Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Så vil det rett og slett ikke fungere, da CIC ikke støtter ekstern DAB-mottaker (det er derfor denne er satelitt-radio).

Om du ser på filmen min i det forrige innlegget, så ser du at man får sang-/programinformasjon på linje nummer to. Plassen er derimot litt begrenset, så man får sjeldent med hele teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, awt said:

Man setter dip switchene til satelittradio, kobler den til og koder inn $655 (satelitt-radio) i bilens VO.

Jeg gjorde dette i går, og det fungerer i grunn greit nok.

IMG_0750_zpsax6h7lzs.jpg

 

Hei,

Jeg gjorde det samme på en X5 i cic. La inn $655 i VO i CAS og FRM, codet om cic, Satelitt kom frem slik som du viser i dette bildet men det kom ikke frem noe mer når vi gikk inn på det valget i CIC(ingen lyd). Må mann legge inn noe mer? hvilke steg tok du etter at du hadde codet om CIC? Hvilket program brukte du for å kode? jeg Har brukt NCS expert med den kildefilene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som alt er gjort riktig når det kommer til kodingen. Har brukt NCS selv også.

Er du sikker på fiberen er koblet riktig (inn/ut)?

Er du sikker på den har strøm?

Er dip-switchene satt korrekt?

Hos meg kom det opp med en gang etter koding, og gjorde ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om BMW-verksteder gjør dette (isåfall koster det mer enn det smaker), men ja.

...men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du er så opphengt i den Kufatecen når det finnes bedre alternativer til din bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 uten navi, finnes det noen løsning som fungerer der? Da tenker jeg ikke egen mottaker som plasseres på dashbord og sender et FM-signal.

 

Hvis ikke det finnes, er det noen som har erfaring med firmaet og/eller noen av disse merkene? http://www.graviton.no/butikk/klar/spesialtilpasset/bmw-1

Kostbart, men tross alt vesentlig billigere enn original BMW-navi, så må en kjøpe en DAB-løsning til et par lapper i tillegg. Også billigere enn andre tilsvarende løsninger jeg har sett tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dension og Intravee har løsninger, men jeg er usikker på om man får så veldig mye utbytte av de uten navigasjon (litt får man jo da).

Ellers har man jo denne. Ikke helt optimal, men likevel noe av det bedre i den kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, awt skrev:

Dension og Intravee har løsninger, men jeg er usikker på om man får så veldig mye utbytte av de uten navigasjon (litt får man jo da).

Ellers har man jo denne. Ikke helt optimal, men likevel noe av det bedre i den kategorien.

Den AutoDAB-modellen du linker til er ikke kompatibel med noen BMW 3-serie, trolig ikke noen BMW i det hele tatt.

Dension sine fungerer ikke i det hele tatt uten original navi! De har flere modeller hvor man kan koble opp iPod eller mobil, med flere forbehold for at disse skal fungere:dension.jpg

Men de modellene ramset opp her har ikke mulighet for å få tilkoblet DAB-modul.

Intravee sin løsning KAN fungere uten navi:
"Displays CD/MP3 text (ID3 tags, file/folder names, CD-TEXT etc) on most standard BMW display bars and Navigation screens, including BMW 3 series E46 radio."
Forutsatt at man har CD-skifter eller opplegg for dette (eller legger opp dette samtidig som Intravee):
"For the following vehicles: **** which have the factory fitted CD Changer OR are PRE-WIRED for a factory CD changer."

Men hvorvidt DAB-modul fra Alpine tilkoblet Intravee vil fungere opp mot BMW display bar, ja si det?

Stygt redd for at man må gå for et av følgende alternativ:
- enten noe som er såpass dyrt som Android-baserte enheter med 16:9-skjerm, og da flytte ned A/C-panel, og med det miste solbrillerommet over askebegeret
- eller ha en dings på dashbordet som sender med FM-signal...
- eller AutoDAB som avhengig av modell leveres med ulike separate fjernkontroller! Ingen av modellene som passer til E46 kan benytte knappene på rattet. :-(

Endret av Erik E81 Einum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå montert Kufatec Fistune på en 2010 E91LCI med Radio Professional uten navigasjon/ idrive.

Tenkte å si litt om det hvis andre tenker på å montere.

1. Montering; jeg monterte modulen under bagasjeromsgulvet ved siden av telefonmodulen. Antenna plasserte jeg i sideruta bak.

2. Når jeg hadde koblet den til kom den umiddelbart opp som en dab-modul på radiodisplayet. 

3. Bruk; Knapper både på radio og ratt kan brukes til å skifte kanal osv.

4. Er ca 2 sek stillhet ved kanalskifte.

5. Lyden opplevdes av meg som god. Ikke dårligere enn en cd-plate, kanskje bedre?

Alt i alt fungerte den langt over forventningene.

Eneste negative er stygg antenne, men den vises ikke så godt gjennom en sota siderute.

 

 

20160617_234135.jpg

20160617_234356.jpg

20160617_234124.jpg

Endret av GS/E -77
lagt til bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...