Gå til innhold

Min e91 325d + S1000RR


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

WilliamW: Takk så mye! :smile:

 

Tollefsen: Ja den mangler iDrive. Jeg hadde det på min e92. Brukte det jeg mye? Nei. Savner jeg det? Ikke veldig. Om ikke annet ble det merkbart bedre utsyn og oversiktlig ut frontruten. Så det ble rett og slett prioritert bort når den rette bilen kom på markedet for salg. Det er ikke så lett og finne e91 325d med riktig utstyr som man synes er pen til en grei pris. Markedet er rett og slett tynt. Jeg lette lenge etter den rette bilen nettopp på grunn av potensialet. Prøvde å finne en med 204hk motoren men det ble håpløst. 330d er det en del av men blir fort vesentlig høyere pris og som regel har de en rar farge innvendig :smile:

 

Ønsket egentlig 4x4 pga. vinteren men fant ut å oppgradere diffen til en med brems ble løsningen for å beholde og samtidig forbedre kjøreegenskapene til BMW's kjente oppskrift med bakhjulstrekker.

 

Hva er oppsettet ditt med bil og oppgraderinger Tollefsen?

 

Og hvis jeg synes BMW'n ikke går bra nok så tar jeg bare ut denne: :smile:

post-39420-0-15227900-1450806926_thumb.j

Endret av e91 DieselPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WilliamW: Takk så mye! :smile:

 

Tollefsen: Ja den mangler iDrive. Jeg hadde det på min e92. Brukte det jeg mye? Nei. Savner jeg det? Ikke veldig. Om ikke annet ble det merkbart bedre utsyn og oversiktlig ut frontruten. Så det ble rett og slett prioritert bort når den rette bilen kom på markedet for salg. Det er ikke så lett og finne e91 325d med riktig utstyr som man synes er pen til en grei pris. Markedet er rett og slett tynt. Jeg lette lenge etter den rette bilen nettopp på grunn av potensialet. Prøvde å finne en med 204hk motoren men det ble håpløst. 330d er det en del av men blir fort vesentlig høyere pris og som regel har de en rar farge innvendig :smile:

 

Ønsket egentlig 4x4 pga. vinteren men fant ut å oppgradere diffen til en med brems ble løsningen for å beholde og samtidig forbedre kjøreegenskapene til BMW's kjente oppskrift med bakhjulstrekker.

 

Hva er oppsettet ditt med bil og oppgraderinger Tollefsen?

 

Og hvis jeg synes BMW'n ikke går bra nok så tar jeg bare ut denne: :smile:

 

Det viktigste er hvertfall at du er fornøyd, noe som jeg hører at du er :)

 

Hva tenker du med oppsett og oppgraderinger? Ikke gjort noe særlig med bilen utenom felger, eksos, effektøkning (stage 2).

 

Merker at det begynner å bli "vanlig" og ikke like spennende med motoren jeg har nå fordi en har blitt vant med økningen. Er ellers fornøyd med bilen. Hvis jeg skulle ha byttet så måtte det blitt N54 motor :)

 

 

Rå sykkel  :bounce:

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er minst fornøyd over er prisen for carbon splittere da jeg måtte bytte den ene pga. skade :smile:

 

Tenkte på hva slags bil har du egentlig? :smile: hva slags e90 LCI? Felger, eksos og effekt økning kommer du langt med det :smile: Hva slags felger og dekk, hva slags eksos? Eller mente du å fjerne DPF kanskje? Hvor mye effekt/moment?

Ja som jeg sier skal det gå "fort" så tar jeg ut sykkelen :smile:

 

Hvordan quoter du forresten? Jeg får kun tom quote boks og kopier og lim fungerer ikke. Mulig jeg mangler noe programvare her...

 

Her er forresten et bilde av bilen jeg solgte:

post-39420-0-41304700-1450809370_thumb.j

Endret av e91 DieselPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er minst fornøyd over er prisen for carbon splittere da jeg måtte bytte den ene pga. skade :smile:

 

Tenkte på hva slags bil har du egentlig? :smile: hva slags e90 LCI? Felger, eksos og effekt økning kommer du langt med det :smile: Hva slags felger og dekk, hva slags eksos? Eller mente du å fjerne DPF kanskje?

 

Hvordan quoter du forresten? Jeg får kun tom quote boks og kopier og lim fungerer ikke. Mulig jeg mangler noe programvare her...

 

Her er forresten et bilde av bilen jeg solgte:

Er en 320d  :stupid:  (desverre, hehe)

Vurderte sterkt E92 da jeg skulle kjøpe bil i vinter som var, men er alt for mange av dem her i området. Er uansett meget flotte biler!

 

Legger ved link her hvor det står hva som er gjort siden jeg fikk bilen :)

 

For å quote, trykker jeg på "svar" på den personen jeg ønsker å svare :)

 

http://bimmers.no/topic/797808-alpinhvit-e90-lci-09-tilbake-fra-oppretting/

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Min gamle e92 var en 320d. Bra sprek den også med ESS og IC, men et steg opp til 3 literen ja. Mye finere lyd og ikke så kaklete. Liker girkassen og m-sport girspaken mye bedre i 325'en også. Men den er en del tyngere og større turbo så turboen slår ikke inn like kjapt som på 320'n.

 

Skal sjekke ut linken :smile:

 

Ser du fikk ut 230hk, var dette en 184hk originalt?

 

Takk for tips, jeg drev og trykte på 'quote' jeg :smile: EDIT: men det funket ikke likevel....

 

Sykkelen er morsom ja, men blir nok BMW (s1000rr) om ikke så alt for lenge :smile:

Endret av e91 DieselPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Min gamle e92 var en 320d. Bra sprek den også med ESS og IC, men et steg opp til 3 literen ja. Mye finere lyd og ikke så kaklete. Liker girkassen og m-sport girspaken mye bedre i 325'en også. Men den er en del tyngere og større turbo så turboen slår ikke inn like kjapt som på 320'n.

 

Skal sjekke ut linken :smile:

 

Ser du fikk ut 230hk, var dette en 184hk originalt?

 

Takk for tips, jeg drev og trykte på 'quote' jeg :smile: EDIT: men det funket ikke likevel....

 

Sykkelen er morsom ja, men blir nok BMW (s1000rr) om ikke så alt for lenge :smile:

Var 177hk orginalt :) Heldigvis ikke den versjonen med reg. kjedeproblemet. Min slapp akkuratt unna med 1 måned ca.

 

320d org kontra remappa så kan det ikke måles forskjell. Fikk en veldig "a-ha" opplevelse første kjøreturen etter alt var gjort

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 163hk versjonen men det er jo en 177hk med annen SW. Kjørte samme tune på den, ESS flash, Forge Motorsport IC, Hartge eksos og k&n filter.

Husker jeg også fikk en a-ha opplevelse etter jeg tunet den! Men det som du sier gikk "over", men ble fort vant til at den gikk greit.

 

Men ikke på langt nær samme draget som i den jeg har nå :-) Føles ut som om det er såpass med effekt at det tar lenger tid til å "bli vant" til det...

 

Fin bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 163hk versjonen men det er jo en 177hk med annen SW. Kjørte samme tune på den, ESS flash, Forge Motorsport IC, Hartge eksos og k&n filter.

Husker jeg også fikk en a-ha opplevelse etter jeg tunet den! Men det som du sier gikk "over", men ble fort vant til at den gikk greit.

 

Men ikke på langt nær samme draget som i den jeg har nå :smile: Føles ut som om det er såpass med effekt at det tar lenger tid til å "bli vant" til det...

 

Fin bil!

Tar nok lengre tid ja å  "bli vant" med det :)

Har en kollega som også er her inne som kjører 335i m/ ess tuning. (ca. 400hk/550Nm) Han kan også begynne å klage litt på at han begynner å bli vant med det, så er nok "mye vil ha mer"

 

Takker :)

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo enda ett steg opp med 335i :-) Kikket litt på en 335i touring og 400hk, men ble for dyrt. Så ble et kompromiss mellom effekt og forbruk/forsikring osv. Det holder enn så lenge :-)

 

Og samme hvor sprek bil jeg har så har de jo ikke kjangs i akselerasjon mot en "gammel" R1 :-)

Vil jo ha "mer" i sykkelen også selv om det ikke er lov å dra ut 1.gir i Norge engang...... :-)

 

Skulle like tråden din men fikk beskjed om at jeg hadde brukt opp min kvote for positive tilbakemeldinger for dagen :-) Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått testet LSD diffen litt mer på snøføre i dag. Meget bra :smile: Føles ut som det er bedre og droppe traction control nå og ha litt moment på begge hjula. Men det er en liten håndfull med Steg 2 og snø, samme hvilket gir man er i så løsner det om man setter ned foten....

 

 

post-39420-0-77144900-1451217503_thumb.j

post-39420-0-06663700-1451217636_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil, skulle gjerne hatt den motoren i vår bil! Ang E92 320d du hadde, hvilken modell var dette? Mye forskjellig info ute og går her rundt chipping av disse - noen sier en må fysisk ut med ECU for å tune, mens hos ESS ser det ut som det går an å kjøpe e-flash for å tune selv via OBD II port. Uten å forpeste tråden din om denne flotte bilen, hvordan var din erfaring med ESS Flash av 320d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......Mye forskjellig info ute og går her rundt chipping av disse - noen sier en må fysisk ut med ECU for å tune, mens hos ESS ser det ut som det går an å kjøpe e-flash for å tune selv via OBD II port...

En gang i løpet av 2009 ble det innført en form for kryptering. Min 320d er produsert i september 2009, den går det ikke remappe via OBD port med med sånn gjør-det-selv-boks. Jeg har prøvd (BSR), fikk ikke kontakt med ECU. Så da må man levere inn ECU for å få remappet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :smile:

 

Det var en 09 modell (163hk). Disse må fysisk inn til ESS utenfor Halden hvor ECU må tas ut for programmering eller sendes men det er vel kanskje ikke akkurat mange som vil gjøre. Det tok et par timer hele jobben.

Litt klønete og du må inn igjen hvis du vil skifte til original og det koster en tusenlapp, men ser ingen grunn til å skifte tilbake. 

 

Jeg hadde ESS flash, Forge Motorsport Intercooler, Hartge eksos og k&n filter, var veldig fornøyd med det oppsettet. Gikk ganske godt men slet litt med grep under sportslig kjøring med åpen diff :smile: Det hadde nok blitt neste oppgradering. 

Endret av e91 DieselPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (EU godkjenning + Awron måling hk/Nm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...