Gå til innhold

BMW 225xe Active Tourer - status/bestilling/erfaringstråd


jcnorway
 Share

Anbefalte innlegg

15 timer siden, gsan skrev:

KLE (Komfortladeelektronik) ble den kalt, den devicen som ble byttet -  og som styrer ladeintelligensen. 

Er vel heller ikke alle på verkstedet som har kunnskap (og dermed lov) til å håndtere dette - sterkstrøm altså. Og da går no dagan...  

 

Takker!

Høstferie nå, så får gi de en uke.. :-) Men har de ikke kommet opp med noe da er det vel ikke for mye forlangt å be de få ut fingeren..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1.10.2016 at 11.50, Jandyb skrev:

Takker!

Høstferie nå, så får gi de en uke.. :-) Men har de ikke kommet opp med noe da er det vel ikke for mye forlangt å be de få ut fingeren..  

Fikk tlf i går. Grønt lys for å skifte KLE, men første ledige time om tre uker..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

Er helt ny i dette forumet :-) - og nå er det påtide å kjøpe vinterdekk/felger til min 225xe, har dere noen stalltips?

  • Kan jeg velge både 16 og 17 tommers?
  • Er det noen leverandører jeg bør merke meg?

Vennlig hilsen Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte bilselgeren om dette med 16 eller 17 tommer og han sa jeg kunne bruke 16. Jeg er også interessert i tips om dekkvalg og felger. Jeg ønsker altså 16 tommer, ikke runflat, stillegående og myke dekk - noen forslag? Må/bør man kjøpe originale felger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 8748 skrev:

Jeg spurte bilselgeren om dette med 16 eller 17 tommer og han sa jeg kunne bruke 16. Jeg er også interessert i tips om dekkvalg og felger. Jeg ønsker altså 16 tommer, ikke runflat, stillegående og myke dekk - noen forslag? Må/bør man kjøpe originale felger?

Nokian Hakka R2 piggfri er i alle fall stillegående og myke. 

Du må ikke kjøpe orginale felger, men vet ikke hvordan utvalgt av ettermarkedsfelger er til Active Tourer. BMW felger har normalt hatt en boltsirkel på 5x120, men har nå skiftet til 5x112 som jeg tror er samme som Audi og Mercedes, men er usikker på om navåpningen er den samme. 

Og selv om orginale 16" passer er det ikke sikkert uorginale 16" passer siden jeg antar at 225xe har forholdsvis store bremseskiver og at det er liten klaring med orginale 16". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 07/10/2016 at 14.03, Kokkopelli skrev:

Hei folkens.

Er helt ny i dette forumet :-) - og nå er det påtide å kjøpe vinterdekk/felger til min 225xe, har dere noen stalltips?

  • Kan jeg velge både 16 og 17 tommers?
  • Er det noen leverandører jeg bør merke meg?

Vennlig hilsen Anders

Du kan ikke bruke 16 tommers felg, det er ikke plass til bremsene. Se tidligere i denne tråden der det ble diskutert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.10.2016 at 12.13, jamahe skrev:

Du kan ikke bruke 16 tommers felg, det er ikke plass til bremsene. Se tidligere i denne tråden der det ble diskutert.

Takker jamahe

Snakket med Jæger i Bergen og de kan fortelle det samme; bilen må ha 17 tommer. Jeg kunne tenke meg originale BMW felger og fikk derfor et tilbud fra dem, men dekktypen de leverer er Nokian Hakkapeliitta R2 som er et "runflat" dekk. Er det noen av dere som har erfaringer med dette dekket? Bråker det like mye som sommer-runflatdekkene som jeg allerede har? 

Vennlig hilsen Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies til stadighet at nå har runflatdekkene blitt bedre på støy og komfort, men min erfaring er at det stemmer ikke. Jeg har ikke erfaring med den dekktypen du nevner, men jeg går for vanlige dekk og gleder meg til mer komfort og mindre støy. Jeg fikk tilbud på 23.000,- for komplett sett med hjul da jeg kjøpte bilen og takket nei. Hvor mye betaler dere nå for komplette vinterhjul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du også må ha dekktrykksensorer dersom du kjøper uorginalt. (originalt også da forresten :) ).

Vinterhjula mine ble forøvrig satt opp med 30.000,- i kontrakta..!!  Ville jeg ha 18 tommers var prisen 36.000,- :o 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reint bortsett fra at det er påbudt på nyere biler vet jeg ikke om man MÅ ha det montert. Hørte med en kompis som jobber på VW verksted og på de vil man ha en irriterende varsellampe lyse konstant hvis systemet ikke tar inn dekktrykkssensorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...