Gå til innhold

Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

Virkelig eskalert simracingen hos deg 😅 jeg finner aldri tid til å kjøre nå som våren nærmer seg og hus og bil tar all tid🙄 

Den coupeen din er skjikkelig grom😎blir spennende og se om simracingen hjelper deg irl. Når du skal tilbake på Rudskogen 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, sveigis said:

Må bare si at du har en flott bilpark 😀.

Den røde er kjempestilig med den fargen .

Tusen takk! Er fornøyd nå, merker jeg også sitter mindre å sikler på nett etter biler. Eneste jeg kunne tenkt meg nå er en skikkelig veteran BMW. Sånn type 60/70 tall eller en strøken E30. 
 

55 minutes ago, Skulebollen said:

Virkelig eskalert simracingen hos deg 😅 jeg finner aldri tid til å kjøre nå som våren nærmer seg og hus og bil tar all tid🙄 

Den coupeen din er skjikkelig grom😎blir spennende og se om simracingen hjelper deg irl. Når du skal tilbake på Rudskogen 😬

spent på det selv faktisk, noe er nok overførbart. Men i sim så kjører man nok mye hardere/på grensa enn i virkeligheten. 
Kjører rudskogen på 1:41ish i AC med 2.8 motor.  Mens jeg på ekte hadde 1:47/1:48ish (hvis jeg husker riktig nå) sist sesong.  Klarer jeg under 1:45 med coupen i år er jeg meget fornøyd.  

Drar på rudskogen så raskt muligheten byr seg. Men alt av trening og trackdays er jo avlyst dessverre. Men er nok riktig lurt gitt situasjonen.


Men det viktigste simracing gir, er mer racecraft. Slik at jeg lærer å tenke riktig/ta smarte avgjørelser under løp. Min store drøm er jo kjøre ekte løp, selvom simracing et utrolig kult det også. Og det norske miljøet er fantstisk både i nivå (de beste er i verdenstoppen og deler gjerne tips/erfaring) og sosialt.
 

Slenger et bilde av en av team bilene vi kjører om dagen! 

1423FC0A-D36A-4CFB-A211-913AED48750B.thumb.jpeg.5a24b0d64dc06a38d6d8c31049a7bf64.jpeg

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er ett imponerende miljø. Synd alt foregår på iRacing som blir ganske kostbart om man bruker det såpass lite som jeg gjør. Men kjører hovedsakelig z4 gt3 jeg og, bare i AC😅

Såg Vålerbanen arrangerer trackday 1 mai! Med påmelding i forkant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
4 hours ago, Slavearbeider'n said:

Ser M'en ligger til salgs.... 

Jepp! Selger alt av ekte biler nå for å kunne fokusere 110% på simracing framover!  Ser ingen grunn til å kaste bort penger på ekte biler lenger.

 

 

 

Neida :stupid:  Her skal det kastes bort tid og penger på BMW hobbier :-D

Er i en fase hvor jeg har lyst til eie og oppleve andre BMW'er. Kall det gjerne å gå utenfor komfort sonen iforhold til Z3'er :-D   Så lufter den og ser om det er noe marked for den.  Men er vel kjøpersmarked om dagen, så har mine tvil om raskt salg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fxslin skrev:

Jepp! Selger alt av ekte biler nå for å kunne fokusere 110% på simracing framover!  Ser ingen grunn til å kaste bort penger på ekte biler lenger.

 

 

 

Neida :stupid:  Her skal det kastes bort tid og penger på BMW hobbier :-D

Er i en fase hvor jeg har lyst til eie og oppleve andre BMW'er. Kall det gjerne å gå utenfor komfort sonen iforhold til Z3'er :-D   Så lufter den og ser om det er noe marked for den.  Men er vel kjøpersmarked om dagen, så har mine tvil om raskt salg.

 

Ja, fysj bare å få bort disse bensinslukerne. 

Skjønner at det kan friste med noe annet. Blir kanskje litt ensformig med ''bare'' Z3'er. Mye flott å velge mellom av ulike BMW'er. Spent på hva det evt blir, blir det fortsatt noe litt utenom det vanlig, eller kan det fort komme en litt eldre 3-serie på tunet😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooops i did it again! (hva blir det nå 4 eller 5 gangen...)

Av og til så møter man på samme bil om igjen og igjen... i ulike situasjoner.  Nå har det seg slik at det fantes en bil her i lokal området som jeg har lagt merke til, som er 1 av 4 stk på skilter i Norge p.p.d.  Og 2 av disse kjenner jeg godt til hvem eierne er.  Denne ene lokale bilen visste jeg ikke hvem eieren var (fant jo ut navnet da), men har sett bilen nå og da.  Men så forsvant den litt fra det lokale trafikkbildet her i området.

Ifjor så fikk jeg nyss om at den var til salgs da jeg spottet den på det lokale Bilia verksted for stor service og EU kontroll.  Prøvde igjen å komme i kontakt med eier indirekte, men fikk ikke respons. Et par dager senere lå den ut på finn til en pris, som jeg bare kunne drømme om. Glemte litt hele greia og hadde mer enn nok med min egen bilpark i samme periode.

Men for ca. 1 1/2 uke siden dukket den opp igjen på finn til en edruelig pris, fikk kastet meg over telefonen og kom i kontakt med selger.  Fikk lov til å komme allerede dagen etterpå visning og endte vel opp med å bruke gode 2 timer på sjekk/prøvetur av bil.  Etter par overraskende hyggelig runder på pris diskusjon, så ble vi enige om en pris som passet bedre til faktisk tilstand.

Så da hadde jeg rett og slett impuls kjøpt en bil igjen (med sjefens godkjennelse, har selvsagt avklart slike ting på forhånd). 

Endte denne gangen opp med en helt original (unntatt felger) 2006 Sapphire sort Z4 ///M Roadster med S54B32 motor. Bilen har gått relativt lave 78300km, men den har vært avskiltet på lager de siste 2 årene. Med unntak av en tur til Bilia ifjor (da jeg spotta den), hvor den for stor service og ny EU godkjenning.

Bilder fra annonse:

068_736075185.thumb.png.bd28b6166b5aeb7523eb5c45d21a4687.png068_2031733661.thumb.png.e57db8755eb3c0e240bf0a0f2c2a6f11.png068_1531304692.thumb.png.9c7cf775fe56b4be28b4683cc04ed931.png068_2106801218.thumb.png.56bdcdbf02f22aee967398123d7dd43f.png

Ser veldig bra ut på bildene ikke sant? Men dessverre så lyver disse litt, bilen trenger en full detailing (masse vaske riper), er også noe tull med styring av side speilene (får bare kjørt speil opp og til sidene ikke ned), felger er litt kantkjørte og den trenger en skikkelig rens av skinnet. Ellers å virker bilen være i bra stand og alt virker, ikke funnet noe mer tull med den ennå (untatt disse sidespeilene). Og den har full service historie og virker å være tatt vare på etter service intervaller.  

Mer riktig første inntrykk av bilen her:

1944683765_IMG_5721(1).thumb.jpg.3e5ff46f0a01f8d7eebd41ebe34ca77a.jpg

Siden har vært avskiltet siden 2018, så blir nå neste steg å bestille skilter. Og en skikkelig vaske runde nå til helgen, samt litt sjekk her og der mens den er på bukken.

Har allerede fått titte litt på sidespeilene, ikke funnet feil i bryter panel i døra eller i speilhusene. Så i morgen blir det å feil søke litt i dør overgangen. Håper jeg finner noe der før jeg evt må ned på dørpaneler osv.

Ingen store planer for denne bortsett fra kanskje litt bedre understell etterhvert og skikkelig eksos. Litt kjedelig lyd med OEM catback'er. 

Så der har dere forklaringen på hvorfor jeg lufter Z3M'en finn i disse dager, selv om det er stor motstand i hjemme for å selge den. Men dere som har flere biler, vet hvor mye tid, energi og kroner det å ha flere biler utgjør skjønner nok hvorfor jeg lufter den til salgs.

 

 

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Gratulerer med nok en Z, denne så jo veldig bra ut. Kult med enda en M. S54 er jo heller aldri feil.
Denne må jeg ta en nærmere titt på etterhvert.

Takker! Bare å komme innom det vet du. Blir jobbing på denne og Coupen i helgen (fått frieksos et sted foran, så må ut med røra og se litt på pakninger osv).

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fxslin skrev:

Takker! Bare å komme innom det vet du. Blir jobbing på denne og Coupen i helgen (fått frieksos et sted foran, så må ut med røra og se litt pakninger osv).

Er jo meldt møkkavær hele helga, så fint vær å holde på garasjen i. Tenker jeg tar meg tur ut til deg til uka jeg, når det er oppholdsvær igjen. 
Hvis ikke jeg må ha noe tidsfordriv mens interiøret tørker da, da kan det nok være at du får besøk.  

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Slavearbeider'n said:

Er jo meldt møkkavær hele helga, så fint vær å holde på garasjen i. Tenker jeg tar meg tur ut til deg til uka jeg, når det er oppholdsvær igjen. 

Samme tanke som jeg har, dårlig vær = holde på litt i garasjen.  Må få orden på Coupen så jeg får kjørt litt på bane igjen. Snart treff på rudskogen også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fxslin skrev:

Samme tanke som jeg har, dårlig vær = holde på litt i garasjen.  Må få orden på Coupen så jeg får kjørt litt på bane igjen. Snart treff på rudskogen også nå.

Ja, må få dratt på skogen snart. Nå er alt på min i orden hvertfall. Trenger bare nye bremseklosser og oljeservice. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å gratulerer så mye .

En superå bil på alle sett .

Og etter å ha hatt så mange av de andre ,må det nå være gøy å ha denne 😀.

Jeg ser du skriver Oops I did it again ,og denne setningen kjenner jeg svært godt igjen .

Har jo sverget nå to ganger at jeg aldri skal ha noe mer bil og prosjekter.

Kommer der en e36 325 for salg til en grei penge ,vet jeg at jeg er solgt .

Det verste er at jeg har fått tilbud om et nytt prosjekt.

Uansett ,dette blir gøy og regner med denne blir å se på Fevik nå til sommeren 😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fxslin changed the title to Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...