Gå til innhold

Wazu's E92 325i :) *Solgt, ny bil kjøpt ;)*


Wazu
 Share

Anbefalte innlegg

Da ble det det ny bil på meg :). Etter å ha eid 3 E36'er etterhverandre de siste 9 årene var det på tide med noe nytt for meg. Har alltid likt E92, og ville ha en bensinbil med sekser, så da falt valget på en 325i. Fløy fra Bergen til Steinkjer på fredag kveld, kjøpte bilen lørdags morgen og begynte eierskapet med en skikkelig langtur på 860km hjem igjen. Meget fornøyd med bilen hittil, utrolig tight og fin, bra drag og herlig lyd fra motoren :D. Nydelig mørkebrunt skinninteriør som passer bil veldig godt. Bilen har masse fint utstyr, eneste den "mangler" er navigasjon, men det har jeg aldri hatt behov for føler jeg, så ikke noe stort tap for min del. Får se hva jeg gjør med bilen, kommer nok til å holde den relativt orginal, bare litt småforbedringer her og der. Har allerede fått nye hvite led pærer til ringene og grøftelys i presang av en venn, så det blir iallefall det første som blir gjort (foruten en grundig vask etter den lange turen).

Utstyrslisten:
2R4 LT/ALY W. STAR SPOKE 230 W.MIX.TYRES
226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS
249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
322 COMFORT ACCESS SYSTEM
4AD INTERIOR ALUM. LENGTHWISE FINE
4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE
403 GLAS ROOF, ELECTRIC
431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
521 RAIN SENSOR
524 ADAPTIVE HEADLIGHTS
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION
563 LIGHTS PACKAGE
663 RADIO BMW PROFESSIONAL
677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL
7RR DYNAMICS PACKAGE
7RS COMFORT PACKAGE
761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING
842 COLD CLIMATE VERSION
255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL
4UA SEMI-ELECTR. ADJ. BOTH FRONT SEATS
502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM
520 FOGLIGHTS
522 XENON LIGHT

 

Teaserbilde lånt fra tidligere annonse, kommer masse bilder når jeg har fått vasket den skikkelig :D.

56_1099380133.jpg

Endret av Wazu
ny overskrift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, bimmerfun said:

Grattis med knallfin bil! 

Hva skjedde med cabrioleten? Solgt?

Takk for det :D. Har cab'en enda, hadde den inne på eu kontroll denne uken, var et par feil, må bytte bakdemperne, noen endeledd og slikt, som forsåvidt er greit, men fikk også feil på avgassene. MEd litt flaks er det bare lambda som er gåen, men om det er et større problem som forårsaker det så kan det jo fort bli dyrt å reparere. Har uansett ikke tenkt å ha to biler, men er usikker på om det er beste å selge den billig "som den er", altså ikke eu-godkjent, eller reparere den, få den eu godkjent, og så selge, forhåpentligvis med fortjeneste.

7 hours ago, Gorg said:

Grattis med nydelig bil! 

Hvilken motor er det? N52 eller N53? 

Håper det kommer mer bilder av denne snart. Da interiør samt noe flere av bilen

Takktakk :D.

Bilen er en 2007 modell, produsert seint i 2006, så er vel n52 motoren om jeg ikke tar feil?
Blir masse bilder etterhvert, må bare få sjangs til å ta bilder i dagslys en dag nå i uken, er som oftest mørkt innen jeg har kommet meg hjem og spist middag. Men fikk tatt å vasket den middels grundig innvendig og utvendig i dag, så den er hvertfall blitt ren etter langturen.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, figgen said:

Gratulerer med ny bil! Flott var den også! :) 

Takk :D

6 hours ago, Eivimath said:

Gratulerer med flott bil! Jeg vurderte 325i selv, men endte på 320d gitt :P 

takker. 320d er sikkert et mer "fornuftig" valg, både med tanke på innkjøpspris og driftskostnader, men følte for å være litt ufornuftig denne gangen :)

6 hours ago, papertiger said:

Gratulerer med fin 3-serie :) Likte sommerfelgene :D 

Takk, gleder meg til å få de på bilen. Får håpe våren kommer tidlig i Bergen i år :)

3 hours ago, andreaskarm said:

Flott bil. Vil anbefale å oppgradere til performance gir spaken. Denne er mye bedre :-)

Kan ikke si jeg har noe å utsette på standardspaken, så blir nok ikke første på listen over ting. Er performance-spaken den litt korte helt runde? Eller tenker jeg på en annen?

1 hour ago, Christian- said:

Nydelig bil! Har du vurdert å bytte til den nye typen kjennemerker?

Takk. Ja, det blir gjort så snart jeg har fått vognkortet og har tid til å stikke ut på biltilsynet. Var vel noe av det første jeg gjorde med forrige bilen også, og det blir stoor forskjell. Bilen ser plutselig 5 år yngre ut.

 

Ellers skal jeg se på de nye led-pærene til ringene og grøftelysene i dag, satser på å få montert begge to i løpet av kvelden. Satser på det blir bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...