Gå til innhold

E 30 Ferdig (blir man aldri)


tpmek
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, williamwiers skrev:

Var oppe å innspiserte litt på bilen din, ser meeget bra ut😁 samme plass som min er lakkert, hvem som skal lakke den?

C3C6DFEA-CCE5-4601-AA00-8A82E0D1097E.jpeg

DB0579CC-F880-4CA6-8568-1D561C2CA779.jpeg

Er Trond som skal svinge sprøyten her 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi endelig på land igjen, og postmannen har vært flittig på besøk. Dette til samboerens store irritasjon (hentelapper i hytt Og pine) kamsett fra KOED og en masse annet fjas. Mangler bare olje pumpe og 3 stk frostplugger. Da skal allt til motor være på plass. Det blir å sette sammen topp, og skifte stempelfjærer sånn i grove trekk.

2F077C9B-02E0-4CB8-807F-99724F27EB33.jpeg

 

 

CF09603E-A25C-4696-9C61-185A6483907E.jpeg

Endret av tpmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har stempler å råder på operasjonsbordet, har du jo mulighet for å veie stempler og råder og eventuelt justere alt med en dremel til lik vekt. 1 gram her og der blir noen kg på 6000rpm :-)

En kompis balanserte hele motoren, veiv, råder, stempler og kam, tror også han sjekket svinghjul, den malte som en katt til 8000rpm!! etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maxmek skrev:

Når du har stempler å råder på operasjonsbordet, har du jo mulighet for å veie stempler og råder og eventuelt justere alt med en dremel til lik vekt. 1 gram her og der blir noen kg på 6000rpm :-)

En kompis balanserte hele motoren, veiv, råder, stempler og kam, tror også han sjekket svinghjul, den malte som en katt til 8000rpm!! etterpå.

Hehe ikke sett meg på sånne ideer. Da blir jo ikke denne ferdig før jeg er pensjonist 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tpmek skrev:

Hehe ikke sett meg på sånne ideer. Da blir jo ikke denne ferdig før jeg er pensjonist 😂😂

Dette må du jo gjøre, jeg også skal det om jeg får tid til å rive min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, danskiii skrev:

Dette må du jo gjøre, jeg også skal det om jeg får tid til å rive min :)

Vel siden jeg klasket inn stempler og stakene i kveld, så røk kjøkkenvekten til kokken i huset ned i verkstedet. Dette til   « kokkens» store forbannelse. Hvor nøyaktig « kokkens» vekt var vet jeg ikke. Men  fikk målt alle seks stempler med montert stake. De varierte fra 1154g (4stk) til 1156 (2stk).

men nå blir ikke dette noe racer bil med denne motoren uansett.

monterte den sammen og den sveivet fint rundt uten tegn til « knip» noen steder.

Neste blir å sette sammen toppen!

0CD6C4D4-C477-4105-BF14-6FC9A6C5CD0A.jpeg

Endret av tpmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så måtte jeg «rive» toppen igjen. Feilproduksjon på vippearmakslingene. Sporene til klippsene som holder vippearmene er frese ut på feil sted. Dermed treffer ikke vippearmen ventilstammen korrekt . 🤮🤮

68CCEB77-5F3D-485D-ABA8-5720A1641F42.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blåst litt deler igjen . 

Mangen meninger om hvordan aluminium skal etter behandles. 

Har funnet meg en «gugge» som jeg prøver meg med. Er rett å slett en såkalt sveisespray. Den tåler mye varme og fordamper tregt.

 Har ett termostathus som har lagt ute i vær å vind i Ca 4 mnd. Det ser like fint ut enda. Men ser jo for meg at jeg kan etterbehandle ganske enkelt.

3D5F6C19-39C6-4666-9AD9-2BCB32222146.jpeg

3D5FD103-24B6-4D2B-BE1A-69CD0F65E9F9.jpeg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...