Gå til innhold

Min BMW E91 M-sport l Style95 l 335i eksos l M-Performance l Spørsmål siste side!


Ryeng1
 Share

Anbefalte innlegg

On 11. februar 2016 at 21.15, Cise skrev:

Åja.. For bare kjøre innom bavaria å høre med de om diffuseren da:) 

Det høres jo flott ut.. Er heller ikke ute etter noe mer lyd fra anlegget enn orginalt.. Litt kjipt med avstiverene da men du kunne vel montere de igjen etterpå vel?

Det kan du gjøre vettu :)

Nei, får ikke montert den igjen pga buen på røret som skal gå over på høyresiden. Skal se om jeg finner en løsning på problemet. Regner med det kan slite litt på diffen og kanskje dekk ved å ikke bruke den.

Endret av Ryeng1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lenge siden oppdatering her nå ser jeg.. :)

Har ikke skjedd all verden siden sist, har pappa-perm om dagen så bil er langt ifra førsteprioritet. :) Har vel brukt E91'en 3-4 ganger den siste måneden.

Men, noe har da blitt kjøpt inn..:) Siden jeg faktisk enda har denne bilen (bytter vanligvis hver 4-6 mnd) så tenkte jeg å gjøre en liten forandring på utseende foran i år, siden baken på bilen fikk en liten facelift i høst. :) 

 

Ble først bestilling av justerbart senkesett, da jeg syns at H&R fjørene ikke senket nok bak. Endte opp med Supersport Black Evolution da jeg kjører minimalt med 3'ern om dagen - kjørt på bilen 5.000km siden Oktober. Pleier som regel å bruke H&R monotube da jeg er veldig fornøyd med komforen på disse, men fikk en god pris på Supersport settet samt at jeg er godt kjent med Supersport fra før og syns kjørekomforen fortsatt er tilstedet selv med en del senk. Senken ble montert dagen etter at FedEx kom på døra. Bilder etter montering kommer, bilen må finjusteres litt før sommerhjul skal på.

Gikk så til innkjøp av M3 frontfanger med luftinntak dekslene i fangeren. Liker ikke look'en med grøftelysene montert, så disse vil bli fjernet. MEN, jeg lurer på en ting.. Har lest litt om at man ikke får brukt replica splitterne som er laget til orginal M3 fanger på disse M3 look fangerne. Har sett litt på formen der splitterne sitter, og jeg ser at de fleste som har prøvd har brukt grøftelys itillegg. Ser at når man har disse montert, så bygger dekslene litt mer ut fra luftinntak-hullene kontra når man har dekslene til luftinntakene montert. Er det noen her inne som har testet replica splitterne på M3 look fanger uten grøftelysene montert? Hvis ikke dette lar seg gjøre så blir det bestilt underleppa fra JL-Motoring. Denne koster igrunn skjorta, men jeg føler at fronten blir alt for "tamm" uten ei leppe eller splittere montert.

 

Legger ved bilde av fanger og leppe:

 

804829_x800.jpg.18871b1d31be767f1c81223c

 

BMFS9028-13T.jpg.5174c20309d6b5375574b7f

 

BMFS9028-5T.jpg.7a4e21e72d5012a443152050

 

BMFS9028-2T.jpg.b9c0f5acaf0c551f63bfc9dd

 

 

Det er i hovedsak disse splittern jeg vil ha på fangern:

s-l1600.thumb.jpg.8117eec6fe1295579b9714

 

804777_x800.jpg

Endret av Ryeng1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare å forhøre seg om leppa/splitterne er laget for kopifanger eller original. Original fanger er jo breiere enn kopi, så det er nok der hovedproblemet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Frode D skrev:

Det er nok bare å forhøre seg om leppa/splitterne er laget for kopifanger eller original. Original fanger er jo breiere enn kopi, så det er nok der hovedproblemet ligger.

Det står i beskrivelsen hos de fleste at den kun passer orginal M3 fronten. Men jeg klarer bare ikke helt å se hvor stor forskjell det er i utsparringen til luftinntakene når de er montert kontra grøftelysene. Hadde bare vært litt spennende å sett hvor mye forskjell det faktisk er.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på nippe til å handle meg ny bil idag, sittet å vurdert en 2013 modell F31 M-Sport i estorill blå en ukes tid nå. Fikk plutselig en meget god pris på bilen, men ettersom X5'en ikke er solgt enda og E91'en skal beholdes en stund til så slo fornuften inn, og jeg takket pent nei til handelen. Istedet så har jeg bestemt meg for å fullføre de planene jeg i utgangspunktet hadde for E91'en. 

Nemlig BMW Performance ratt fra E92 M3 i hel-alcantara og litt annet småtteri. Delene vil bli bestilt fra Bavaria iløpet av Mars-April, så bilen skal være klar til begynnelsen av Mai. Har litt småtteri som må fikses på bilen også, som litt småjusteringer på eksos, valsing av hjulbuer, lakkering av framskjermer og bytting av bremser bak.

 

Legger ved bilde av delene som skal bestilles..

photo5.thumb.jpg.3b78736a2b3c907f4240871

s-l500.jpg.74955c3626d26cf5473ecc426ec60

 

M3 nedre del.

226638_x800.jpg.27739bb10f14b7c81749cee5

 

Får ikke bestemt meg for om jeg vil ha M3 delen eller hel-alcantara, så blir bestilt opp begge deler.

241395_x800.jpg.1a0ca698e28a046ef1c0bb5e

 

Avbildet med alcantara nedre del. (Jeg skal ha rattet med blå stripe, skulle helst hatt uten men finner ingen delenr med det)

2hgb4nl.thumb.jpg.c3f21dd1e80818fc64e529

 

BMW Performance håndbrekk i alcantara.

237047_x800.jpg.e6d9cda6340b2e6ed99d59b4

 

Hadde de samme delene på en 1-serie M-Performance for et par år tilbake, og jeg må si at de falt i smak :) Dette er deler som koster en del, både fra utlandet og i Norge mtp kursen som er om dagen, men er man litt over gjennomsnittet interessert i bil, så ryker man ofte på en liten smell.

Endret av Ryeng1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har glemt å bestille ratt med skjerm. Da slipper du stripen også. :D

Jeg gikk for M-dekselet, da jeg synes det ble for mye alcantara med det andre (hadde dette også, men solgte det).

Rattet har forøvrig ingenting med M3 å gjøre, annet enn det passer der også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, awt skrev:

Du har glemt å bestille ratt med skjerm. Da slipper du stripen også. :D

Jeg gikk for M-dekselet, da jeg synes det ble for mye alcantara med det andre (hadde dette også, men solgte det).

Rattet har forøvrig ingenting med M3 å gjøre, annet enn det passer der også. :)

Vurderte det, men jeg har ikke behov for den skjermen, og det rattet jeg skal ha er jaggu dyrt nok :) Bestiller begge dekslene, så får vi se hva jeg velger å bruke.

Rattet er jo bygd på M3 rattet fra Ex M3, mtp M sømmene og at det er kraftigere enn det vanlige M-sport rattet.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ikke merke til M-sømmene (mitt har hvite), så skal vel gi meg litt der, men det er ikke forskjell på tykkelsen på M-sport-ratt og M3-ratt (link), så de baserer seg igrunn på det samme.

Uansett er det en ganske grei oppgradering. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, awt skrev:

Jeg la ikke merke til M-sømmene (mitt har hvite), så skal vel gi meg litt der, men det er ikke forskjell på tykkelsen på M-sport-ratt og M3-ratt (link), så de baserer seg igrunn på det samme.

Uansett er det en ganske grei oppgradering. :)

Man får jo rattet med både hvite, sorte og M-sømmer så man har jo litt å velge i :)

 

Hmm.. Rattet som satt i den E92 M3'en jeg prøvekjørte i høst hadde ihvertfall kraftigere "pupper" enn M-sport rattet :P

Men men! Det gjør seg veldig med disse rattene ihvertfall :)

Men du som har demontert og bytte litt forskjellige ting innvendig.. Er det mye jobb å bytte fra CCC til CIC enhet? Jeg må evt bytte midtkonsoll panelet og iDriven også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, awt skrev:

Ja, det gjør det. :)

Det er forholdsvis enkelt å bytte til CIC, så det er ikke noe å lure på. Skal du ha "CIC-joystick" må du bytte panelet også ja.

Ja, må bytte alt sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte forresten jeg skulle fått kodet om så blinklysa foran lyser sammen med angel eyes'ene. Vil i utgangspunktet ha de til å lyse ca 50% om dette lar seg gjøre. Vet at mange biler har enten full styrke eller nada.. Sliter også med å få LED ryggelysene til ikke å blinke ved oppstart, selv med canbus ledning montert. Vet ikke om denne funskjonen også kan fjernes i OBD'en..?

Er det noen på Østlandet som gjør slikt? Betaling kan vi ordne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...