Gå til innhold

BMW 225xe Active Tourer - status/bestilling/erfaringstråd


jcnorway
 Share

Anbefalte innlegg

Ah.... Fant informasjon om ConnectedDrive for 225xe på nettsidene til BMW:

Appen BMW ConnectedDrive for iOS og Android viser detaljert informasjon om bilens status, for eksempel bilens posisjon, batterinivå og rekkevidde.
Du kan fjernstyre ladingen ved hjelp av timeren, og du kan slå på klimareguleringen før kjøreturen begynner uten å måtte gå ut i bilen. Reisemål, såkalte spesialmål, og steder med ladestasjoner kan enkelt sendes fra appen til bilen.
Appen BMW ConnectedDrive måler i tillegg hvor økonomisk hver kjøretur er, og gir deg tips som hjelper deg å kjøre mer effektivt, slik at rekkevidden blir lengre.

Er det noen av dere som har fått bilen som har egne erfaringer på hvordan denne appen fungerer med bilen i praksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Remote funker greit den. Men det eneste som jeg i praksis kommer til å bruke ofte er vel å fjernstyre varmen på vinteren. Du kan også gjøre det samme som appen kan fra en PC. F.eks å sende adresser til navigasjonssystemet synes jeg er mye enklere når du har ordentlig skjerm og tastatur. https://www.bmw-connecteddrive.no

Noe annet som du forhåpentligvis aldri kommer til å bruke, men er virkelig nyttig hvis du skulle trenge det er å finne igjen bilen hvis du ikke aner hvor du har parkert, du kan tute/blinke med lysene og se hvor den er på kartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jamahe skrev:

BMW Remote funker greit den. Men det eneste som jeg i praksis kommer til å bruke ofte er vel å fjernstyre varmen på vinteren. Du kan også gjøre det samme som appen kan fra en PC. F.eks å sende adresser til navigasjonssystemet synes jeg er mye enklere når du har ordentlig skjerm og tastatur. https://www.bmw-connecteddrive.no

Noe annet som du forhåpentligvis aldri kommer til å bruke, men er virkelig nyttig hvis du skulle trenge det er å finne igjen bilen hvis du ikke aner hvor du har parkert, du kan tute/blinke med lysene og se hvor den er på kartet.

Med andre ord kan bilen spores opp ved f.eks tyveri? Greit å vite da gjenfinningssystem ofte kan gi redusert pris på bilforsikring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10. april 2016 at 13.59, perstorm skrev:

Hentet bilen onsdag og har testet trådløs spilling av Spotify. Null problem med iPhone 6s i hvert fall:-D

Har lagt ved et bilde av bilen. Litt kult (flaks) at felgene har omtrent samme farge som bilen (mineralgrå).

IMG_0329.JPG

...og nå selger du den @perstorm? Hva skjedde? 

http://www.finn.no/73704659

EDIT: Ser reg.nr ikke er likt men rett etter hverandre. Så du bestilte to? 😛

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort den første reelle forbruksmålingen etter 58 kjørte mil på full bensintank. Resultatet ble 0,328 liter per mil kjørt. Kjøreforholdene og ladeforholdene har vært gode, men ikke optimale. Erfarer at reell rekkevidde i relativt flatt terreng er snaut 30 km i +- 10 graders varme..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånte en 2013 Lexus CT200h denne helgen og ble ikke veldig imponert over hvordan dette hybridsystemet fungerte. 

Den klarte kun å kjøre i ren el-modus på lave hastigheter (40-50 km/t) og automaten var skikkelig slurete.

Oslo-Svinesund t/r resulterte i ca 15 liter bensinforbruk, noe som gir ca 0,6 l/mil (forsøkte å kjøre så økonomisk som mulig). Blir interessant å teste 225xe på samme strekning senere. Greit å ha noe å sammenligne mot. 

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil, men fryktelig irriterende med all varslingen som skjer hele tiden når jeg kjører i by- og køtrafikk. Har dessverre bestilt bilen med PDC også foran. Glemmer av og til å slå systemet av og da låter det i begge ender så fort jeg får en bil foran og bak i kø. Dette er for mye av det gode etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schibsteds nettaviser har testet og skrevet noen ord om denne bilen idag. Her presentert via aftenposten.no (samme sak ligger også f.eks. på bt.no):

Sitér

Røverkjøpet BMW 225xe Active Tourer

BMW 225xe Active Tourer er mye bil for pengene, men noen miljøbil er den ikke.

http://www.aftenposten.no/bil/Roverkjopet-BMW-225xe-Active-Tourer-730410_1.snd

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.4.2016 at 20.09, jcnorway skrev:

Gratulerer med bilen, @perstorm!

Måtte du be om Oslo-skilter (DP) hos Bavaria eller registrerte de den automatisk i Oslo? Har inntrykk av at mange forhandlere "automatisk" registrerer i Bærum (BT). 

Ser fram til å høre litt om dine erfaringer i tiden framover. 

PS. Ser ut som vi er "nesten" naboer - holder til på Ensjø ;)

Takk. Er ikke her inne daglig så har ikke fått svart/rapportert så mye. Kunne velge Bærum eller Oslo-skilter. Han på Bavaria sa at mange valgte Bærum av en eller annen grunn.

God erfaring til nå. Har mest kjørt småturer, ladet hver dag, og forsøkt å kjøre 100% elektrisk, noe jeg langt på vei har klart. I praksis er det nok noe under 30 km el rekkevidde. Jeg synes for øvrig bilen er topp å kjøre, kvikk og perfekt til bykjøring. Har som sagt ikke testet den på langtur ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.4.2016 at 0.09, jcnorway skrev:

...og nå selger du den @perstorm? Hva skjedde? 

http://www.finn.no/73704659

EDIT: Ser reg.nr ikke er likt men rett etter hverandre. Så du bestilte to? 😛

Stemmer. Du har observert helt riktig. Jeg lot meg overtale av selgeren til å kjøpe to klin like eksemplarer da jeg bestilte. Skjønte at dette ville bli en populær bil med venteliste. Derfor selger jeg den ene, der jeg deler noe av rabatten jeg fikk med kjøperen. Så om du kjenner noen som er på utkikk etter sånn bil og som ikke vil vente til desember, er det bare å be dem slå på tråden:-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...