Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Den fungerer, men jeg synes de er litt tungvindte i bruk, da alle funksjoner i denne kommer inn under en egen meny, og det er et virrvarr av menyer der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.6.2016 at 13.53, Basse Lusk skrev:

Det har du rett i, verdens første og eneste mobil med DAB+ ble lansert i mars i år. Men DAB blir nok standard i mobiler ganske snart. På denne kan du til og med se TV.

Beklager at mitt forslag strider med trådens intensjon, men jeg synes denne muligheten bør nevnes og vurderes opp mot kostnader og funksjonalitet på integrerte løsninger.

Apropos å forholde seg til én dings, så har jo alle mobiltelefon og den er de mest fortrolig med, det er bilens infotainmentanlegg som er en knotete dings nummer to. En mulig utvikling er faktisk at mobiltelefoner eller andre mobile enheter overtar helt eller delvis for bilens integrerte skjerm, og blir et grensesnitt for funksjonalitet mot bilen. Sett med dagens øyne er det mest fornuftig, all den tid du kan kjøpe 10 mobiler for prisen av et nytt infotainmentsystem, og dermed får en langt raskere teknologiutvikling.

Har denne telefon selv, kobler til med aux. spiller av greit men tungvint. viser ikke programinfo. forresten en glimrende telefon.

Blir nok kufatec etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

har en kufatec tilgjengelig brukt nå, kan jeg bruke code dongle igjen? ved å kjøpe en ny kode da.

edit: det virker som koding er innebygget i denne saken og ikke bruker fsc?

takk.

Endret av 530xda
mer info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FSC er noe helt annet, så det har ingenting med dette å gjøre. Kufatec skal kode seg selv ja, men om en brukt gjør det aner jeg ikke. Om den ikke gjør det må det legges inn $654 i bilens VO, og så kode iDrive.

Jeg ser forøvrig du har en 2009-modell, om denne har CIC iDrive bør du mye heller gå for mObridge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, 530xda skrev:

Har denne telefon selv, kobler til med aux. spiller av greit men tungvint. viser ikke programinfo. forresten en glimrende telefon.

Blir nok kufatec etterhvert.

Flott med tilbakemelding fra en som faktisk har telefonen. :) Hva du får inn av info er vel avhengig av appen du bruker. Ser at de brukte radio.no sin i testen. Den skal gi både tekst og bilder som følger med sendingene.

For handsfree bruker jeg Dausen sin AUX-kabel med integrert mikrofon for bedre lyd hos mottaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, awt skrev:

FSC er noe helt annet, så det har ingenting med dette å gjøre. Kufatec skal kode seg selv ja, men om en brukt gjør det aner jeg ikke. Om den ikke gjør det må det legges inn $654 i bilens VO, og så kode iDrive.

Jeg ser forøvrig du har en 2009-modell, om denne har CIC iDrive bør du mye heller gå for mObridge.

Hmm. Da kommer det store spørsmålet. Jeg har allerede 654 i form av vanlig dab. Trenger bilen koding da for å installere kufatec modulen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Kufatec vil ikke komme opp som DAB hos deg, på samme måten som på CCC (den kommer under external devices), så jeg vil tro det ja. Det er heller ikke sikkert at den du har funnet vil fungere hos deg, da det er forskjell på de til CCC og de til CIC.

mObridge kommer derimot opp som satelitt-radio, og oppfører seg som DAB-radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i kufatec sin bruksanvisning så står det at det kommer opp dab i media menyen.

Den jeg fant er 40149 så den skal passe til min cic.

jeg har sendt spørsmål til kufatec om det går uten dongle saken.

Endret av 530xda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kufatec kommer ikke opp som DAB i CIC, kun CCC. Ingen DAB-moduler kommer opp som DAB i CIC, men som nevnt er mObridge ganske nær, da denne kommer som satelitt-radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9. juni 2016 at 7:57 PM, awt said:

FSC er noe helt annet, så det har ingenting med dette å gjøre. Kufatec skal kode seg selv ja, men om en brukt gjør det aner jeg ikke. Om den ikke gjør det må det legges inn $654 i bilens VO, og så kode iDrive.

Jeg ser forøvrig du har en 2009-modell, om denne har CIC iDrive bør du mye heller gå for mObridge.

Hei, hvordan får man mobridgen til å fungere med cic? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man setter dip switchene til satelittradio, kobler den til og koder inn $655 (satelitt-radio) i bilens VO.

Jeg gjorde dette i går, og det fungerer i grunn greit nok.

IMG_0750_zpsax6h7lzs.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...