Gå til innhold

1988 E34 535ia, solgt.


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

Godt å få vasket vekk litt møkk ja 😃 Husker jo null og nix og gidder heller ikke skrolle i hytt og pine tilbake for å se, så hvordan er denne ifht rust ? Og hva er evnt planene videre ? 

Du har jo begynt å få litt erfaring med M30-motorene. Til helgen tenker jeg at jeg skal påbegynne del 2 av "toppløft" 😉 Måtte kaste inn håndkle ang å demontere klips og løfte av fuelrail pga en herlig hodepine 🙈 Så spent på om jeg klarer å komme til disse klipsene til strømkontaktene over dysene. Noen sier dette er ren "Lego-arbeid" så forhåpentligvis klarer jeg å få det til UTEN hodepine og bedret pågangsmot 😂🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2019 den 10.48, Bimmerlorris skrev:

Godt å få vasket vekk litt møkk ja 😃 Husker jo null og nix og gidder heller ikke skrolle i hytt og pine tilbake for å se, så hvordan er denne ifht rust ? Og hva er evnt planene videre ? 

Du har jo begynt å få litt erfaring med M30-motorene. Til helgen tenker jeg at jeg skal påbegynne del 2 av "toppløft" 😉 Måtte kaste inn håndkle ang å demontere klips og løfte av fuelrail pga en herlig hodepine 🙈 Så spent på om jeg klarer å komme til disse klipsene til strømkontaktene over dysene. Noen sier dette er ren "Lego-arbeid" så forhåpentligvis klarer jeg å få det til UTEN hodepine og bedret pågangsmot 😂🙏

Der finbes noe overflaterust på dører og ene hjulbuen bak, kanal påførerside og litt inn mot gulv samt feste for vraketten bak til traversforing ble tatt på karosseriverksted, andre siden fikk vi lappet sammen selv da den var i bedre tilstand enn den andre. 

Har jo en plan om få tatt den overflaterusta å så det ser bedre ut👍🏻 ellers blir det vel en runde med orange blinklys rundtom hele, å forhåpentligvis få på no skikkelig eksos. 

Ang m30 motoren så den ganske grei å skru på men enkelte ting veier en del, på banebilen løftet vi av toppen med manifoldene på, det var tungt det:roll: ble vel liggende en god uke med vond rygg etter det, å lærte da min lekse å heller låne seg elefant :stupid: 

Ville jo nesten anbefalt deg å sjekke komp før du demonterer toppen å evt ta en kjapp å enkel runde med nye rådelager å slikt med det samme🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du fikk tatt rusten på ene siden på verksted. Husker du sånn ca hva det kostet ? 

Har kommet i kontakt med en som sveiser, så dersom jeg er heldig, så er han flink og rettferdig på pris.

Ang motoren så venter jeg med å gå dypere enn fix av toppen. Får litt veiledning av Jarl Alex Nilsen om dagen, så nå blir det bestilt kamsett hos Koed. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, viggo E34 skrev:

Ja havna vell på litt over 13k, dette grunnet di måtte ordne feste til traversfestebraketten og litt innover gulv både fram bak, selve kanal skulle vel egentlig havne på 7-8k men ble en del ekstra.. .

Da er det håp om å få den knallbra 🙏 

Jeg har ca 30 lappers budsjett på rustfjerning 🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ha meg en liten kjøretur med denne nå før jeg reiste på jobb, så fikk kjørt en runde på 5-6mil bare for å lufte den en siste runde før jeg dro🙈

Alt virker som normalt, å det som var litt småtull med kuppeevifta har ikke dukket opp gjenn👍🏻

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ble 535n bruksbil da, fikk en fryktelig tlf fra kona som hadde vært uheldig å snurra med e39 530dn krasja den. received_361304034472526.thumb.jpeg.cb455b67f5fd0f3485ab94f5d036cdbb.jpegfikk bilen kjørt hjem hvor den får stå til jeg kommer hjem å se om det er værdt å reparere på, virket vistnokk grei å kjøre men vill se på selv først før det blir gjort noe. Ser reddbar ut, men får se på det når jeg kommer hjem. received_2673578056002294.thumb.jpeg.d2be4dccd9ed2b7fe1e6686aa9ac4cf3.jpeg

Uansett har hun hatt kjempeflaks at det ikke kom møtende trafikk og det bare er snakk om matrielle skader. 

Så inntil videre blir dette bruksbilenScreenshot_20190310-192233.thumb.png.31419ef773b2dba20d1ce075bcf0031c.png

Hun er vel ikke kjempebegeistrett over å kjøre denne på vinteren men det går så fint så. Det er med disse gamle automatbilene er at di pusher på når man setter bil i drive å kan være noe mer krevende å stoppe på glatta, men er man klar over dette å bare klasker den i nøytral når man vet det kan være problematisk går dette helt fint. Så dette går bra. 

Slenger med før og etter bilde av bil med forskjelige lykter. DSC_0232.thumb.JPG.f5d8a1e80c5a9cb4984e829cd31556e0.JPGDSC_0260.thumb.JPG.1e6ce2d95da825e6e7607c3efecde4f1.JPGDSC_1507.thumb.JPG.6825bae6157f674646dc930132fbcce9.JPGDSC_0263.thumb.JPG.da66fe8d02b35e90d634363cb22c5ff9.JPG

Screenshot_20190311-031527.thumb.png.21da75bc6a63a288360e2228cd81a0c0.pngDSC_0235.thumb.JPG.24555419ca16ea43a832021f3beea22d.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda !! Godt det gikk bra med fruen da 🙏

Kryr av grå e39, så her bør det være grei skuring å skaffe lykt, panser, fanger og skjerm, som er det jeg umiddelbart ser er ødelagt. 

He he ang at 535 med automat pusher på, kan jeg skrive under på. Vet ikke om det skal være sånn ?

Merker ihvertfall at det sitter 61 hk mer og drøyt mye mer NM under huven enn 520’n med automat😂

Fruen din blir nok kjapt vant til å kjøre den 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her har hun hatt kjempeflaks, å som du sier ser det ut til å være lett utbyttbare deler som behøves ved første øyekast👌🏼 men vil sjekke at det ikke er noe skjult i oppheng og styring, mulig jeg får fatt i panser, skjerm og fanger likevell å har det klart til jeg kommer hjem, lykter har jeg liggende. 

Vet mange eldre biler med automat var slik at di pushet på på denne måten, forrige 535ia var likedan. Å hun har kjørt denne før så det går nokk fint 😊

Ja du vil nokk merke at der er mer motor kontra 520n ja😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

liten oppdatering her da, ble ikke gjort stort med denne sist friperiode da det ble knappe 2uker fri hvorav det gikk bort ei helg i henting av ny familiebil slik at vi kan samle hele familien i en bil gjenn.

endte opp med en peugeot 807 2.0hdi fra 2006 som vi fløy ned til stavanger å buss videre til bryne, kjøreturen hjem gikk smertfritt med 107illsinte hester i denne kassa. Kona fikk mekka sammen en snap. Screenshot_20190405-223147.thumb.png.644420ce4675a4769e7a62a2b4c0faac.png

ellers fikk jeg sett over 530n og fikset den, denne mangler kun noe plastikk som ikke er synlig og nedre list til frontlykte som ble bytta. samt bytte ytre styrekule.received_1065990073588300.thumb.jpeg.fe02e509d774f9221b6a3ea31f994dfe.jpeg

535n stakkar fikk sommerdekk, og en liten luftetur eller 2... kjedelig og knapt bruke den#-o rakk ikke vaske og lufte den med sommerhjula engang. Så får satse på en fotoshoot neste fri👌🏼

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • viggo E34 changed the title to 1988 E34 535ia, solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...