Gå til innhold

BMW 225xe Active Tourer - status/bestilling/erfaringstråd


jcnorway
 Share

Anbefalte innlegg

On ‎03‎.‎04‎.‎2016 at 14.34, 91stomperud skrev:

Hei.

Ser at man kan spille Spotify trådløst over Bmw Connected drive systemet, har du Sporify og isåfall fått testet ut dette?🚘😄

Hentet bilen onsdag og har testet trådløs spilling av Spotify. Null problem med iPhone 6s i hvert fall:-D

Har lagt ved et bilde av bilen. Litt kult (flaks) at felgene har omtrent samme farge som bilen (mineralgrå).

IMG_0329.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Gratulerer med nytt "glis"🚙, ser veldig fin ut, har bestilt samme farge og msport pakkene. Godt å høre at Spotify funger bra.

Font om du kan legge ut erfaringer / brukeropplevelsersom du får etter hvert i forhold til kjørestil, komfort, drivstoff forbruk med og "nesten uten strøm"

Mvh

Arnt😃🚘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bilen, @perstorm!

Måtte du be om Oslo-skilter (DP) hos Bavaria eller registrerte de den automatisk i Oslo? Har inntrykk av at mange forhandlere "automatisk" registrerer i Bærum (BT). 

Ser fram til å høre litt om dine erfaringer i tiden framover. 

PS. Ser ut som vi er "nesten" naboer - holder til på Ensjø ;)

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @perstorm! Det huset i bakgrunnen ser kjent ut, jeg har jobbet i nærheten inntil i høst og brukte busstoppet på Valle :-)

Jeg fylte bensin igjen i helgen, ligger fremdeles på 0,65l/mil. Jeg har nå kjørt litt over 1300km, 277 av de elektrisk. Og den mener at jeg har spart 14,3l bensin. Fortsetter det sånn så vil jeg spare ca 2500 kr pr år i bensin. Hvis det koster meg 20.000,- å få installert et ladepunkt i fellesgarasjen så er det ikke sikkert at det regnestykket går opp. Jeg mistenker at det vil bli enda dyrere, Hafslund har for liten kapasitet inn til huset så det er mere som må oppgraderes hvis det skal installeres ladere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, jamahe skrev:

 

Jeg fylte bensin igjen i helgen, ligger fremdeles på 0,65l/mil. Jeg har nå kjørt litt over 1300km, 277 av de elektrisk. Og den mener at jeg har spart 14,3l bensin. Fortsetter det sånn så vil jeg spare ca 2500 kr pr år i bensin. Hvis det koster meg 20.000,- å få installert et ladepunkt i fellesgarasjen så er det ikke sikkert at det regnestykket går opp. Jeg mistenker at det vil bli enda dyrere, Hafslund har for liten kapasitet inn til huset så det er mere som må oppgraderes hvis det skal installeres ladere.

Hvordan er en typisk kjøredag for deg @jamahe? Starter du dagen med fulladet batteri? Får du ladet på jobb?

For min egen del så blir de fleste kjøreturene mine på hverdagene godt innenfor elektrisk rekkevidde (maks 10 km hver vei). Er kun i helgene at det kan påløpe en og annen "langtur" av typen 100-120 km hver vei. Spørsmålet er vel hvilken strategi man bør ha for å kjøre billigst mulig i helgene. Slik jeg forstår det så kan bilen selv optimalisere kjøreøkonomien om man legger inn destinasjon i navigasjonen. Er spent på å se hvordan dette fungerer i praksis, både med og uten lademuligheter på destinasjon/før retur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok et kjøremønster for tiden som ikke passer for en ladbar hybrid. Jeg bor like utenfor ring 1 i Oslo og for tiden så jobber jeg i sentrum, men dette kan endre seg på kort varsel. Jeg kan ikke lade hjemme, og nå brukes bilen kun hvis vi skal på hytta i helgen. Det er en tur på ca 8 mil hver vei, to km i Oslo før jeg er på motorveien og ca en mil fra E6 til hytta. Jeg lader på hytta, og det er ca 60% igjen på batteriet når jeg er hjemme. Normalt så holder det greit til jeg er på hytta, men det er litt avhengig av hvor mye kø det er ut av Oslo hvis jeg kjører på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens,

Det er ikke lenge til konfigurasjonen for min bil låses.

Men har blitt litt usikker på interiørlistene jeg har valgt. Setene er "Dakota sort/sort" og interiørlisten jeg har valgt har kode 4LS.

vanlig.jpg

Men har sett litt i brosjyren og funderer på denne listen med kode 4WE.

msport.jpg

Noen av dere har har fått levert bilen som har valgt noen av disse som er nevnt? Usikker på hvem jeg skal ta... Er redd for at 4WE blir litt støvsamler og vanskelig å holde ren, men aner ikke hvor "ruglete" den egentlig er i virkeligheten.

 

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg bestilte min nye bil den 03.mars, men den er ikke satt i lås og i systemet til forhandler enda, er det noen her sommar erfaring med hvor lang tid det tar fra bestillingen til den går i lås. Forhandler har antydet levering juli/august.

Mvh

Arnt😄🚙

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 91stomperud skrev:

Ok,  men tenkte hvor lang tid det tar fra bestilling til jeg får en bekreftelse fra forhandler på produksjonssjef og ca levering. ☺️

I mitt tilfelle så fikk jeg vel beskjed fra forhandler at jeg hadde fått tildelt produksjonsuke sånn omtrent 2 måneder før estimert produksjonsuke. Deretter låses konfigurasjonen ca 2 uker før tildelt produksjonsuke. Forhandler beregner normalt utlevering av bilen 2-3 uker etter produksjonsuken. Så om du har blitt forespeilet levering juli/august så har fabrikk muligens tildelt deg en produksjonsuke en gang i løpet av mai kanskje..? 

Er det forresten noen av dere som har fått utlevert bil som har testet mobiltjenestene til BMW? Mener å ha lest at man f.eks. kan sjekke ladestatus og stille inn avreisetidspunkt osv via app. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw kaller det connected drive. På min diesel x5 kan jeg sette på dieselvarmer, låse opp og igjen pluss litt annet småtterier.

På i-biler er det mer muligheter, mener bestemt at ladestatus osv er blandt dem, men google connected drive så finner du mye info fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...