Gå til innhold

Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

On 6/1/2021 at 11:52 PM, fxslin said:

Og Simba var passe misfornøyd også den dagen og sa ganske tydelig ifra hva hun mente om dette.

IMG_9041.thumb.jpg.0ab1eeaf52d8fb6f7ffdd961fe0faf53.jpg

 

 

Har du funnet noen sprekker i gulvet på bilen, eller ser den bra ut? Har den vært sveiset opp tidligere?

Min roadster har vært sveiset opp og forsterket på 2000-tallet, men noe slitasje har kommet tilbake med alderen. Har en liten sprekk i gulvet over bakaksel på førerside på min, men har prioritert slitedeler/vedlikehold inntil videre. 

 

 

 

Angående bikkja di, så liker jeg navnet:

 

SSSSSSSSSSSssxxswqacv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/4/2021 at 11:05 PM, Werther said:

Har du funnet noen sprekker i gulvet på bilen, eller ser den bra ut? Har den vært sveiset opp tidligere?

Min roadster har vært sveiset opp og forsterket på 2000-tallet, men noe slitasje har kommet tilbake med alderen. Har en liten sprekk i gulvet over bakaksel på førerside på min, men har prioritert slitedeler/vedlikehold inntil videre. 

Denne har vært sveiset opp og forsterket før jeg tok over den.  Har tittet litt på arbeidet som er gjort og kan ikke se annet at det ser solid ut og vil holde en stund. Litt mangel på finish bare, men er godt utført og bra grunnet osv...

Ville kanskje fått sveiset og sjekket den sprekken du har. Litt kjipt hvis det skulle bli plutselig mye større eller starte å ryke andre steder pga av den sprekken du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Forrige uke ble en slags arbeids uke på M Coupen hvor jeg tenkte jeg skulle få tatt et par punkter på arbeidslista før søndags treningen som var nå i helgen.

Første og mest kritiske punkt var noen litt urovekkende dunke lyder jeg oppdaget etter forrige autoslalom runde når jeg kjørte på veldige humpete veier. Så var redd jeg hadde røket tårnlager bak og ett eller annet foran...

Først ut var lyden foran, som hørtes ut som som noe som dunket på noe metall. Når jeg virkelig vugget bilen..

IMG_9116.thumb.jpg.e9ed350e88487c0010e3a18fee09a79f.jpg

Så fikk bilen opp på bukken og begynte å sjekke de mest logisk stedene, dempere, tårnlager, bremser, stabstag osv. Men kunne ikke se noe og alt virket å sitte bra. Så bestemte meg for å ta ned "motor dekslet" under for bedre innsyn, skrudde den ned for så endte opp med en munnfull gammel moro i munnen + ett stk avbrukket feste for noe som ser som en luft trakt til fronten av motoren. (en slags trakt som sitter delvis skrudd fast i dekslet) Dette feste viste seg å være årsaken til dunkingen foran.

Litt vanskelig å se på bildet her, men dere ser det det brukket og sprukket ganske mye (øverst på høyre side).

IMG_9118.thumb.jpg.0249aff0f1815fb1655dd74f2f75e871.jpg

Vurderte litt alternativene mine: bestille nytt, droppe å sette på dekslet eller fikse det f.eks ved liming.  Men har litt dårlig erfaring med liming, blir ofte litt søl og jeg klarer aldri plukke riktig type lim.  Så kom jeg på et "macgyver" triks jeg har sett/hørt/blitt fortalt et sted.

Vær så snill å ikke le nå, da dette er skikkelig redneck løsning. Men hadde lyst å prøve dette og se om det kunne fungere! Så gikk for å "plastsveise" det med et gammel loddbolt, redd slett fuge dem sammen igjen med varme.

Så først litt grundig vask...

IMG_9119.thumb.jpg.62ccba11d38f21e6d0dc54baea0d4d6f.jpg

Så et par prøvende "sveise" punkter,  på sprekkene i dekslet. Det funka overraskende bra og ble ganske sterkt. Kunne nå løfte hele dekslet via den delen som var sprukket. Hadde også tenkt å legge inn et par forsterkningen med noe oppvarmede stifter, men siden det fungerte så bra med punktene så lot jeg det være.

IMG_9131.thumb.jpg.7b4fc2345200e4592b6633a4732eb3ff.jpg

Gjorde det samme med det avbrukkede festet. (bildet etter at jeg hadde montert det i bilen)

IMG_9133.thumb.jpg.97247a1113c8c9e8d49b0da708bcd594.jpg

Så utrolig nok så fungerte dette overraskende greit og ingenting sitter løst lenger, samt virker veldig solid. Så får vi se hvor lenge dette varer 😇

IMG_9134.thumb.jpg.2cdad8ab4973fa5476aa68b0c0d5e30e.jpg

Den andre svake dunke lyden jeg oppdaget viste seg å være eksosen som allerede sto arbeidslista. Fører side eksosen hang skjevt og lå inntil bak fangeren og lagde en fin lite dunke resonans inn i bilen.

IMG_9120.thumb.jpg.92fa513a3d9700d387b82c69f26a610f.jpg

Så etter litt skruing og justering av eksos festene så var dette fikset med grei klaring og tilnærmet likt som passasjer siden.

IMG_9126.thumb.jpg.dfc6cb8deafff7c10959630e95b21264.jpg

Godt inspirert av framdriften på punktene, gikk jeg like gjerne over til neste punkt som var full flush av bremse væske. Da jeg synes den har vært litt "ullen" i følelsen når jeg har pushet bilen litt kontra f.eks Gamla og de andre Z3ene jeg har hatt. Så tenkte at å bytte væska og lufte skikkelig bør uansett gjøres, så vet jeg tilstanden på dette. 

Gikk Motul RBF 660 som jeg fikk anbefalt ifjor og testet på Gamla, som jeg var fornøyd med. Glemte å ta bilder når jeg holdt på med dette, men snappa i det minste dette. Den gamle væska så litt rar ut i fargen, uten at jeg kunne konkludere noe ut av det egentlig (men det var litt luft her og der). Hele operasjonen var vellykket, for test turen resulterte i bedre feeling og hardere pedal. 

IMG_9143.thumb.jpg.f7c3facecb099def974e207cf90b79ff.jpg

 Nå hadde jeg litt ekstra tid igjen og hadde mottatt de første powerflex foringene til stabstaget foran. Så jeg tenkte hvorfor ikke bare bytte disse når jeg først har bilen oppe i lufta. Noe som normalt sett ikke er en stor jobb.

IMG_9137.thumb.jpg.48ec7c4a4f3adc0fa7edcfcdfc6698d1.jpg

Men da jeg så tilstanden, med rust her og der + en masse tectyl dritt på den. Så tenkte jeg at jeg i det minste måtte vaske og pusse den ned, samt gi den et strøk med rustfjerner samt noe lakk.

IMG_9141.thumb.jpg.25d0f512dcde7834a6009a1349bcdb5b.jpg

Men etter å ha kjempet først med å vaske bort mesteparten av tectylen og jobbet litt med børsta for å se bedre tilstanden. Så kjente jeg at dette blir jeg aldri fornøyd med og hadde uansett tatt det på nytt senere. Så disse ble levert til min lokale "go to guy" som har skikkelig utstyr for "blåse rent" fjærstål, samt skikkelig grunning og lakk.

2121752351_IMG_9173(1).thumb.jpg.cdbad87629094fab3476df5df3b6cfe1.jpg

Mens stabstaget var på tur ned til lakk verkstedet, så fant jeg ut at jeg like gjerne kunne ta en oljeskift på diffen nå som alt hadde gått så bra og smerte fritt med arbeidslista...

Gjorde det vanlige, fikk diffen litt varm med myk kjøring (hadde jo ikke stabstaget på).

IMG_9144.thumb.jpg.9d497b4203eb6d29b64f562ddd366849.jpg

Tappet den og satte i tappe skruen.  Da jeg var usikker på NM på denne, så jeg sjekket boka mi som sa 70NM?!? Virker da litt vel mye tenkte jeg, så dobbelt sjekket med internett guruen også. Fant samme de 70 NM der også, riktig nok en alu pakning som skal "presses" skikkelig.  Men syntes det var litt høyt så startet på 40NM, gikk greit. Justerte opp til 50NM, forsatt Ok tenkte jeg.

Så konkluderte at jeg bør teste med 60NM sånn bare for å kjenne etter, kjente at jeg syntes dette var litt drøyt og skulle til å gi meg. Så kjente jeg at noe ga etter.... "Fuck, håper det bare var alu pakningen" tenkte jeg. Kunne ikke se noe visuelt, så begynte å pumpe inn litt ny olje... Men tok ikke lang tid før det begynte dryppe :stupid:

Så da ble enden på visa bare å slippe diffen litt ned, slik at jeg kunne skru av lokket og se på skadene.

IMG_9155.thumb.jpg.b3d1a8bf0c4b98482c3a25b19cd17473.jpg

Som dere ser så klarte idioten her å sprekke hele gjenge festet + litt videre innover....

IMG_9162.thumb.jpg.e1c4aad4bb62d2fd8c2d9b69433eb7ff.jpg

Så etter å sjekket litt rundt alternativene mine og samt fått litt faglig input fra folk som kan dette så. Så konkluderte jeg med at jeg kjøper alt nytt: nytt lokk, diff foring, tappe skruer + alu ringer. Noe som ikke er spesielt billig, så dette ble en dyr tabbe fra meg. Siden dette ikke akkurat er lager deler hos GS og hadde en ukes leveringstid, så resulterte "arbeidsuken" med en bil som står fast i bukken og ikke klar til kjøring.

Konklusjon/tilbakemeldinger jeg fikk var følgende: Dette er mulig å fikse, men for at det skal være kostnadseffektivt kontra nytt lokk. Så måtte jeg ha gjort all reparasjonen selv. Men siden jeg hverken har riktig utstyr eller kompetanse til dette så ble "nytt" alternativet valgt.  Fikk også høre at mest sannsynligvis så har alu lokket blitt svekket litt over tid pga den har vært nedi bakken noen ganger og at det potensielt kan ha bidra til at tappe delen sprakk. 

IMG_9163.jpg.a1be9dd446c680e492a05dd17ea18e30.jpg

 

Så enden på visa ble til at jeg ga Z4M'en en liten vask og tok en liten teknisk gjennomgang av den.

IMG_9180.thumb.jpg.3e960d346ba5bf9e251a556aa99913ed.jpg

Slik at jeg kunne stille med den på søndagens autoslalom treningen. Var veldig moro å få testet denne litt og føle på S54 motoren kontra S50.  Selvom bilen er helt OEM, så tok det ikke mange rundene før jeg begynte å finne ut av den. Og enden visa var jeg ble faktisk imponert over hvordan den håndterte autoslalom med gatedekk og OEM understell.

Hun ville gjerne slippe her og der, men ikke så rart med feil dimensjoner på bakhjula og jeg skrur av TC :whistle:. Står 245 nå burde heller vært 265/275 bak på denne her. 

Bilde fra @hagenisse

IMG_9198.thumb.JPG.209e9919de30d4085a87c0389a459dac.JPG

Slenge med en liten video som viser søndagens løype.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fxslin changed the title to Z4M Roadser & Z3M Coupe - Dyr tabbe!

Så da fikk man kjørt innom GS og hentet siste reste av manglende deler til diffen. Når jeg først måtte bytte diff lokket, så ble det til at jeg også "måtte" handle ny diff foring, tappeskruer og ymse pakninger.  Stakk innom min lokale verksted og spurte pent om de hadde tid til å presse foringen inn for meg. Noe de kunne så ble oppstart med jobben samme kveld. Motivasjonen var ikke helt på topp, men ruslet ut til dette.....

IMG_9255.thumb.jpg.5b1e1a4f5ae8e62180288894490130ba.jpg

Ny versus gamme, ikke store forskjellen.

IMG_9250.thumb.jpg.29d09805e707735b5757c0f8e6c21002.jpg

Ble litt styr med å få papirpakningen til å sitte riktig mens jeg monterte. Men etter et par 3-4 forsøk + pluss litt juks med  tynt,tynt lag med pakningsmasse som "lim". Så fikk jeg den endelig på plass, er godt å trangt øverst. Så styra også litt med å få inn de to øverste boltene. Men den kom på plass og ny diff olje er inne.

IMG_9291.thumb.jpg.9634642de0c802fcc9f0f2b03ed978d4.jpg

Når jeg først måtte sende bakre stabstag for å komme til diff lokket, så kunne jeg like gjerne montere de nye powerflex foringene også der.

IMG_9256.thumb.jpg.c55122d55c08ca76d613e98ae49227f8.jpg

Her styra jeg fælt, egentlig skal eksosen droppes helt for dette. Men fant ut at jeg fikk nok plass ved å bare droppe bakerste del av eksosen.  Men like fullt kom det forsatt et par gloser her og der, så at jeg endte såre fingrer etter "manhandla" dem inn med finger tuppene. Ikke veldig imponert over BMW's løsning på feste brakketene her. De foringene som satt på bilen så greie ut av utseende, men var veldig mye og lealause. Tror ikke de har bidratt mye i det siste....

IMG_9269.thumb.jpg.e81f65f4c8b0dae3d2e363b165b05786.jpg

Fikk også installert det ferdig lakkerte front stabstaget + nye foringer der. 

IMG_9287.thumb.jpg.199ee1a0d33e45c0739266a2e07ad017.jpg

Avsluttet det hele med å gi felgene en kattevask når jeg først hadde alle 4 av bilen,så jeg i det minste fikk følelsen av å sette på noenlunde rene felger igjen :-D

IMG_9279.thumb.jpg.f4ec14fa36c45fad2a01795bc085e951.jpg

Endelig var bilen nede på bakken igjen etter over en uke i lufta på bukken og første test tur gjennomført med suksess.  Merka at noe var blitt vesentlig bedre svinger, spesielt i bakdelen. Første gang jeg virkelig distinkt har merket effekten av å kun bytte stabstag foringer. Har gjerne bytta alt når jeg byttet på tidligere biler, så fikk en liten AHA opplevelse der.

IMG_9288.thumb.jpg.03417be698efeeb1dd9a430cf7c95b8a.jpg

Så det som startet som liten økt med å identifisere et par dunke lyder og fikse det. Resulterte i en uke på bukk med følgende punkter gjort:

  • Bytta fremre stabstag foringer + lakkert opp stabstaget
  • Bytta bakre stabstad forringer (ikke lakert opp, da bakstillingen skal ned til vinteren)
  • Full flush av bremse væske
  • Bytte av diff olje, som resultert i nytt diff look, pakninger osv pga undertegnedes idioti...

Håper jeg kan kjøre bilen ut sesongen slik den er nå, eneste jeg kan tenke kan skape litt trøbbel nå er at bremseklossene ikke er helt på G mtp banekjøring. 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fxslin changed the title to Z4M Roadser & Z3M Coupe - Tilbake på veien.

Ja her skjer det litt støtt og stadig Nils noe jeg liker .😊

Ikke minst du er veldig god på å bruke bilene samtidig holde de i meget bra stand .

Angående med difflokk ,sånt skjer veldig fort og er det ikke typisk at det skal skje med dyre deler?

Men nå har du jo fått stell på det og du kan ut å renne slalom igjen 😊

Nei liker veldig godt når du oppdaterer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/19/2021 at 9:58 AM, sveigis said:

Ja her skjer det litt støtt og stadig Nils noe jeg liker .😊

Ikke minst du er veldig god på å bruke bilene samtidig holde de i meget bra stand .

Angående med difflokk ,sånt skjer veldig fort og er det ikke typisk at det skal skje med dyre deler?

Men nå har du jo fått stell på det og du kan ut å renne slalom igjen 😊

Nei liker veldig godt når du oppdaterer her.

Takk for hyggelige ord! Prøver å bruke dem litt ja, er liksom derfor jeg har de disse bilene.  Jeg er nesten der at alle BMW eiere bør prøve bilen sin minst engang på bane :whistle: Spesielt slike gamle travere som jeg og du er så glade i, er noe med kjørefølelsen som virkelig kommer fram når man kan pushe dem litt utover vanlige fartsgrenser i trygge omgivelser.

Dessverre så fører økt bruk av disse bilene med seg økt vedlikehold, samt at jeg ønsker å unngå å komme dra på bane/tur/autoslalom bare for å finne ut at noe teit er dårlige og hindrer meg å kjøre. Så da blir det til at man er litt ekstra CDO nå og da.

Ble en liten teknisk kontroll + kattevask i tandem med naboen før morgen dagens autoslalom trening.  

Og nå er det ikke lenge til BMW dagene heller!!!!

IMG_9308.thumb.jpg.9b5fe9facb7f81d7c91a8ccb1d79c9d4.jpg

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Ampera skrev:

Og hvilken BMW kommer du med.

Husk hjelm, så kan du bli med på noen runder.

Du nå er det sånn at e28 står foreløpig ,men kan skje et under .

Så enten kommer jeg med den grønne ,eller så blir det kun x5 pga mulig jeg skal ha med noen familiemedlemmer nedover fra Fredrikstad.

Du det hadde vært knall ,da skal jeg låne hjelm 😊😊

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Slavearbeider'n said:

Blir spennende å se om jeg klarer å følge deg på rettstrekka på skogen!

Det tror jeg ikke blir noe problem. Den bilen din tror jeg faktisk tar M Coupen ganske lett ut på sletta. Men blir gøy å kjøre litt sammen igjen!

 

9 hours ago, sveigis said:

Du nå er det sånn at e28 står foreløpig ,men kan skje et under .

Så enten kommer jeg med den grønne ,eller så blir det kun x5 pga mulig jeg skal ha med noen familiemedlemmer nedover fra Fredrikstad.

Du det hadde vært knall ,da skal jeg låne hjelm 😊😊

Har du hjelm, så er nok litt setetid å få hos meg også. Om du tør er et annet spørsmål  :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, fxslin skrev:

Om du tør er et annet spørsmål  :-D

Jeg er veldig smart før jeg sier ja til sånt😅

Jeg sitter i et hjørne på tribunen og sjekker nøøøye hvem jeg sier ja til .

Du skjønner jeg har vært med en der en gang som sa at bli med en tur ,men når han legger inn fjerde på strekka og spinner ,da måtte Jan ut og spy av redsel og kvalme 😩

Men ser jeg en rutinert som jeg har inntrykk du er ,så er jeg med ,men jeg skal først følge med fra tribune med skeptisk blikk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har man fått testet bil litt etter siste "fikser".  Ble til at jeg stilte opp i Kl 2 i KNA Varna sitt jubileumsløp som hadde rekord stor deltagelse spredd utover flere klasser. Så ble en meget morsom og underholdende dag.

Selv om undertegnede ikke presterte helt 100%,  så jeg fant også  ut at bilen nok må ha litt bedre understell på sikt, trodde at jeg skulle klare meg med som står på. Men begynner å merke ting ikke er helt slikt som jeg ønsker meg. Så per dags dato så er den ganske langt unna slik røde Coupen var i feeling og tilbakemelding ved aktiv kjøring. 

 Men fikk kost meg og bilen fungerte som den skulle ellers, så kan ikke klage.

Så gleder meg til Rudskogen førstkommende helg, skal bli gøy å kjøre litt på bane igjen og hilse på mange bimmers folk!!

Slenger med et par bilder som er tatt av Nikita Solenov og Roy Nilsen 

IMG_9419.thumb.JPG.6c15daa1fad294bb20d0b2f21473445c.JPGIMG_9422.thumb.JPG.07ee04c4e10d8ed18bc0731cb2fdc1be.JPGIMG_9427.thumb.JPG.90026c4b29faf7058de77d12177c6fb9.JPG 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har det vært lang ferie og svært lite bil. Men ble da litt kjøring på BMW dagene på skogen.  Og fikk bekreftet at bilen trenger litt mer pleie på understell og bremser.  Bremsene holdt ikke mange rundene (noe jalla klosser som satt på), så ble mest kose kjøring på meg der :-D Så det planlegges litt oppgraderinger både på understell og bremser.  Hallgeir kommer til bli meget stolt av meg....

Fikk også kastet meg med på en autoslalom trening etter ferien og kjørt av meg litt sløvhet. Hele gjengen fra Team Trackday Legends var der, med Z4M Roadster, Z3M Coupe, E46 M3 CSL, E36 OEM+++ og @hagenisse sin orange greie :-D   @hagenisse satte dagens raskeste treningstid med E46 M3 CSL'en,  en helt rå bil på alle mulig måter!

Vi var så frekke at vi kjørte ut på banen og tok et bilde etter treningen. Første gangen alle bilene er samlet på trening sammen.

IMG_9809.thumb.jpg.86ae58a37dfd2bfb1043d89d8759182b.jpg

Husker ikke hvem fotografen er av dette bildet (si ifra hvis du vet), men legger den med her da jeg likte vinkelen på den og synes den sier mye.

IMG_9829.thumb.JPG.2bf3bcdce13768b1717d685a8f13df9b.JPG

Men det er ikke bare fryd og gammen når man leker ræserbil sjåfør.  Spesielt ikke når man har ambisjoner om å lære seg å kjøre raskere og bedre. En ting som er veldig kjipt når man kjører bane eller autoslalom er at man blir kastet mye rundt i bilen når man holder på :-D

Så da var det på tide å finne en god løsning å endelig få inn min bøtte stolen i Z3M Coupen. Den var jo kjøpt inn til den røde coupen jeg hadde.  Men ting har tatt tid for det er noe sinnssykt styr med å få en bøtte stol inn en Z3 uten veldig dyre løsninger eller lage til noe selv. Og lage noe selv som passer akkurat slik jeg ville var min vei, hvorfor gjøre ting enkelt liksom...

IMG_9836.thumb.jpg.fd363ae9c73e48b4c26db4524993989c.jpg

Så hadde endelig fått hanka inn @havers95 sin sveise kompetanse og sveise utstyr.  Så min plan var å gjenbruke et GS understell jeg hadde fra Hellraten jeg hadde. Som selvsagt ikke passet skikkelig, ikke så rart når en tenker at den opprinnelig var til en E46.

IMG_9834.thumb.jpg.83b331c8af3780fcafdaea39224a93b5.jpg

Så etter litt brainstorming og tankevirksomhet. Så ble løsningen å kappe av gulv festene (klabbene) på rammen og heller bruke OEM gulvfester som jeg hadde liggende fra en tidligere Z3 stol jeg har tatt fra hverandre. Med den løsningen så fikk jeg OEM fester på OEM punktene i gulvet og det sitter i som støpt med formen i gulvet.

Så det ble litt kapping og forberedelse av delene før vi kunne test montere og sveise alt sammen.

IMG_9835.thumb.jpg.4926b69c934b84544789042aa87f1533.jpg

Litt dårlig bilde, men vi brukte en annen stol ramme jeg hadde liggende som mal. Slikt at festen ble helt riktig "lina" opp når vi punkt sveiset dette sammen. 

IMG_9837.thumb.jpg.0602f50a97d74c52d33d86c03f2ee937.jpg

OEM feste sveist på GS rammen (bilde fra da alt ble test montert)

IMG_9840.thumb.jpg.36126973dc405700a0cf97d2293e1feb.jpg

Så etter en god del runder med understell og stol inn og ut av bilen for å teste ting skikkelig. Så sveiset @havers95 på alle OEM delene permanent, så ble det nye runder med å justere offset på stolen slik at jeg sitter i midten. Endte opp med å barbere av ca. 1 cm av stolen ned ved kneet for å få plass inn mot midten av bilen.  Da smatt den inn dit vi ønsket med både understell, slider og OEM belter.

IMG_9846.thumb.jpg.980c1d3b035e3c7e087694200b8a6a39.jpgIMG_9847.thumb.jpg.f053bbdbb35d42bb191210b477020ded.jpg

Litt mer finjustering som må til før jeg er 110% fornøyd. Jeg må barbere bitte littegrann av skulderen imot døra. Så dør trekket ikke ligger klem hele tiden (Døra lukker seg fint og jeg kan fint skli fram og tilbake med slideren). Samt at det er par sveise oppgaver til (F.eks sveise på OEM feste til sikkerhetsbeltet til understellet, nå bruker den festet som er på  GS understellet) og litt lakk må selvsagt på den.

Blir spennende å se om jeg synes dette er en forbedring eller ikke. Litt uvant å sitte så "fast" :-D Blir vel også skikkelig belter for bane bruk etterhvert.

Annen ting som er på "tur" med Z3M Coupen er foringene.  Så har alt nye forringer liggende til foran og bak, så tenkte at nå som jeg har litt tid så kan jeg ihvertfall kjapt ta bakre bærearms foringene foran.  Bakstillingen må skal jeg ta senere, det er en større jobb + at jeg skal sveise inn litt justerings muligheter når jeg først har den ute.

Trodde vel at foringene ikke var helt på tur, men var usikker da jeg syntes bilen var litt upresis/ullen når jeg var på Rudskogen med den. Men fikk bekreftet fort at de var ferdige.

IMG_9848.thumb.jpg.09ec76895279349ec53118ba15d8e88c.jpg

Og jeg innså hvor ferdige da jeg tok en liten skrutrekker på dem...

IMG_9851.thumb.jpg.a9d26b4f35f19a529ec2e0209b41284c.jpg

Ikke bare var de myke og hadde sprukket opp. Men foringen hadde også løsnet fra metall hylsa de sitter i...

IMG_9853.thumb.jpg.9d00d27952d590e98b2f26133f892fae.jpg

Og siden de var så slitne tok det ikke mange slag med hammeren for å få de ut.

IMG_9854.thumb.jpg.3dbb9323148cd8bf4feed0dc066a496b.jpg

Satte inn Powerflex black series foringer, hadde det på den røde Coupen også. Var veldig fornøyd med det. Eneste forskjellen at jeg droppet den eksentriske delen. Da jeg var lei av at de vred på seg under hard kjøring.

IMG_9857.thumb.jpg.8149d2f79ee7d7aaf72bbf4c3f661091.jpg

Og når jeg først hadde bil på bukk og hjula av så ble det til at jeg tenkte jeg skulle sjekke gliderne på bremsene, bare får å se tilstanden. Disse var helt tørre og hvis det noen gang har vært fett der så var alle spor etter dette borte.

IMG_9859.thumb.jpg.eded341c2d6d7aa42641574e38dc5681.jpg

Så tok en kjapp runde og smurte opp alle gliderne. Noe som betyr at jeg må gjøre det bak også nå.....

Men gleder meg til neste autoslalom trening nå, synes bilen var litt mer presis på styringen under test turen, så får vi som om stolen hjelper også 😇

Slenger med en runde fra forrige trening.

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fxslin changed the title to Z4M Roadser & Z3M Coupe - Slutt på ferietid...
  • fxslin changed the title to Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...