Gå til innhold

BMW 225xe Active Tourer - status/bestilling/erfaringstråd


jcnorway
 Share

Anbefalte innlegg

On ‎25‎.‎02‎.‎2016 at 11.54, Telcontar skrev:

Fattern vurderer denne bilen, men lurer litt på om dette er en bil som like lav som vanlig 3-serie. Han har SUV fra før og liker ikke å sette ned i bilen pga. problemer med knær. 

Den er høyere enn en F30, enn mellomting mellom en E84 og F10, man setter seg inn, ikke ned i den.

Egentlig en svært fornuftig bil i det store og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekjørte denne hos forhandler i går (Luxury-versjonen). En liten ulv i fåreklær denne saken - herlig skyv og umiddelbar respons ut fra lyskryss o.l. 

Stakkaren hos forhandleren som hadde satt opp bilen hadde gjort det uten å tenke på radio (før DAB+ ble standard), så den demobilen kom kun med FM-radio :P Plasseringen av A-stolpen er litt uvant, men blir nok mest en tilvenningssak. Med diverse assistentsystemer så ser jeg ikke på det som et reelt problem. Alt i alt - en herlig liten sak! 

Og ja, man setter seg ikke ned i bilen, men inn i den.

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.12.2015 at 11.21, jcnorway skrev:

 

Har ikke vært inne på forumet etter at jeg stilte deg spørsmålet. 

Bilen jeg bestilte har oppsettet under. Det er jo en del mindre utstyr enn det du har. Er det noe vesentlig jeg ikke har som er lurt å ha?

Farge
B39 Mineralgrå metallic 
Interiør
ERL2 Tyg 'Race' Anthrazit/Rød
Utstyr / Pakke
7AC
Sport Line
2DT LMfelg Stjerneeke 379 17"
481 Sportsseter foran
4LU Int.trim finishers black high-gloss with highlight
trim finishers Pearl Chrome
7LD Modell Sport Line
249 Multifunksjonstaster på rattet
508 Park Distance Control (PDC)
563 Lyspakke
5AT Driving Assistant Plus
Z2A Advantage Plus Pack 
248 Oppvarmbart ratt
3AT Takreling aluminium matt 
5A4 LED Adaptive kjørelys foran
Ekstrautstyr, fabrikkmontert
346 Chrome Line Eksteriør 
413 Bagasjeromsnett 
5AR Trafic-queue Assistant
5DF Active cruise control med Stop&Go
5DP Park Assist
654 DAB+ radio 
674 HiFi Høyttalersystem harman/kardon 
6FW Media
6UN Navigation 
8A7 Norsk språkversjon
8AW Norsk instruksjonsbok
Ekstrautstyr, ettermontert
1097 F45_16" RDC Vinter m/felg 473 
1184 F45_Lasteholder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, jcnorway skrev:

Prøvekjørte denne hos forhandler i går (Luxury-versjonen). En liten ulv i fåreklær denne saken - herlig skyv og umiddelbar respons ut fra lyskryss o.l. 

Stakkaren hos forhandleren som hadde satt opp bilen hadde gjort det uten å tenke på radio (før DAB+ ble standard), så den demobilen kom kun med FM-radio :P Plasseringen av A-stolpen er litt uvant, men blir nok mest en tilvenningssak. Med diverse assistentsystemer så ser jeg ikke på det som et reelt problem. Alt i alt - en herlig liten sak! 

Og ja, man setter seg ikke ned i bilen, men inn i den.

Prøvekjørte på tirsdag på Bavaria Økern. Må ha vært samme bilen, med kun FM! Tight og fin bil. Liten utenpå og overraskende stor inni. Det var dessverre ikke mye strøm da jeg fikk bilen, så fikk ikke testet så mye med fullt pådrag. Uansett. Lovende.

Har forresten fått leveringsdato 15. april i Drammen. Regner med å få bilen ca. 20. april.

Endret av Per Storm-Mathisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at 16" vinterhjul vil fungere? I følge selgeren jeg snakket med så må vinterhjulene være minimum 17" da bremsene på denne var større enn først antatt - så i følge selger så må hjulene være minimum 17" for at bremsekaliperne får plass. Dette hadde de ikke fått informasjon om fra fabrikk før de første bilene dukket opp - så det er nok relativt ny informasjon slik jeg forstod det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, jcnorway skrev:

Er du sikker på at 16" vinterhjul vil fungere? I følge selgeren jeg snakket med så må vinterhjulene være minimum 17" da bremsene på denne var større enn først antatt - så i følge selger så må hjulene være minimum 17" for at bremsekaliperne får plass. Dette hadde de ikke fått informasjon om fra fabrikk før de første bilene dukket opp - så det er nok relativt ny informasjon slik jeg forstod det.

Det var bra du sa. Må sjekke det med en gang. Sa til forhandler jeg skulle ha standardhjul og regner jo da med å få noe som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Per Storm-Mathisen skrev:

Det var bra du sa. Må sjekke det med en gang. Sa til forhandler jeg skulle ha standardhjul og regner jo da med å få noe som fungerer.

Forhandler fant først ut av det da bilen dukket opp - 225xe har visstnok noe større bremser enn standardutgaven pga ekstra vekt - så man måtte opp på 17" for å få satt på hjulene.

Gratulerer med tidlig leveranse! Må nok vente en måned lenger enn deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 03/03/2016 at 13.20, jcnorway skrev:

Er du sikker på at 16" vinterhjul vil fungere? I følge selgeren jeg snakket med så må vinterhjulene være minimum 17" da bremsene på denne var større enn først antatt - så i følge selger så må hjulene være minimum 17" for at bremsekaliperne får plass. Dette hadde de ikke fått informasjon om fra fabrikk før de første bilene dukket opp - så det er nok relativt ny informasjon slik jeg forstod det.

 

 

Min forhandler visste om at det måtte være 17" da jeg bestilte i oktober, så helt ny informasjon kan det ikke være. Jeg skal hente bilen på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, jamahe skrev:

Og da ble bilen hentet hos forhandler i går. Stas at den ble registrert på mandag, 100-årsdagen til BMW!

Ser gjerne litt bilder og kjøreerfaringer fra din kant etterhvert :) Grattis med bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, jcnorway skrev:

Ser gjerne litt bilder og kjøreerfaringer fra din kant etterhvert :) Grattis med bil!

Tar litt tid, nå er bilen levert til lakkbehandling og jeg får den igjen til helgen. Men førsteinntrykket var jo bra. Det var lite strøm på batteriet da jeg fikk den,  så det ble en del kjøring på bensin. Jeg merker ikke når den skifter fra strøm til bensin under normal rolig kjøring. Fikk testet firehjulstrekket  med bakkestart i en ganske bratt bakke med 5-10cm våt snø som ikke var måket, den spant litt på bakhjula og motoren startet tvert og det var ikke tvil om at den dro på alle fire. Jeg kjørte også noen mil på motorveien. Cruisecontrollen med radar funket bra, den brydde seg lite om de som lå i andre feltet, det var bare en gang den bremset litt overraskene mye da noen la seg ut i venstre felt, men ganske langt foran meg. Det jeg er mest spent på er bensinforbruket, jeg har bilen stående i fellesgarasje uten lademulighet. Og også hvordan varmeapparatet funker når det er kaldt og den går på batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...