Gå til innhold

Min e91 325d + S1000RR


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Hpi skrev:

Jeg brukte masse penger på å trimme en gammel E39,  fornuftig var det ikke men veldig morro :)   Av og til må man legge bort kalkulatoren og bare kose seg :)

Det er nok det jeg har gjort både på bilen og motorsykkelen :-) Satt og vurderte M-performance alcantara ratt nå, men la det litt på hylla.. Sliter litt med ventilflyt så første prioritet blir oppgraderte ventilfjærer. 

Gleder meg til våren kommer nå så jeg kan hente sykkelen. Har bestilt time hos klevtuning for å få satt den opp med ny fuel controller og custom map i benken. Regner med et sted mellom 190 og 200 på hjul :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (M-Performance Alcantara Ratt)
16 minutter siden, ahj skrev:

Det rattet er fantastisk. Er vell grunnen for at jeg kjøpte dette inn til min i desember :D 

Ja må si meg fornøyd så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent med alcantara ratt :) Hvordan er dette i forhold til skinn? Glattere? 

5 minutter siden, Evopower skrev:

Ventilflyt på en diesel?? Spent på å se om nye ventilfjærer har noe for seg 😛

Virker som det er et problem på blodtrimmede biler ja. Ser noen anbefaler det på 335d/535d om du skal ha mer enn stage 2 tune eller noe slikt 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det gikk mer på turtall enn power. Husker kraftigere ventilfjører var tingen da vi trimma ford 2.0 ohc motorer i ungdommen for at det skulle funke ilag med den altfor kvasse kammen. Dro ingenting under 4000, men fra 4500 til 8000 gikk det unna.... men spiste opp blokker til frokost de toppene der :)

diesel var nytt for meg. Må ligge over 5000 da? Spennende å se

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe med turtall å gjøre. Problemet ble identifisert hos oss sånn 2010. Videre målinger og testing gjorde at vi lanserte dette i 2012-13. Ser mange andre har begynt å skjønne det de siste årene :) , eller kanskje mer riktig hørt om det og fått løsningen servert. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Evopower skrev:

Ventilflyt på en diesel?? Spent på å se om nye ventilfjærer har noe for seg 😛

som alltid rå redskap du har!

Håper dette fikser problemet!

Takk! I starten av Mai skal jeg få fuel controller og mapping på sykkelen også :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Daniel. skrev:

Pent med alcantara ratt :) Hvordan er dette i forhold til skinn? Glattere? 

Virker som det er et problem på blodtrimmede biler ja. Ser noen anbefaler det på 335d/535d om du skal ha mer enn stage 2 tune eller noe slikt 🤔

Litt glattere, men ikke glatt. Meget godt å holde i, gir en helt annen følelse. :-) Prisen er vel litt i overkant for originalt, men går an å få noen som driver med slikt til å få laget både flat bunn og trekke om samt ///M farger i sømmene om man vil til en langt billigere penge.

Etter som jeg skjønner er det ikke alle som har problemet, men jeg er da en av de heldige vinnerne.....:roll: Får håpe jeg får orden på dette snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Evopower skrev:

Trodde det gikk mer på turtall enn power. Husker kraftigere ventilfjører var tingen da vi trimma ford 2.0 ohc motorer i ungdommen for at det skulle funke ilag med den altfor kvasse kammen. Dro ingenting under 4000, men fra 4500 til 8000 gikk det unna.... men spiste opp blokker til frokost de toppene der :)

diesel var nytt for meg. Må ligge over 5000 da? Spennende å se

Jeg er vel ikke den rette til å uttale meg så sterkt om dette, men jeg forstod det slik at det er den voldsomme gassutviklingen når ladetrykket kommer for fullt og den klarer ikke å kvitte seg med all den ekspanderende gassen.

Det skjer tidvis hvis jeg drar ut 1 gir for fullt, rundt 3-3500 rpm, eller hvis man spinner eller får en voldsom økning i turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (EU godkjenning + Awron måling hk/Nm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...