Gå til innhold

Min e91 325d + S1000RR


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, mowz skrev:

Her er et lite lydklipp av eksos, tatt med tlf. så ganske dårlig kvalitet på lyden, men du skjønner tegninga :-) Du trenger noe høyttalere som klarer å gi litt bass for å få en tilnærming til hvordan det høres ut i virkeligheten. Også må det sies at det høres mye bedre ut ved akselerasjon med last enn på tomgang da... :-P  Men jeg er fornøyd med lyden!

Høres ut som det er mer gromlyd ja :) Men stemmer at det pleier å være mer gromlyd når motor er under belastning :) Du får prøve å filme et pådrag :lol: Kjenner vel ingen med GoPro + mikrofon ellerno?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Daniel. skrev:

Høres ut som det er mer gromlyd ja :) Men stemmer at det pleier å være mer gromlyd når motor er under belastning :) Du får prøve å filme et pådrag :lol: Kjenner vel ingen med GoPro + mikrofon ellerno?

Vi får se en vakker dag, kanskje det kommer noe :-) Bra nok gromlyd, med vinduene nede er det bra med bromming og turbolyder og forholdsvis stille når man vil ha det stille :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI + S1000RR (Levert for montering av Steg 4)

Da var bilen levert hos QuickFix for montering av Steg 4 og EGR pro, dette kan bli spennende :-D

Har også bestilt chassi-montert shortshifter fra RTD ;-)

http://www.psdesignsglobal.com/_shop/e36---m3/rtd-bmw-short-shifter-mini-300mm/

rtd shifter.jpg

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ahj skrev:

Oii :) Ser mange er veldig fornøyd med RTD, når regner du med å få den? 

JA faktisk så gleder jeg meg veldig til denne! Har lest og sett mye videoer og mange sier dette er en av favoritt oppgraderingene. Den er også som jeg har skjønt selvsentrerende, så når du setter den i 2'gir så sentrerer den seg slik at 3'de gir er rett fram. Goodbye gir-slark og velkommen raske girskift! :-)

Kjøpte v2 i sort (mini) og M performance alcantara mansjett. Blir seende slik ut:

rtd-shifter-25.jpg

Får den om ca 3-4 uker. Men jeg må prøvemontere og få laget en custom DSSR da de ikke vet lengen på den da de ikke hadde erfaring med annet enn 335 og M3. Så det går vel fort 6 uker før jeg har det installert.

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, noen som følger med på denne? :-) Prøver å få en E46 330d like rask som en E92 M3 med diverse oppgraderinger og modifikasjoner (Felger og dekk, coilovers, bremser, motor osv). Morsomt prosjekt å følge med på:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, mowz skrev:

JA faktisk så gleder jeg meg veldig til denne! Har lest og sett mye videoer og mange sier dette er en av favoritt oppgraderingene. Den er også som jeg har skjønt selvsentrerende, så når du setter den i 2'gir så sentrerer den seg slik at 3'de gir er rett fram. Goodbye gir-slark og velkommen raske girskift! :-)

Kjøpte v2 i sort (mini) og M performance alcantara mansjett. Blir seende slik ut:

rtd-shifter-25.jpg

Får den om ca 3-4 uker. Men jeg må prøvemontere og få laget en custom DSSR da de ikke vet lengen på den da de ikke hadde erfaring med annet enn 335 og M3. Så det går vel fort 6 uker før jeg har det installert.

Bare ser de som har den hvor krisp giringen blir er helt rått. Hadde jeg hatt manuell på E91 hadde jeg kjøpt en slik en :) 

Den CT serien følges med på, de har jo kutta ned nesten 2 sek allerede :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ahj skrev:

Bare ser de som har den hvor krisp giringen blir er helt rått. Hadde jeg hatt manuell på E91 hadde jeg kjøpt en slik en :) 

Den CT serien følges med på, de har jo kutta ned nesten 2 sek allerede :) 

Tror det blir bra, montert rett i tunellen og ingen foringer så all slark blir borte. Og med dobbelt overføringsstag blir det enda stivere. Høres ut som du lader rifla hver gang du slenger inn ett gir! Gleder meg til å prøve! :-)

Du må se den nyeste episoden, uten å ødelegge for alle så satte den vel en rimelig god tid etter bremse oppgradering ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mowz skrev:

Tror det blir bra, montert rett i tunellen og ingen foringer så all slark blir borte. Og med dobbelt overføringsstag blir det enda stivere. Høres ut som du lader rifla hver gang du slenger inn ett gir! Gleder meg til å prøve! :-)

Du må se den nyeste episoden, uten å ødelegge for alle så satte den vel en rimelig god tid etter bremse oppgradering ;-)

Jeg så DIY til Budget Bimmers på YT, slippe all den slarken som blir i foringer over må vare bra! Nå må vi slutte å skrive om disse så jeg ikke bestiller til e90n 😂

Så den nå nettopp, trodde dem skulle hente mer med bremsene ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ahj skrev:

Jeg så DIY til Budget Bimmers på YT, slippe all den slarken som blir i foringer over må vare bra! Nå må vi slutte å skrive om disse så jeg ikke bestiller til e90n 😂

Så den nå nettopp, trodde dem skulle hente mer med bremsene ;) 

Sett denne?

Det jeg savner med den CT serien er at de har med tiden de faktisk skal slå  (M3) på slutten der, men de er vel under 1s unna og har ikke rørt motor enda så... :-) Også er vel tidtakingen noe unøyaktig ;-)

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mowz skrev:

Sett denne?

Det jeg savner med den CT serien er at de har med tiden de faktisk skal slå  (M3) på slutten der, men de er vel under 1s unna og har ikke rørt motor enda så... :-) Også er vel tidtakingen noe unøyaktig ;-)

Tydeligvis så ser du og jeg mye av det samme på YT. :D 

Ja, spent på hva tiden blir når den sier seg ferdig med den 330n. Alex har jo snakket om en diff i alle episodene 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ahj skrev:

Tydeligvis så ser du og jeg mye av det samme på YT. :D 

Ja, spent på hva tiden blir når den sier seg ferdig med den 330n. Alex har jo snakket om en diff i alle episodene 😶

hehe :-D

Med diff og litt trim tenker jeg de er der ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (EU godkjenning + Awron måling hk/Nm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...