Gå til innhold

BMW 225xe Active Tourer - status/bestilling/erfaringstråd


jcnorway
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Evopower skrev:

Ja dette skal gå fint. Det er 3,79% større dim enn originalt (maks avvik er 5%) og diameteren på hjulet er bare 2,4 cm større. Bredden øker jo da 2cm som er helt innafor.

225/50/17 er faktisk 0,08% mindre enn de orginale 205/55/17. :wink:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, E.H.D skrev:

225/50/17 er faktisk 0,08% mindre enn de orginale 205/55/17. :wink:

 

Ja men jeg regnet utifra 18" ser jeg nå. Man kjører ikke 17" sommerdek på en bmw, så enkelt.er det

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om du ikke har brukt feil dimensjoner. :)

Disse leveres med 225/45-18, noe som blir 0,37% større enn 205/55-17 og 0,44% større enn 225/50-17.

Uansett så bør man alltid ta utgangspunkt i dimensjonen oppgitt i vognkort når man skal regne alternative dimensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, awt skrev:

Spørs om du ikke har brukt feil dimensjoner. :)

Disse leveres med 225/45-18, noe som blir 0,37% større enn 205/55-17 og 0,44% større enn 225/50-17.

Uansett så bør man alltid ta utgangspunkt i dimensjonen oppgitt i vognkort når man skal regne alternative dimensjoner.

Jeg tok en 225xe på finn.no. la inn skiltnummeret her og fikk opp 205/55-17 i vognkortet. Så det var den jeg tok utgangspunkt i. 225/45 -18 er sikkert msport dimensjon. 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja . . Nå har det vært kaldt noen dager , og jeg har vært spent på hvordan det er med oppvarmet ratt . . Men uansett hvor mye utstyr jeg skrur på kan jeg ikke si at jeg har merket lunk i rattet en gang. Er det varme i det ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Jandyb skrev:

Tja . . Nå har det vært kaldt noen dager , og jeg har vært spent på hvordan det er med oppvarmet ratt . . Men uansett hvor mye utstyr jeg skrur på kan jeg ikke si at jeg har merket lunk i rattet en gang. Er det varme i det ? 

Rattvarmen kommer bare på ved å trykke den på. Knappen er på venstre side av rattstammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre enn meg som har opplevd trøbbel med denne bilen?  Fikk den i august og nå 3mnd senere fikk jeg motorhavari. Feilmelding på drivverk og full stans på motorveien. Nysgjerrig på om det bare er et engangstilfelle og uflaks eller om det er et problem for flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Asse42 skrev:

Noen andre enn meg som har opplevd trøbbel med denne bilen?  Fikk den i august og nå 3mnd senere fikk jeg motorhavari. Feilmelding på drivverk og full stans på motorveien. Nysgjerrig på om det bare er et engangstilfelle og uflaks eller om det er et problem for flere?

Har en kollega på jobb med en Q7 hybrid, den har stått mer på verksted enn den har vært på veien.

2 drivlinjer må nødvendigvis bi mer komplekst og være en større potensiell feilkilde enn en enkel. Når det er sagt så tenker jeg selvsagt at potensielle problemer ikke skal oppstå innenfor garanti tiden din. Håper du får ordnet opp i problemene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...