Gå til innhold

Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt alt slags skinnmidler som enn kan skaffe på mine biler.

Og det aller aller beste alternativet for min del ,var Swissvax.

Ja du betaler litt ekstra men gud hjelpe meg og bra.

Min 535 med lyst interiør,ser ut som det kom fra fabrikk i 92 etter en shine med det kitet.

Men der er sikkert mye annet som er bra og .

Svisswax ,da blir det rent h ertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, fxslin skrev:

@Freakshow @sveigis takk for tips.

Jeg sprayet leather cleaneren på og jobbet med inn i skinnet med en svamp. Det hjalp jo selvsagt litt, men dyptliggende skitt kom ikke ut.  Tror jeg skal investere i en skikkelig skinnbørste før jeg gir opp autoglym...

hvor holder du til? :) altås hvor bor du? :P

ja ville nok invistert i børsten før jeg bytta ut midlet ^^
jeg syns det fungerer supert ^^ men når jeg er tom skal jeg prøve noe nytt ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Freakshow skrev:

hvor holder du til? :) altås hvor bor du? :P
 

Jeg holder til i ski. Et stykke fra Sandefjord :-)

Ellers så dukket det litt opp flere deler til Z3'en på posten i dag. En nødblink knapp og nye foringer til den vuggende stolen.

Nødblinkeren ble byttet veldig kjapt, klikk av og klikk på. Digg med enkle fikser!

Før, en knapp som ikke virket og satt løst.

post1.jpg

Etter, fullt fungerende knapp. Liten fille sak, men nok til å irritere meg:-)

post2.jpg

Nye forringer til passasjer stolen. Dette er en ganske stor operasjon, som involverer å ta stol ut av bil og demontere de elektriske stol skinnene (skal fikse høydejusteringern samtidig). Håper få tatt dette før helga, men nå kommer snart unger og sjefen hjem fra ferie. Så det er mulig at dette blir et av "todo" punktene til vinteren.

post3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fxslin skrev:

Jeg holder til i ski. Et stykke fra Sandefjord :-)

Ellers så dukket det litt opp flere deler til Z3'en på posten i dag. En nødblink knapp og nye foringer til den vuggende stolen.

Nødblinkeren ble byttet veldig kjapt, klikk av og klikk på. Digg med enkle fikser!

Før, en knapp som ikke virket og satt løst.

post1.jpg

Etter, fullt fungerende knapp. Liten fille sak, men nok til å irritere meg:-)

post2.jpg

Nye forringer til passasjer stolen. Dette er en ganske stor operasjon, som involverer å ta stol ut av bil og demontere de elektriske stol skinnene (skal fikse høydejusteringern samtidig). Håper få tatt dette før helga, men nå kommer snart unger og sjefen hjem fra ferie. Så det er mulig at dette blir et av "todo" punktene til vinteren.

post3.jpg

det var jo typisk :P hvis ikke skulle jeg svinget innom så kunne vi testa med skinn børsten! :D
ble bra med de nye delen hvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Freakshow skrev:

det var jo typisk :P hvis ikke skulle jeg svinget innom så kunne vi testa med skinn børsten! :D
ble bra med de nye delen hvertfall :D

Det hadde jo vært knall! Men satster på testet selv men skikkelig børste når jeg har tid! 

Renner inn smådeler her nesten daglig nå, moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en test med skinnrens en gang. SV mot Dodo juice og Surfex. SV sin er forutsigbar og veldig bra, men Dodo Juice overrasket over evne til å rense. Når det kommer til Surfex HD er dette bare konge! Man trenger rett og slett ikke annet. Bare bland ut med vann til ønsket forhold og jobb inn med en børste. Tørk av og sett inn med en god lærmelk. :) 

Jeg vil nok si at Dodo Juice hvertfall ikke blir satt i skyggen av SV. Sånn hvis du må kjøpe noe uansett mener jeg. Har du allerede Surfex, ville jeg prøvd det først. Du er dog avhengig av en god skinnbørste uansett hvis du skal få noen særlig effekt ut av de ulike produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, sveigis said:

Alfaduden:

Kan du gi meg blandingsforholdene på Surfexen ?

Har Surfex og vet den er bra men har ikke truffet på blandingsforholdene.:).

Du må nesten prøve deg litt frem på hva som fungerer på ditt interiør. Jeg mener å huske at det var 1:30-ish jeg brukte. Hadde en slant igjen i en sprayflaske og prøvde bare for morro skyld. 

Hvis du er medlem på detailersclub kan du lese om testen min her:
http://www.detailersclub.no/forums/topic/23390-alfadudens-logg/?page=2#comment-471051

Ellers kan du lese litt om blandingsforhold her: http://www.detailersclub.no/forums/topic/18867-liste-over-vanlige-blandingsforhold-med-app/#comment-371803

 

 

Endret av Alfaduden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.8.2016 at 18.02, fxslin skrev:

Nye forringer til passasjer stolen. Dette er en ganske stor operasjon, som involverer å ta stol ut av bil og demontere de elektriske stol skinnene (skal fikse høydejusteringern samtidig). Håper få tatt dette før helga, men nå kommer snart unger og sjefen hjem fra ferie. Så det er mulig at dette blir et av "todo" punktene til vinteren.

post3.jpg

Eg gjorde dette ifjor sommar på ein Z3 eg då hadde, var faktisk ganske fort gjort med hjelp frå diverse DIYs på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mcbanan skrev:

Eg gjorde dette ifjor sommar på ein Z3 eg då hadde, var faktisk ganske fort gjort med hjelp frå diverse DIYs på nettet :)

Dette har du rett i, har funnet mange gode DIYs på nettet angående dette. Fant blant annet løsningen for høydereguleringen her på bimmers.no :-) 

Men jeg ser forsatt for meg 2-3 timers arbeid for dette eller er jeg helt på vidda? (har ikke gjort dette før og da pleier jeg å ta det med ro)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høyres rett ut ja :) Brukte litt tid på første setet, men når eg hadde funnet ut av korleis det hang sammen gjekk det andre setet veldig fort. Forresten vil eg anbefale deg å bytte ut pakningen på bremselyset på bagasjeluka, da den har ein tendens til å turke inn og da lekk det inn i bremselyset og inn i bagasjerommet. Det skjedde på min, så eg måtte bytte innmaten i bremselyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mcbanan skrev:

Det høyres rett ut ja :) Brukte litt tid på første setet, men når eg hadde funnet ut av korleis det hang sammen gjekk det andre setet veldig fort. Forresten vil eg anbefale deg å bytte ut pakningen på bremselyset på bagasjeluka, da den har ein tendens til å turke inn og da lekk det inn i bremselyset og inn i bagasjerommet. Det skjedde på min, så eg måtte bytte innmaten i bremselyset.

Takk for tips, men min har "option 803":

803     DELETION 3RD STOP LIGHT 

Så den er ikke installert på min og jeg bør vel ikke retrofittte dette heller med tanke på hva du nevner her. Men dette er vell litt typisk BMW, det er samme svakhet på baklyktene på E53. Hvor pakningene slipper inn fuktighet (selv den ser bra ut) og skaper problemer med lysene etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en liten oppdatering her. Kona skulle hjelpe en venninne og kidsa følte ikke helt for en aktiv dag. Så da ble det til at jeg ruslet ut i garasjen for litt egentid, veldig greit å ha noen morsomme småprosjekter liggende klare.

Ble til at jeg startet med Z3 passasjer sete problemet, som vugget fram tilbake under kjøring og hadde en ikke fungerende høydejustering. 

Begge deler ganske enkelt å fikse ifølge DIY her på bimmers og andre steder.

Så først måtte selve setet ut.

IMG_8031.jpg

Etter litt fikling med kabler og skjønne hvordan noen av kontakene skulle løses ut, så var endelig stolen ute. Fant ikke så mye under stolen bortsett fra en gull mynt, men den viste seg å ikke være ekte dessverre. Så den havnet i minste jentas gullskrin:-)

IMG_8034.jpg

Selve vuggingen fram og tilbake skyldes noen foringer på skyve mekanisen på stolen. Disse foringene sitter inne i skinnene så disse måtte ut.

IMG_8037.jpg

Med en god DIY så gikk dette lett å få ut.

IMG_8038.jpg

Ikke så rart det var slark her, hele foringen var rett og slett gått i oppløsning...

IMG_8039.jpg

Men etter litt tålmodighet og rens så ble det bra.

IMG_8045.jpg

Restene av en foring

IMG_8046.jpg

Så var det å få inn nye 3rd parts foringer, disse skal sitte veldig tight. Så disse blir levert for tjukke per default og så det må slipes litt og litt til man får en tight fitment av disse.

IMG_8047.jpg

Etter litt sliping og Jeremey Clarkson inspirert verktøy, så satt det som et skudd.

IMG_8048.jpg

Deretter ble andre siden tatt på tilsvarende måte, deretter ny runde med litt rens/vasking + smurt opp med nytt fett før det ble montert tilbake i stolen.

Så var det høydejusteringen sin tur (etter DIY fra bimmers.no metoden)

IMG_8053.JPG

Så tilbake til bilen og teste før fastmontering. Var litt spent på om alt fungerte som det skulle nå og at jeg ikke hadde fått Airbag lys feilmelding (hadde koblet fra batteriet, så følte meg trygg på den).

IMG_8055.jpg

Var digg når alt fungerte riktig både vertikalt/horisontalt og ingen feilmeldinger i dashboardet. Dette hele tok "bare" 4 timer, med de vanlige pausene som unger, venner og litt internett surfing. Det hele gikk egentlig ganske greit:-)

Og denne kom i posten i dag, kjøpt av et forum medlem her på bimmers.no.

IMG_8032.jpg

Denne skal jeg retrofitte en Blåtann løsning via CD inngangen. Slik at jeg kan kjøre radio (internett radio) og spotify via tlf. Skal bli godt å bli kvitt Sony Xploded maset som står i nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fxslin changed the title to Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...