Gå til innhold

Min e91 325d + S1000RR


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, ahj skrev:

Nå har M235i 8 trinns zf kasse, ikke dct :P 

Ser ut som en ganske potent bil nå ja :D 

Ja stemmer, sorry 😁 i alle fall helt rett graf uten noen dipper :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (RTD shifter)
På 16.10.2018 den 22.40, mowz skrev:

Da har jeg logget noen akselerasjonstider. Alt er logget med 10Hs GPS og nøyaktighet på 10ms.

0-100km/h: 6.23s (husk dette er gps dvs ca 110km/h på speedo og med 2 girskift) skal klare ned på 5 tallet her uten hjulspinn. Se på grafen hvor mye man taper på et girskift. Håper RTD shortshifter vil hjelpe litt her. Clutch vandring er og unødvendig lang nå som forsterket clutch har veldig presist bitepunkt, må lage meg en clutch-stop her. (Til sammenligning gjør en M235i med dct og så og si null tap ved girskift gjør dette på 5.79s, se under). Fant ikke noe data fra M3 E92 da det bare ligger top 100 lagret og den er nok for treg :-D

Min erfaring fra da jeg hadde Cayman var at jeg aldri var tøff nok til å få i nærheten av fabrikktider på 0-100. Satt på med en med 911 som klarte å aksellerere like fort som fabrikken oppga, men han var så brutal at jeg var redd for at han skulle ødelegge bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ogee1 skrev:

Min erfaring fra da jeg hadde Cayman var at jeg aldri var tøff nok til å få i nærheten av fabrikktider på 0-100. Satt på med en med 911 som klarte å aksellerere like fort som fabrikken oppga, men han var så brutal at jeg var redd for at han skulle ødelegge bilen.

Joda kan være enig i det, det spiller nok litt inn. 

Men ser du på grafen så ser du at det som spiser mye tid er girskift og tilhørende turbo-lag, så å måtte ha et ekstra girskift gir en ganske dårlig tid, altså tiden virker dårligere enn den egentlig er. Når det er gps blir den jo også tregere enn mange som ser på 0-100 på speedo.

De fleste sportsvogner hvor 0-100 tider er "viktig" gjør det stort sett i 2. gir, evt. har de dobbel clutch kasse eller lignende som nesten ikke gir tap i akselerasjon.

Starten er også tricky med så mye moment.

Blir spennende å se hvor mye jeg kan forbedre den med nye RTD shifteren og en clutch stop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ahj skrev:

Blir spennende å se om RTD hjelper. Til sammenligning klare min E91 0-100 på 6.1 sek. Dette er med auto, men kun et girskift :) 

Jeg ser en del forbedringspotensiale her med RTD og clutch stop, men tiden kommer aldri til å bli veldig bra med 2 girskift :-)

Hva slags E91 har du igjen og hva har du av motor? Og hva er dette målt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mowz skrev:

Jeg ser en del forbedringspotensiale her med RTD og clutch stop, men tiden kommer aldri til å bli veldig bra med 2 girskift :-)

Hva slags E91 har du igjen og hva har du av motor? Og hva er dette målt med?

N53. Tipper vi snakker rundt 300-315 i motor i den. Her er det målt med gps :) 

Ikke sant, 2 giret på min holder til 110 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ahj skrev:

N53. Tipper vi snakker rundt 300-315 i motor i den. Her er det målt med gps :) 

Ikke sant, 2 giret på min holder til 110 😮 

Vbox? Dragy? Kult! Da setter jeg som mål å slå deg :-) hehe

Eneste problem er at det er straks tid før vinterhjul.... 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mowz skrev:

Vbox? Dragy? Kult! Da setter jeg som mål å slå deg :-) hehe

Eneste problem er at det er straks tid før vinterhjul.... 😕

Lånte en vbox, men skal sies at jeg hadde litt hjulspinn i starten. Men tipper du klarer fint å slå det med den effekten du har :D Ehh ja, gleder meg ikke voldsomt til pigg igjen akkurat 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ahj skrev:

Lånte en vbox, men skal sies at jeg hadde litt hjulspinn i starten. Men tipper du klarer fint å slå det med den effekten du har :D Ehh ja, gleder meg ikke voldsomt til pigg igjen akkurat 😐

Kjøp deg en Dragy, like god ytelse, mye billigere og enklere å ha med :-)

Ja får håpe det, skal sies at jeg hadde litt hjulspinn og ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mowz skrev:

Kjøp deg en Dragy, like god ytelse, mye billigere og enklere å ha med :-)

Ja får håpe det, skal sies at jeg hadde litt hjulspinn og ;-) 

Dragy ser bra ut! Skulle ønske den var tilgjengelig da jeg kjøpte min VBox Sport, så kunne jeg spart mye penger. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ogee1 skrev:

Dragy ser bra ut! Skulle ønske den var tilgjengelig da jeg kjøpte min VBox Sport, så kunne jeg spart mye penger. :-)

Jeg siklet lenge på en vbox, men den er stor og klumpete og ikke like lett å ha på motorsykklen. Og koster en liten formue.

Kjøpte en dragy da den var ny, så et review på youtube med en kar som kjører mye dragracing og har blant annet McLaren 720s, nye Ford GT osv, og nøyaktigheten var dønn lik. Prisen en brøkdel. På MC'en kan jeg faktisk ha den liggende under passasjer setet.

Også er det mye mer morsomme grafer, sammenligne tider osv. rundt dragy. Du kan også få video med overlegg av alle data, akselerasjonstider osv. Men dette finnes kun til iPhone per dags dato men de skal komme snart med dette til Android også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (Clutch Stop)

Da har jeg montert en justerbar clutch stop, boret opp original, gjenget opp og skrudd inn clutch stop'en. Men får ikke justert den langt nok ut der jeg vil ha den uten at clutch sensoren ikke er happy og bilen ikke starter. Så her må jeg få koblet ut clutch sensoren. Var ingen funksjonalitet til å gjøre dette i Carly, kun brems. Tips/erfaringer mottas gjerne om noen har :-)

(Edit: Ser ut som jeg fant løsningen her: https://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=1099239)

 

20181023_194147.jpg

20181023_194241.jpg

20181023_200119.jpg

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (Motordeksel)

I dag fikk jeg erta på meg en Lamborghini Huracan Spider, fikk tatt et par drag, overraskende hvor bra diesel kjerra hang bak selv om han stakk ifra :-) Fikk tommel opp av en litt forvirra kar etterpå :-D

Fikk også prøvd 0-100km/h med clutch stop montert. Ble en del bedre. Ikke målt med høy-nøyaktighets GPS men "corrected speed" fra bilen som er sånn ca 1-2% fra GPS hastighet. Her klarte jeg 6.0s på det beste tidligere.

Snapchat-166543397.jpg

 

Da motordekselet ser ganske trist ut, tenkte jeg å prøve meg på og friske det opp litt selv. Synes det ble ganske bra!

Før og etter:

 

20181018_141538.jpg

20181022_001547.jpg

 

 

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (Lakkert Motordeksel)
  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (EU godkjenning + Awron måling hk/Nm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...