Gå til innhold

Min e91 325d + S1000RR


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
18 minutter siden, Tollefsen skrev:

Fått bilen igjen etter steg 4?

Vært problemer med turbo, så nei :-/ Vet ikke når jeg får den, går sikkert en del dager til..

Skal oppdatere når den er tilbake, hadde visst benket rundt 350hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI + S1000RR (Steg 4 Dyno)

Liten update. Ny (les: overhalt) turbo er på vei fra England, så da lukter det henting av bil snart.

Da har jeg fått resultater fra dyno kjøring. Uten adapsjoner satt: 298.3hk og 682.6Nm på hjulet :-) (351hk og 803Nm)

1386077297_Original(utendpf)vsTRFSteg4Anonym.thumb.jpg.7535fc4bca29d3fbe719a17be22760ec.jpg

edit: jeg ser det i grafen er brukt 13% drivverkstap ikke 15% som jeg brukte over.

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mowz skrev:

Liten update. Ny (les: overhalt) turbo er på vei fra England, så da lukter det henting av bil snart.

Da har jeg fått resultater fra dyno kjøring. Uten adapsjoner satt: 298.3hk og 682.6Nm på hjulet :-) (351hk og 803Nm)

1386077297_Original(utendpf)vsTRFSteg4Anonym.thumb.jpg.7535fc4bca29d3fbe719a17be22760ec.jpg

edit: jeg ser det i grafen er brukt 13% drivverkstap ikke 15% som jeg brukte over.

Havari på den som det ble benka med først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tollefsen skrev:

Havari på den som det ble benka med først?

Etter som jeg forstod så fungerte alt fint i benk. Steg 3 og 4 har utvidet prøve kjøring for å verifisere at alt er i orden og etter denne ble det oppdaget en ulyd i turbo og det ble plukket fra hverandre igjen. Mener det var feil på et lager eller den ene akslingen. Så dette ble sendt til leverandør ASAP for og bygge opp en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mowz skrev:

Etter som jeg forstod så fungerte alt fint i benk. Steg 3 og 4 har utvidet prøve kjøring for å verifisere at alt er i orden og etter denne ble det oppdaget en ulyd i turbo og det ble plukket fra hverandre igjen. Mener det var feil på et lager eller den ene akslingen. Så dette ble sendt til leverandør ASAP for og bygge opp en ny.

Høres og ser veldig godt ut. Veldig fin effektkurve :)  Er dette som gjør at jeg selv og har TRF software. De er kritiske til hva de leverer ut og har realistiske tall👌

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tollefsen skrev:

Høres og ser veldig godt ut. Veldig fin effektkurve :)  Er dette som gjør at jeg selv og har TRF software. De er kritiske til hva de leverer ut og har realistiske tall👌

Ja skal jeg ha noe som går bedre så må det bli annen bil :-) evt bare hoppe på sykkelen :-D

Ser det har kommet en post rundt akkurat dette når bilen min var inne...... ;-) hehe

Spent på å prøve den, har ingen tvil om at TRF software er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR

Da var bilen tilbake. Fint drag i den nå.

Fikk også montert et Awron display i dag, i følge den (data fra bilen) ble det 417ps og 683Nm :-D hehe

http://www.awron-shop.de/

Snapchat-1864280871.jpg

 

Kjekt for å holde øye med alt av data, temperaturer osv. Styres fra valgfri knapp på rattet. Har også en innebygget timer for 0-100, kvartmil, osv. Viser også G- krefter, live-grafer av dreiemoment og hk.

Ikke bry dere om oljetemperaturen, har ikke fått montert sensoren i bunnpanna.

Nå venter jeg bare på shortshifter fra RTD. Ca 1 uke til den kommer.

God helg :-)

Snapchat-270569561.jpg

Snapchat-296631285.jpgSnapchat-1771183735.jpg

 

Screenshot_20181012-213302_Gallery.jpg

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tollefsen skrev:

Utrolig rått! Må få målt den i benk for å se hva som oppgis der hvis ikke det er allerede gjort av TRF

Scroll littegrann oppover ;-) 351hk hos TRF, og hans dyno viste 10% lavere med samme oppsett som jeg benka hos ESS. Så 351 TRF hester er vel sånn ca 385 ESS hester :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv TFR steg 2map i min, men jeg fikk ikke hardcut slik du har på filmen litt lenger opp her, dvs de koder kun inn hardcut når bilen er i bevegelse. Det går ikke ann å stå å ruse den med clutchen inne, da får jeg bare vanlig revlimit. Dette gjorde de pga avgassmåling under PKK. Hadde en lang dialog med de om det, og ba om å få hardcut også på stillestående, men hørte aldri noe mer.

Hvilke dyser kjører du med? Bosch 219? 

Ser også at du har forsterket clutch, hvor kjøpte du den? Jeg fant trykkplate på GS, men usikker på hvor jeg skal få lamell fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (EU godkjenning + Awron måling hk/Nm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...