Gå til innhold

Min e91 325d + S1000RR


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg installert Android stereo med 7" touch skjerm og alle apper man kan ønske seg fra Google Play, WiFi, GPS, Ryggekamera, DAB+ osv.

Må si jeg ble ganske så fornøyd, deilig med litt nyere tech i bilen, selv om det var en del jobb og fikling :-)

Denne snakker med CAN bus så du får opp alt av bil info og kan styre ting fra rattet som før.

Noen bilder fra installering:

20190205_162650.jpg

20190215_153743.jpg

20190215_160600.jpg

20190215_161416.jpg

20190215_161717.jpg

20190216_134920.jpg

20190218_124743.jpg

20190218_124833.jpg

20190218_150335.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (Android Stereo 7" Touch Skjerm)
44 minutter siden, Evopower skrev:

Flott arbeid :) ovverrasket over hvor bra 7" skjerm passer på e9x. Ser ikke ettermontert ut i like stor grad som mange andre.

Takk :-) Ble litt overrasket selv, kjøpte dette med skepsis og gjorde ikke noe jeg ikke kunne reversere, hadde en baktanke om å bare sette inn det originale om det ikke var noe tess, men det ble bra! Var skeptisk til DAB/gps antenne i ruta osv, men monterte det under dekselet til A-stolpen og det fungerer fint.

Overrasket over hvor godt integrert den var, programmert med BMW oppstartslogo, samme oransje fargen i knappene, Viser hvilke dører som er åpne, ryggekamera med grafikk som følger bevegelsene på rattet, styring med knapper på ratt fungerer som før, egen app med samme informasjon som før (range, forbruk etc.), egen app hvor du kan styre knappene som måtte fjernes (varme i seter osv).

Siden jeg hadde lydanlegg med fiber måtte det noe ekstra adapter bokser osv hvor man måtte legge opp konstant 12V, svitsja 12V og jord.

Noen negativet er det vel, ett minus er at BMW varsel lyden ("gongen") er borte. Men man kan endre lyd til custom fil så tenkte å prøve å få lastet ned en BMW "gong" lydfil.

Et annet minus er vel at lyden ble littegrann dårligere, men fremdeles grei nok lyd etter jeg fikk justert den inn.

Ringene rundt volumknappen er chrome istedet for børsta alu som er orginalt så sånnsett ser det litt uoriginalt ut.

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fått satt inn rød matt start/stopp knapp i dag! :-) Også lest ut "steg 4" mapping for å endre til et map med org effekt og uten launch control for EU kontroll, såklart med dpf, egr osv programert bort så det ikke er noe varsellamper som lyser.

20190302_151949.jpg

StartStopp_orgVSred.jpg

StartStopp_orgVSred2.jpg

Snapchat-295696901.jpg

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (Nye hjul)

Henta nye hjul i dag, klar for våren :-) Samme felger som før men med litt bedre dekk (Falken FK510), 235 foran 265 bak.

Trengte nye bakdekk, solgte de gamle hjulene og kjøpte 4 komplette hjul med bedre dekk for samme pris jeg betalte for kun bakdekkene med omlegg sist.... :-D

20190311_170012.jpg

20190311_165644.jpg

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Eddy`s skrev:

Helt rått med så grom diesel stasjonsvogn!! Gikk noe fælt denne nå, liker:grin:

Det er litt morsomt, en del som har blitt litt overrasket tror jeg, blant annet en E46 M3 som måtte blinke meg inn og lurte på hva i huleste detta var.... " det er ikke Diesel???!" :-D Eneste ulempe er at den spiser bakdekk….

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ahj skrev:

De falken hjulene er kjempe bra til en god pris, men hvorfor ikke 275? 😂

Ikke prøvd falken før, har hatt både Sonar og Dunlop Sportmaxx, hvorav sistnevnte er det dårligste dekket jeg har hatt i den dimmen. Blir spennende å prøve.

Sparer vekt og får mer hjulhester med 265 ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, viggo E34 skrev:

Meget oppegående prosjekt dette. Tøft med diesesl power

Vet ikke om jeg kan kalles oppegående med så mye penger jeg har brukt på en gammal diesel stasjonsvogn, men ja absolutt tøft :-) Problemet er bare at man alltid vil ha mer, så kan hende det blir ny bil etter hvert.... ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte masse penger på å trimme en gammel E39,  fornuftig var det ikke men veldig morro :)   Av og til må man legge bort kalkulatoren og bare kose seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (EU godkjenning + Awron måling hk/Nm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...