andre trekkene jeg har. 

IMG_0124.thumb.JPG.94ec089ad4c04468b90ab6680dfc2872.JPG

Hellrot'en blir som tidligere nevnt brukt daglig nå, er dog noen småting som må fikses på denne.  Det største problemet jeg har nå er at termostaten virker å være gåen. Jeg og @Havers investerte en time på lufting/etterfylling i dag for å se om vi kunne vekke den til livet igjen. Men med negativt resultat, den går forsatt for kaldt. Så termostat må bestilles opp og byttes.

IMG_0121.thumb.JPG.19efb7126abe6127458d7adadf5c0256.JPG

Ellers så jobber jeg ganske hardt med å ikke kjøpe inn ymse oppgraderinger til Hellrot'en.  Det er et par oppgraderinger til som burde komme på plass, for å forbedre dens kjøre egenskaper. Men har lyst til å kjøre bilen en periode for avdekke evt. andre uoppdagede feil og se om dette en bil jeg vil "kaste" penger på. Men hittil så virker som at det "kun" er termostat og starter som må byttes, mens en oppgradering av bremser, foringer foran og nye dempere/fjærer er ting jeg har lyst å gjøre.

Den har dessverre ikke fått innendørs plass for vinteren, kona's I3 har prioritert over denne:-) Men den blir brukt daglig og har ikke vist sin eventuelle dårlige side ennå. Gleder meg til å prøve denne på isbane kjøring på nyåret (første tur blir 13.januar på Hebbes racing ved Sigdal).

IMG_4089.thumb.jpg.85c0bfc081781cff9af0d69c6889c59d.jpg

 

 

 

 

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å se at noen bruker disse bilene hele året og at ikke bare blir pynt .:).

Det nederste bildet minner meg om naboens tidligere e30 cab.

En rød e30 318 som var fin som snus men ble brukt hele året .

Fikk vedlikehold men overlevde alt.

Så ja dette er bra.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tråd du har @fxslin :-D Kjekt å se hvordan du steller med Z3'ene. Har lenge drømt om en selv og surfer daglig på finn.no etter de. Satser på å skaffe meg en 2.8 før prisene stiger for mye :-)

Edit: Var nesten i ferd med å kjøpe en blå 2.8 som stod i Oslo men etter mye mas fra venner og bedre halvdel så lot det seg ikke gjøre (angrer fortsatt litt på det). Kostet kun 120.000 da

Endret av AlexHD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AlexHD skrev:

Herlig tråd du har @fxslin :-D Kjekt å se hvordan du steller med Z3'ene. Har lenge drømt om en selv og surfer daglig på finn.no etter de. Satser på å skaffe meg en 2.8 før prisene stiger for mye :-)

Edit: Var nesten i ferd med å kjøpe en blå 2.8 som stod i Oslo men etter mye mas fra venner og bedre halvdel så lot det seg ikke gjøre (angrer fortsatt litt på det). Kostet kun 120.000 da

Takk for hyggelig tilbakemelding! Kan tipse deg om å se litt i Sverige, virker som det er flere 2.8 og 3.0`ere tilgjenlige der enn i Norge. Har ikke akkurat vært flust med 2.8`ere til salgs i Norge siste året. Prisene stiger helt klart på velholdte widebody eksemplarer, så det er bare løp å kjøp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tja, da var jula og nyttårs feiring ferdig og på tide å tenke litt bil igjen.

Skjer egentlig ikke så mye med bilene, bortsett fra at Hellrot'en blir brukt flittig og så langt så er jeg fornøyd med hvor godt den går og skaper lite problemer for meg til å være en så gammel bil. Alt ser selvsagt ikke perfekt, men som brukis duger den :-)

Litt plundring har har det blitt med den, fått byttet låsen på hanskerommet. Slik at den kan brukes igjen. Tidsbruk 2 minutter og var meget fornøyd med egeninnsats :-)

pic1.thumb.jpg.be8f92ba265d7afdd78a9ee35191e852.jpg

pic2.thumb.jpg.40b200fefa7ff12e4f50b27cc6b631b9.jpg

Ellers så kom en kompis over med noen piggdekk som skal brukes til helgas isbane tur. Så det ble litt garasjetid med dekkbytte + sjekk av vitale deler. Slik at alt er klart for turen.

Så ville gjerne co-driver kjøre en testtur i nysnøen på "rånestripa" i lokal området her og teste bil på glatt føre. Møtte vel 3-4 andre BMW'er som var ute lekte/brikset seg i nysnøen:-)

pic4.thumb.jpg.ece83dd0a3dcc7d7fe093c3fc7f98007.jpg

Litt luft måtte til og deretter litt råning. @gabz du tar selvsagt lokasjonen på strak arm?

pic5.thumb.jpg.d695cb1c804605f9bc83dd1f4bd53f88.jpg

Stemmnings bilde:

pic3.thumb.jpg.c2c2ae1f39bc6907108e5a4236b4dbb4.jpg

 

 

PS: Lurer på om jeg har glemt å legge ved et bilde av årets juletre henting.

Det vakte litt oppsikt å komme med denne og laste opp et juletre. Svigerfar var litt skeptisk til kjøre med denne kontra det å ta daily'en + henger.  Hvorfor gjøre ting vanskeligere liksom :-)

pic6.thumb.jpg.e68853a32ecf5fdce123d63d3810934a.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har Hellrot'em fått lekt seg litt på isbane og åker/isbane kjøring de siste 2 lørdagene.

Først ut var en dag med kjøring ved Hebbes Racing. Vi valgte å ta en dagstur, så det blir ganske tidlig opp på morgenen, men hva gjør det når det skal kjøres :-)

"Skikkelig frokost" ble inntatt ved drammen...

pic1.thumb.jpg.581a0b3ed4442fb0a3ce26094af57ad8.jpg

Etter en stund kjøring i mørket og så var vi der i rimelig tid iforhold til førermøtet. Fikk tilogmed vært med på befaring av isbanen og fikk litt inside info på hvordan håndtere banen.

Så var det bare å stelle seg i kø og begynne å kjøre, var mye biler og det ble litt venting i mellom rundene for å slippe inn på banen igjen.

pic3.thumb.jpg.6583584664d4018a768989d42c43358d.jpg

Bilen oppførte seg bra hele den dagen, borsett fra at olje lampa begynte å lyse litt på siste runde som var ganske røff (slukket når vi kom inn igjen for så sjekke dette). Jeg skal være ærlig å innrømme at dette er ikke en enkel bil å kjøre med på isholke og piggdekkene som jeg har på er ikke de beste. Men moro var det og vi fikk virkelig kjørt oss ved noen andledninger.

pic4.thumb.jpg.f4799a0d99419ea2e1b775faba8432da.jpg

noen få bilder fra eventen:

pic5.thumb.jpg.2db8c2205e9dea52dd18ee4e9003f2d5.jpg

pic6.thumb.jpg.c9a259bb15fce8f22e3318b58a41a23d.jpg

pic7.thumb.jpg.f4d8d2ffb9959871b11a86cd711ae3f8.jpg

 

Ellers så kom det litt snø denne uka (som mange andre steder), så hellrot'en ble stående slik :

pic8.thumb.jpg.26b4cbf49a0c87937e4255514c3978f8.jpg

Men fikk den da fram når det måtte måkes....

pic9.thumb.jpg.a730c7695a394c5a694437b998fa189f.jpg

 

 

Dagen i dag ble tilbragt på en åker/isbane ved Kløfta, hvor NSK hadde invitert til litt kjøring sammen med @Havers , samt en bilgal nevø og min eldste datter. Her fikk Hellrot'en nok engang kjørt seg og vi fikk nok engang bekreftet at Z3'er er ikke den enkleste bilen å håndtere på glatta. Vi fikk testa litt ulike biler på treffet og det var en Subaru der som virkelig var morsom å kjøre. Den gikk ganske ok og ga oss muligheten til å kjøre ganske mye mer aggresivt inn svinger med påfølgende moro faktor ut av svingene igjen.

Ang. ungene de fikk lov å være med på en del av turene (selvsagt med hjelm) og koste seg. Spesielt glad ble jeg som Pappa, da min datter som har visst lite interesse for biler. Klarte å si underveis på vår første tur i Z3'en: "hvorfor har ikke du tatt meg på dette før, dette er jo kjempemorsomt!" :-)  Dette var noe hun ville være mer med på i framtiden! Nevøen min er og forblir bilgal og dermed frelst forlengst!

Ble dessverre lite bilder av dagen i dag, men fikk snekret sammen liten enkel video uten lyd med film.

 

 

 

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig med den merca ja! Vanskelig og se på bilder men ser ut som en Sl med hardtop og ikke en Slc? 

Ellers virker det som du koser deg bra med bilen :) har ikke fulgt så godt med her men har du diffbrems på z3? Dette må jo vere nr.1 på en lekebil 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skulebollen skrev:

Stilig med den merca ja! Vanskelig og se på bilder men ser ut som en Sl med hardtop og ikke en Slc? 

Ellers virker det som du koser deg bra med bilen :) har ikke fulgt så godt med her men har du diffbrems på z3? Dette må jo vere nr.1 på en lekebil 😊

 

Her er en til av den:

49B6D493-47DA-4D82-9B78-E411A54D5C85.thumb.jpeg.d99b4c059a5fff96bdb881bb1802910e.jpeg

vet ikke så mye om disse MB da, men synes den var tøff!

har ikke diffbrems på z3’en.  Hva planen videre med den z3’en er uklart, kunne tenkt meg å bygge den om til mer track orientert bruk. Men den har liten motor og er cab, så jeg tenker at den er litt dårlig utgangspunkt til det formålet. Men har ihvertfall handlet noen nye bremser til den, så skal jeg tracke den litt i årets sesong. Så får vi se hva neste lekebil prosjekt bringer.

Men leser jo om folk som stapper nede store motorer i disse bilene, så hadde vært kult å gjort en tilsvarende galskap prosjekt med den :-) Men slike KR har jeg ikke for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
7 timer siden, SlimG skrev:

Det her ser ufattelig kjekt ut! :) Gler meg til å sjå CD43 enheten på sin rettmessige plass, håpar Metallica-CDen fungerar som den skal fortsatt ;)

Lykke til vidare! Der her ser ut som rein morrobil :)

Takker! Skal bli kjekt å få en OEM look radio som fungerer i Z3M`en. Spent på hvilket album Metallica cd`en er!

Som dere sikkert skjønner har jeg endelig fått handlet en en meget pen CD43 radio med kode og greier til Z3M`en. Fikk riktignok med en eldre BMW radio da jeg kjøpte bilen, men den manglet koden og er av den ene typen som man ikke kan genere kode til. 

Dette er ikke OEM Business CD radio, men med de prisene ebay opererer på disse om dagen. Så tenker jeg at denne duger mtp på look og lyd.

952B554C-2C57-4BE5-9B70-E1DC25207231.thumb.jpeg.df934f1365cc7d0fd3782320344988b1.jpeg8A556C48-46CC-487A-8EDF-B8C10CF3F4CB.thumb.jpeg.cd6d7fc81f3a2370836868e4ce4ec063.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fxslin changed the title to Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...