Gå til innhold

BMW 225xe Active Tourer - status/bestilling/erfaringstråd


jcnorway
 Share

Anbefalte innlegg

Største navi mener jeg også du må ha. Standardskjermen synes jeg ser stusselig ut sammenlignet med Navi Plus.

Er det forresten noen som har formening om hvor lang tid det pleier/bør ta fra bilen er ferdig produsert i Leipzig til den er utleveringsklar hos forhandler i Oslo (Bavaria)? Min ble produsert 9. mai. Lurer på om den vil være klar for utlevering nå i mai, eller om det vil drøye til juni... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 04/05/2016 at 0.07, sonnyshogun skrev:

Takk for nyttig tråd! Jeg har akkurat bestilt 225xe og har således GOD tid til å finne ut av ekstrautstyr..., noen innledende spørsmål:

1) Jeg synes bilen støyer mye og har oppfattet i denne tråden at det kan skyldes runflat dekk. Hvilke gode dekk anbefales til 225xe som også er støysvake (både sommer og vinterdekk)? Kan en bestemme hvilke dekk en vil ha fra fabrikk?

2) Er det ekstrautstyr en kan ta med for å redusere støyen?

3) Er det noen som har "Blue tooth professional"? Blir lyden bedre i kupeen og for de en snakker med ift ikke å ha det?

4) Hvor gode er standardhøyttalerne? Hvor mye bedre er høyttalersettet til 3-4' (altså ikke det dyreste)?

 

2) Ikke som jeg vet om.

3) Bluetooth Professional var en av de tingene jeg ikke bestilte. Tviler på at det er noe forskjell i lyden, men du kan koble til mer enn en telefon samtidig.

4) Det må du nesten teste selv. Ta med en minnepinne med favorittmusikken til forhandleren. Med litt flaks har de biler med begge variantene inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er imponert over dere som har så god råd at dere kan bruke over 20.000,- på navigasjon! De få gangene jeg er i ukjent område så benytter jeg en portabel Nüvi med livsvarig gratis oppdatering. Den kostet ca.  2.500,- så vidt jeg husker. Men det jo også slik at vi prioriterer forskjellig, og kanskje er jeg litt for kjip av og til. I min kjiphet så "angrer" jeg også litt på et par options jeg valgte som jeg nå ser at jeg trolig vil ha lten glede av. Det gjelder parkeringsassistenten og de fargede rutene bak. Får satse på at de som skal kjøpe bilen etter meg ser nytten av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, 8748 skrev:

Er imponert over dere som har så god råd at dere kan bruke over 20.000,- på navigasjon! De få gangene jeg er i ukjent område så benytter jeg en portabel Nüvi med livsvarig gratis oppdatering. Den kostet ca.  2.500,- så vidt jeg husker. Men det jo også slik at vi prioriterer forskjellig, og kanskje er jeg litt for kjip av og til. I min kjiphet så "angrer" jeg også litt på et par options jeg valgte som jeg nå ser at jeg trolig vil ha lten glede av. Det gjelder parkeringsassistenten og de fargede rutene bak. Får satse på at de som skal kjøpe bilen etter meg ser nytten av det.

For min del er den store skjermen mer for å vise annen info som album covers og DAB radio info enn kart egentlig, kjører tross at mest på kjente veger. Og den kan også deles i to slik at du kan se mer info samtidig. Hvorfor ser du ikke nytten av mørke ruter bak? Jeg har både mørke ruter og gardiner bak + solfilm foran og det er deilig å slippe varmen fra en skinnende sol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter jo aldri i baksetet, og det er ytterst sjelden noen andre gjør det. Jeg kan se nytten av sotede ruter den gangen vi ikke hadde A/C, men i dag oppfatter den kjipe delen av meg det som bortkastede penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 8748 skrev:

Jeg sitter jo aldri i baksetet, og det er ytterst sjelden noen andre gjør det. Jeg kan se nytten av sotede ruter den gangen vi ikke hadde A/C, men i dag oppfatter den kjipe delen av meg det som bortkastede penger.

Har man barn så er mørke ruter bak, gjerne i kombinasjon med gardiner, et must på varme sommerdager. Ikke behagelig for de små å få sola rett i ansiktet når de forsøker å sove. Tror ikke du "taper" noe på å ha dette tilvalget selv om du selv ikke har bruk for det. Kan jo hende at dette er et pluss ved et videresalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde min andre bensinfylling i dag siden jeg fikk bilen 30. mars. Hadde kjørt 86 mil og brukt 0,33 l/mil. Den forrige målingen var på 0,328. Gode, men ikke optimale kjøre/ladeforhold noen av gangene. Ser klart at det er mulig å komme godt ned på 0,2-tallet under mer ideelle kjøre-/ladeforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Første innlegg her, og jeg har et enkelt(?) spørsmål: Når bestilte dere deres 225xe, og når fikk/får dere den? Selv bestilte jeg min i november, og estimert levering er tidligst i august. Jeg synes dette er lang tid, men det er kanskje "normal" leveringstid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok en kostbar modell å produsere, kontra en "normal" 2-serie Active Tourer, uten at markedet tillater at fabrikken kan ta ekstrakostnaden igjen på prisen. Jeg vil tro at man derfor begrenser produksjonskapasiteten for denne modellen for at den ikke skal gå på bekostning av modeller som det er langt bedre marginer på - for fabrikken. Bra for aksjonærene, men ikke like bra for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, 8748 skrev:

Dette er nok en kostbar modell å produsere, kontra en "normal" 2-serie Active Tourer, uten at markedet tillater at fabrikken kan ta ekstrakostnaden igjen på prisen. Jeg vil tro at man derfor begrenser produksjonskapasiteten for denne modellen for at den ikke skal gå på bekostning av modeller som det er langt bedre marginer på - for fabrikken. Bra for aksjonærene, men ikke like bra for deg.

Fikk følgende forklaring fra forhandler da jeg spurte om dette med produksjonstid på denne modellen:

Sitér

Fabrikken tjener f.eks. 1/3 del av det de tjener på en vanlig 218i og når de skal produsere  x antall biler i en periode så blir det enorm stor forskjell for fabrikken å lage 10% av produksjonen i Hybrid enn om de øker til 12%. Det er en dyr bil å produsere, men for oss i Norge er den gunstig pga avgiftene. Det er bare Norge og til dels Nederland som selger masse av de. Nå begynner også England pga en del restriksjoner i storbyene, men i det store og hele så er det på sett og vis en lite gunstig bil for fabrikken å produsere sånn rent businessmessig.

Så du har helt rett i at de begrenser produksjonskapasiteten på denne modellen, da den gir langt dårligere marginer for fabrikk/selskap/aksjonærer sammenlignet med en "normalt" 2-serie Active Tourer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...