Gå til innhold

Min e91 325d + S1000RR


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (RTD Shifter + 0-100)

Da har jeg endelig fått montert RTD shifteren. Liten video:

Har også fått prøvd ett par 0-100 runs, hvorav beste ble 4.81s. Målt med hastighet fra bil som er 3% høyere enn GPS så tiden er nok litt optimistisk, men allikevel ganske fornøyd. Lavere enden av 5 sekunder (som burde være mulig å få til med GPS) med diesel stasjonsvogn og 2 girskift er vel innafor? :-)

20181231_135355.jpg

20181231_151237.jpg

Snapchat-1855627368.jpg

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gabz skrev:

Rått :D Hva er gjort med instrumentpanelet? Bytta til hvite pærer?

Full M3 conversion. Sølv bakplater, røde nåler, hvite LED, M3 ringer rundt speedo+turteller. Lakkert "gule-soner" før rødmerking som på M3 i stedet for bare hvite streker.

Før:

20171020_153102.jpg

 

Etter:

20171110_222119.jpg

20171110_223757.jpg

(Manglet 2 LED i forbruksmåler på siste bildet, men er fikset)

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, se der, ja! Ble jo utrolig bra :) Skulle absolutt hatt i min egen, synes det er litt umoderne med alt i oransje. Men kanskje ikke barebare å få tak i alt av deler man trenger heller. Hadde du kjøpt et komplett M3-instrumentpanel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Gabz skrev:

Ah, se der, ja! Ble jo utrolig bra :) Skulle absolutt hatt i min egen, synes det er litt umoderne med alt i oransje. Men kanskje ikke barebare å få tak i alt av deler man trenger heller. Hadde du kjøpt et komplett M3-instrumentpanel?

For å være ærlig virket bilen "10 år" nyere med en gang. Skikkelig fornøyd og overrasket over hvor bra det ble. I og med at man går for M3 spec så passer jo alt fint sammen og ser originalt ut. Sett mange som setter inn blå/hvitt lys overalt men det ser bare jalla ut spør du meg.

Jeg kjøpte meg et donor instrumentpanel fra en annen 325d, som jeg øvde meg på. Du får nemmelig ikke ut ringene rundt speedo uten å kutte med dremel eller lignende (da det er montert før glasset), og det er ganske trangt og klønete uten å lage riper i glasset. Det er også greit å ha noe å øve på for å få av nåler, lodde av LED med pad'er på undersiden, hvordan kalibrere nålene riktig etter montering osv.. Lagde meg ett oppsett og fikk det til, men det tok en del tid å finne ut fremgangsmåten, ikke minst å finne riktig LED osv.

Nåler fikk jeg fikset fra speedofix (men disse kan du mest sannsynlig lakke eller tusje selv), jeg fikk også lurt ut av han hvilke LED han brukte :-D:

https://www.speedofix.com/backlight-conversion-instrument-cluster.htm

M3 Ringer kjøpte jeg fra bimmian:

https://bimmian.com/gauge-rings-for-e9x/

Resten var "bare" lakkering av bakplater i sølv og gult der det skulle være "gulmerking".

 

Er du interessert så si ifra så skal jeg bistå deg som best jeg kan. Evt. kan jeg kan også gjøre dette på f.eks et donor display som du da kan overføre til ditt.

 

Et par bilder:

Før:

20171107_144845.jpg

Etter:

20171124_124000.jpg

Bakplate:

20171110_200828.jpg

 

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende og godt svar! Absolutt 10 år nyere med en gang når man gjør slik, ja. Så ikke helt uoverkommelig ut heller. Blir nok ikke helt førsteprioritet, men må absolutt gjøres etterhvert. Har lagret linkene, også får jeg kanskje skyte deg en PM når tiden kommer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Daniel.B skrev:

Den girspaken så fin ut! Er du fornøyd? :) Hva koster slikt?

Jeg er veldig fornøyd! Det kommer an på hvilken variant, finish, lengde og specs du vil ha, men det koster noen kroner.

Følelsen er meget bra og denne er chassimontert uten noen foringer osv, så den er helt stiv uten noe som helst slark. Klikk-klakk

http://www.psdesignsglobal.com/_shop/e36---m3/rtd-bmw-short-shifter-mini-300mm/

Du må også ha en DSSR:

http://www.psdesignsglobal.com/_shop/e36---m3/rtd-dssr-dual-shear-selecto-rod/

Har du en 335i eller M3 så er det litt rimeligere da det finnes mål på DSSR. Jeg (les: QuickFix) måtte måle opp og få laget opp ett stag med custom lengde. Dette medfører litt ekstra tid og kostnad. Men nå har jeg jo mål på min så om noen trenger så send PM.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Gabz skrev:

Takk for utfyllende og godt svar! Absolutt 10 år nyere med en gang når man gjør slik, ja. Så ikke helt uoverkommelig ut heller. Blir nok ikke helt førsteprioritet, men må absolutt gjøres etterhvert. Har lagret linkene, også får jeg kanskje skyte deg en PM når tiden kommer :) 

Utrolig hva det gjorde med inntrykket inni :-D

Det er forsåvidt overkommelig men skal du gjøre det selv bør du ha en dummy å teste på. Du trenger også litt utstyr.

Send meg en PM du skal du få link til LED's og noe tips eller hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel.B skrev:

Takk for godt svar! Ja, det var ingen studentpris på den spaken der. 😅 

Men det er fint å ha opplegg som er stumt og gjerne også litt høyt. Hvilken høyde har du og har du gjort noe med girkassefester/motorfester?

Absolutt ikke, men et kvalitetsprodukt, maskinert fra solid blokk alu.

Jeg har 300mm. Du får en høyere (race) enn den jeg har (360mm), men jeg prøver å gjøre alt sånn nogenlunde cleant og "originalt" så det var ikke aktuelt med sånn superhøy girspak i carbon med blå knott :-D Det ble v2 i sort med original M-performance alcantara støvel. Har ikke gjort noe med girkassefester nei, spaken monteres rett i 3 hull i tunellen, de er der originalt men er tettet igjen, du finner de under teppet. Så kobler du DSSR til girkassa. That's it. Eller du må finne en løsning for å tette hullet, de sa org gummi skulle kunne moddes for å passe men det gjør den ikke. Per nå ha jeg isolert hullet under støvel selv, men tenker jeg skal prøve å støpe en egen gummi som kan passe senere. Faktisk litt moro med åpent hull også, lager mye lyder for de som liker mekaniske lyder :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daniel.B skrev:

Synes den tok seg godt ut. :) Skal absolutt vurderes!

Det ser absolutt bra ut i den spec'en :-)

Hva slags bil har du?

Ett litt bedre bilde enn hva jeg har tatt. (dette jeg gikk ut ifra da jeg bestilte)

rtd-shifter-25.jpg

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (EU godkjenning + Awron måling hk/Nm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...